על רקע סערת חוק הגיוס: 79% מהציבור החרדי לא מרוצים מתפקוד הפוליטיקאים

סקר שנערך בידי מכון "נתוני אמת" חושף כי 49% מהציבור החרדי נותן אמונו בצה"ל לעומת 29% מהציבור שמאמינים במנהיגיו הפוליטיים • בהקשר להגבלות ולהחמרות שיתוקנו בעקבות אי גיוס - 84% מהציבור חושש מהפסקת תקצוב הישיבות, בהותן הלב הפועם של החברה החרדית • הועלו חששות לנוכח האפשרות לביטול סבסוד המעונות לילדים והפסקת ההנחה בתשלומי הארנונה

"אנחנו צריכים שתתגייסו לצבא, אנחנו לא יכולים לסחוב אתכם על גבינו": פעילי אחים לנשק בשכונת מאה שערים

בסקר שערך מכון "נתוני אמת" בשיתוף האתר החרדי "כיכר השבת" שנערך בקרב 808 משתתפים מהמגזר החרדי, עלה כי 79% מהם אינם מרוצים מתפקוד הפוליטיקאים החרדים בסוגיית הגיוס.

חוסר שביעות רצון בקרב הציבור החרדי מתפקוד נבחרי הציבור שלו, צילום: מכון אמת

בסוגיית האמון בפוליטיקאים החרדים באופן כללי, המצב אינו מזהיר. נבדקה מידת האמון שנותן הציבור החרדי במוסדות השונים של מדינה ובמנהיגיה: צה"ל, הכנסת, והפוליטיקאים החרדים. כשבוחנים את רמת האמון בפוליטיקאים החרדים, פחות משליש (29%) השיבו שהם נותנים בהם אמון, לעומת רוב של שני שליש מהמשיבים שציינו כי אין להם אמון בפוליטיקאים החרדים (66%), בשל כך שלא הביאו פתרון אמיתי לחוק הגיוס, לתקציבים ועוד.

מידת האמון שנותן הציבור החרדי במוסדות המדינה ובנבחרי הציבור החרדים, צילום: מכון אמית

נמוכה רק במעט רמת האמון בכנסת באופן כללי, אך כשבוחנים רמת האמון בצבא מקבלים אמון מעט גבוה יותר שעומד על 49%, נתון גרוע במיוחד בעבור הפולטיקאים החרדים, שנשלחו לכנסת, כדי לסייע לציבור החרדי, אך נראה שהציבור לא רואה זאת כך.

החשש הגבוה ביותר הוא מפגיעה בתקציב הישיבות, כאשר 57% חוששים מביטול התקציב באופן אישי, אך 84% סבורים שזה יפגע בכלל הציבור החרדי. אין בכך הפתעה כיון שעולם הישיבות מהווה את הלב הפועם של הקהילה החרדית, ופגיעה בו נתפסת כפגיעה בציפור הנפש.

מענה לשאלה באיזו מידה סנקציות בעקבות אי גיוס שיוטלו על הציבור החרדי יפריעו לך, צילום: מכון אמת

הפערים הגדולים בין החשש האישי לבין החשש הציבורי מצביעים על כך שלמרות שהחששות האישיים מחוק הגיוס משמעותיים, הדאגה מההשפעה של הסנקציות על כלל הציבור החרדי, גדולה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר