קצין שב"ס חשוד שהטריד מינית חיילות השומרות על מחבלי נוח'בה - והוצא לחופשה כפויה

מדובר במקרים מצטברים שהובאו לידיעת הארגון ע"י מספר חיילות שמאבטחות את כלא קציעות, כך נודע ל"ישראל היום" • לטענת החיילות, הקצין נהג לפנות אליהן במילים אישיות שאינן הולמות וזאת על מנת ליצור איתן מגע מיני • נציב שירות בתי הסוהר: "יטופל במלוא החומרה" • קצינים בארגון מתחו ביקורת על "מדיניות היד הקשה" של רב גונדר יעקובי

כלא קציעות (ארכיון). צילום: דודו גרינשפן

ל"ישראל היום" נודע כי קצין שב"ס הוצא מהשרות לחופשה כפויה לאחר שחיילות המאבטחות את מחבלי הנוח'בה התלוננו נגדו כי במספר מקרים מצטברים הטריד אותן מינית. מדובר בחיילות שהוקצו על ידי צה"ל לאבטחת כלא קציעות, בו כלואים מחבלי הנוח'בה. זו למורת רוחו של שב"ס בטענה כי חיילות אינן יכולות לבוא במגע ישיר עם מחבלים כלקח ממקרי עבר בו חיילות הוטרדו מינית בצה"ל ומקומות נוספים. לכן, בשב"ס החליטו לשבצן במערך האבטחה ההיקפי.

תיעוד: מחבלי הנוח'בה מובלים לבתי הכלא בישראל (ארכיון) // דוברות שב"ס

החיילות טוענות שהקצין נהג לפנות אליהם במילים אישיות שאינן הולמות וזאת על מנת ליצור איתן מגע מיני. לטענת החיילות הדבר גרם להן להרגיש תחושת אי נוחות ולו רק מפאת פער הגילאים בינן לבין הקצין.

לאור הטענות, נציב שירות בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי הורה על הוצאתו המיידית לחופשה כפויה של קצין. יעקובי הבהיר למפקדי הארגון כי "כל שיח אישי על רקע מגדרי אינו מקובל, אינו עומד עם ערכי הארגון, ויטופל במלוא החומרה ומיצוי הדין. מוגנות החיילות ולוחמות הכליאה עומדת מעל לכל". יצוין כי בכירים בשב"ס מותחים ביקורת על "מדיניות היד הקשה" של רב גונדר יעקובי בה הוא נוקט כלפי הסוהרים בארגון מאז כניסתו לתפקיד ובמצוי הדין כנגד כל מי שנחשד בהתנהגות שאינה הולמת את ערכי הארגון.

שירות בתי הסוהר במהלך פעילות בכלא בדרום הארץ שמוחזקים מחבלי חמאס שנתפסו בטבח ה7 באוקטובר, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

יודגש כי אין זו הפעם הראשונה בה נוקט נציב שב"ס יד קשה כנגד סוהרים הנחשדים בהתנהגות שאינה הולמת. לפני כמה שבועות הורה הנציב להוציא לחופשה כפויה קצין אחר בחשד לעבירות של ניצול יחסי מרות והתנהגות שאינה הולמת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר