לאחר פרסום סרטון החטיפה: חבריו של הרש מחו מול הקונסוליה האמריקנית בירושלים

מחאה ספונטנית להשבת החטופים החלה בקונסוליה והגיעה לרחוב עזה, בניסיון להתקרב למעון ראש הממשלה • כוחות משטרה בלמו את המפגינים - חיכוכים נרשמו במקום

הפגנה ספונטנית שלא תואמה עם המשטרה בירושלים. המוחים - חבריו של החטוף הירש גולדברג פולין // דוברות המשטרה

עימותים בירושלים אחרי פרסום הסרטון: מאות מוחים הגיעו הערב (שני) לכיוון הקונסוליה האמריקנית, ביניהם מספר רב מחבריו של החטוף הרש גולדברג פולין. מהמשטרה נמסר כי ההפגנה לא התקיימה בתיאום איתם, ולאחר שחסמו את כיכר פריז - עימותים קלים נרשמו.

המפגינים הגיעו לרחוב עזה בניסיון להתקרב למעון ראש הממשלה, אך כוחות המשטרה בלמו אותם.

מהמשטרה נמסר: "בשעה האחרונה החלה מחאה שלא תואמה עם המשטרה באגרון בירושלים, ולמרות כך המשטרה פעלה לאפשר אותה - כל עוד לא היוותה הפרעה לתנועה".

עימותים בהפגנה בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

מוקדם יותר היום מטה משפחות החטופים העביר לפרסום את סרטון האימים ממיגונית המוות ליד קיבוץ רעים, ממנה נחטפו הרש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס.

המיגונית שהפכה למלכודת מוות, צילום: דודו גרינשפן

ג'ון פולין אביו של הרש אמר על הסרטון: "הבנתי שיש משפחות שרוצות לפרסם ואנחנו גם בעד. זה מה שקרה, קשה מאוד לראות אבל זה חשוב. אף הורה בעולם לא רוצה לראות את הבן או הבת שלהם כך. כשפורסם הסרטון של הרש לפני 61 ימים אמרתי שאנחנו ההורים לא צריכים תזכורת, אבל בארץ ובעולם צריכים. לא רק שאנחנו מדברים על חטופים - אלא על בני אדם אמיתיים עם משפחות שמחכות להם. במקרה שלנו זה הרש, זה הבן שלנו ולא סתם חטוף. אנחנו צריכים להעיר את כל העולם".

מימין: אליה כהן, הרש גולדברג-פולין ואור לוי. נחטפו מ"מיגונית המות", צילום: ללא

אמו של הרש אמרה: "זה מצב שאי אפשר לתאר אותו, אני לא יודעת איך לתאר את הציפיות שלי מהממשלה. אבל זה קשה להאמין שזה 262 יום, עדיין יש שם 120 אנשים מכל מיני מקומות בעולם.

על תחושותיה לאחר שראתה את הסרטון אמרה: "לא רציתי לראות את זה, הבת שלי הסתכלה ואמרה לי 'אמא, אל תסתכלי'. עכשיו, פה, הסתכלתי על זה. הבת שלי אמרה לי שאמא לא צריכה לראות שהרש עם הדם בכל הגוף ושהם מחזיקים אותו מהשיער ורוצים לעשות סלפי. לא רציתי לראות, אבל עכשיו ראיתי כמה שניות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר