"אהבת את כולם ללא הבדל": אמנון מוכתר שנרצח בקלקיליה הובא למנוחות

אמנון, בן 67 מפתח תקווה, אב לחמישה וסבא לארבעה נכדים, נכנס אתמול בבוקר לעיר הפלשתינית ושם נורה למוות ברכבו • זה פיגוע לכל דבר ועניין", אמר קרוב משפחה • "זהו יום שבת שחור נוסף" ספדה לו בתו

אמנון מוכתר. צילום: באדיבות המשפחה

מאות הגיעו הערב (ראשון) לבית העלמין סגולה בפתח תקווה ללוות למנוחות את אמנון מוכתר בן ה-67 מפתח תקווה שנרצח אתמול ביריות בקלקיליה. אמנון השאיר אחריו אישה, חמישה ילדים ונכדים. 

אמנון, בעל דוכן ירקות בשוק בעיר מגוריו, נכנס אתמול בבוקר לעיר הפלשתינית קלקיליה ושם נורה למוות ברכבו. "זה פיגוע לכל דבר ועניין", אמר קרוב משפחה, "ירו בבן אדם בתוך הרכב - זה רצח לאומני". 

"אני רוצה את אמנון, לא מגיע לו למות", ספדה בכאב אשתו אתי. "ברגע אחד הכל נגמר. הכל בגלל שנאה. זה יום שבת שחור נוסף", ספדה לו בתו גל בכאב. "האובדן כל כך גדול, כל כך קשה. לא יודעת איך להתמודד עם זה. אבא, אתה היית אדם של אהבה, אהבה של הבריות. אהבת את כולם ללא הבדל ולא משנה מאיזו דת הוא. חייך נגדעו בגלל שנאת חינם, אתה שנתת אהבת חינם לכולם. לפני 5 שנים הפכת להיות סבא. זה הסב אושר עצום למשפחה. המחשבה שהנכדים לא יראו אותך יותר שוברת לנו את הלב". 

בנו רון אמר: "אבא היקר שלי, אני לא מאמין שאתה לא פה איתי. אתה לא מבין כמה אהבתי אותך. הלב שלי שבור לרסיסים. אבא קשה לי. אני לא מסוגל לחשוב עליך בזמן עבר. אני אוהב אותך אבא".

הבן ניר על כניסת אביו לקלקיליה: "האמנת בבני העוולה האלה, חשבת שהם חברים, אבל הם לא. לא פחדת ללכת אליהם אבל תראה מה הם עשו לך. בטחת בחיות האדם האלה".

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר: "אמנון היקר, אתה מוטל כאן לפנינו. אם רצו להצביע על אדם ישר דרך הצביעו על אמנון. משפחת מוכתר שגידלת ביושר, בטוב לב, עם עמל ופרנסה והצלחה. אתה נרצחת רק בשל היותך יהודי. וזה המרדף האינסופי שלנו עוד הרבה לפני קום המדינה, אלפי שנים. נתת לנו תזכורת שהאויבים שלנו אורבים לנו בכל פינה. ידה הארוכה של כוחות הביטחון יגיעו לאותם רוצחים שפלים שפגעו בך, שגדעו משפחה שרק לפני חודשיים חגגו חתונה ועכשיו הם צריכים להתאבל עליך. אתה שנהרגת בשל היותך יהודי נקרא הרוג מלכות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר