סיגי כהן, אמו של אליה: "גם הגברים צריכים לחזור - אי אפשר לעשות עסקה חלקית"

לקראת חשיפת סרטון החטיפה, אמרה אמו של אליה כהן כי בתיעוד נראה בנה שהוא מובל בטנדר פצוע והמחבלים מפנים אליו רובים • "הדרך היחידה שהם יחזרו הבייתה זה בעסקה, אי אפשר לעשות חילוצים בלי סוף"

סיגי כהן, אמו של אליה החטוף בעזה. צילום: יוסי זליגר

סיגי, אמו של אליה כהן, שוחחה היום (שני) עם "ישראל היום" לקראת פרסום התיעוד של חטיפת בנה מ"מיגונית המוות" בהמשך הערב: "קיבלנו לפני שבוע חלק נוסף של סרטון החטיפה שלא פורסם ודו"צ התיר לפרסמו. ואנחנו מפרסמים כדי להראות שיש שם גברים וגם גברים עוברים דברים וגם גברים צריכים לחזור. קיבלנו באותו יום של החטיפה תמונה שלו מבית חולים בעזה. בתמונה הוא נראה יחסית בסדר. אנחנו יודעים שהוא פצוע ברגל". 

אליה כהן., צילום: ללא קרדיט

עוד הוסיפה האם: "בת הזוג בעד לפרסם. חשוב שיידעו מה קורה ויזכרו שיש עוד 120 חטופים שרובם חיים. התחדש לי בסרטון החדש הרוע של המחבלים וגם שרואים שם שהם פצועים. אני לא יודעת איזה טיפול הם קיבלו ומה מצבם היום. הם יושבים והם מפנים אליהם רובים כשהם בטנדר.
הם שותקים. כעס גדול שהם עדיין לא פה". 

מיגונית המוות, צילום: שמואל בוכריס

בנוגע למגעים לעסקה אמרה סיגי: "צריכה להיות עסקה שכוללת את כולם. אחרי תשעה חודשים כולם בגדר הומניטרי. אי אפשר לעשות עסקה חלקית כמו שנתניהו אמר. הדרך היחידה שהם יחזרו הבייתה זה בעסקה. אי אפשר לעשות חילוצים בלי סוף. ואם אין עסקה שייכנסו בהם". 

אליה כהן הגיע לפסטיבל ה"נובה" עם בת זוגו זיו עבוד, האחיין ובת הזוג של האחיין. כשהחלה המתקפה נמלטה הרביעייה ל"מיגונית המוות" בה נרצחו אחיינו של אליה ובת זוגו (של האחיין). מאותה המיגונית נחטף אליה וזיו זוגתו ניצלה כשנקברה תחת הגופות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר