מקרה נדיר בהגרלת הלוטו: הפרס השני גבוה מהראשון

באופן כמעט חסר תקדים, בהגרלה בשבת היה הפרס השני הגבוה יותר - 6 מיליון שקלים • אדם אחד ניחש נכונה את כל 6 המספרים, אך בגלל שניחש גם את המספר החזק הוא זכה "רק" ב-5 מיליון

הגרלת הלוטו. צילום: יהושע יוסף

 

בהגרלת הלוטו האחרונה, שנערכה במוצאי שבת, הפרס הגבוה ביותר היה 6 מיליון שקלים. אדם אחד ניחש נכונה את ששת המספרים וגם את "המספר החזק" והוא זכה בחמישה מיליון שקלים מתוך השישה. הסיבה לכך היא באופן כמעט חסר תקדים הפרס הגבוה ביותר היה הפרס השני ולא הפרס הראשון. למעשה, המספר החזק שבו המנחש פגע באופן מדויק - המספר 7 - הפחית מיליון שקלים מסכום הזכייה של הזוכה בפרס הראשון.

 

הפרס הראשון בלוטו כל עוד לא נלקח, עולה בהתאם לסעיף 24 לתוכנית ההגרלה (הפרס המוכרז), בהתאם לרמת הפרס שהוכרזה מראש לפני ההגרלה, במידה ויש זוכה בפרס הראשון הכרזת הפרס חוזרת לרמתה המינימאלית של 5 מיליון שקלים בלוטו ועד 10 מיליון שקלים בדאבל לוטו.

הפרס השני בלוטו – עולה ב- 750,000 ₪ כל עוד אין זוכה בהגרלה ובדאבל לוטו הפרס עולה ב 1.5 מיליון שקלים בכל הגרלה כל עוד אין זוכה. למרות שהסיכוי לזכות בפרס השני גבוה פי שישה מהסיכוי לזכות בפרס הראשון, מצב בו מזה 8 הגרלות רצופות אין זוכה בפרס השני (מאורע נדיר מאוד, אך לאורך זמן וכמות ההגרלות יכול לקרות) יביא את גובה הפרס השני לרמה כזאת, שבמקרה של זכייה בפרס הראשון, יהיה גבוה יותר מגובה הפרס הראשון. מבחינה סטטיסטית, מכיוון שמדובר בהגרלות אקראיות, ייתכן מצב שבו מאורע בעל סיכוי נמוך יותר יתרחש, בזמן שמאורע בעל סיכוי גבוה יותר לא יתרחש. כך קרה הפעם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר