"איבדו את הגבול": שוטר תועד דוחף את העיתונאית יולן כהן בהפגנה בת"א

כתבת חדשות 12 הגיבה לתקרית במהלך ההפגנה ברחוב קינג ג'ורג': "שוטרים הרביצו למפגינים, זה עצוב לראות את זה" • מהמשטרה נמסר: "מצרים על האירוע שהתרחש בלהט פינוי הציר"

יולן כהן. צילום: ללא קרדיט

העצרת לשחרור החטופים התרחשה הערב (שבת) בכיכר החטופים, כשבהמשך, מפגינים החלו לחסום את רחוב המלך ג'ורג' בתל אביב ולהדליק מדורות. בזמן ההפגנה, שוטר תועד מעיף בכוח את הכתבת יולן כהן מחדשות 12.

הכתבת הגיבה לתקרית עם השוטר: "המשטרה איבדה את הגבול. מאז ומתמיד אנחנו רואים את המפגינים חוסמים ומביערים מדורות, אין הבדל מקפלן. השוטרים הרביצו למפגינים, זה עצוב לראות את זה".

בחדשות 12 הגיבו לתקרית: "אנו מגנים את התקיפה של כתבתנו, יולן כהן, מצד שוטר במהלך סיקור המחאה הערב בתל אביב ודורשים מהמשטרה לערוך בירור לנסיבות המקרה".

במשטרה התנצלו על המקרה והבהירו: "משטרת ישראל מצרה על האירוע שהתרחש בלהט פינוי הציר. עבודת העיתונאים ראויה להערכה וחשובה לסיקור האירועים, נפעל לאפשר להם לבצע את עבודת בבטחה למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב על התקרית בחשבון הטוויטר שלו: "עוד ערב של איבוד עשתונות של משטרת ישראל. אין שום סיבה ששוטר ינהג באלימות כזו כלפי אף אזרחית. בטח שלא כלפי עיתונאית בתפקיד. איפה מפכ״ל המשטרה? איפה הפיקוד הבכיר בשטח? נחצו כל הגבולות. זה לא יכול להימשך ככה".

מחאת כוח קפלן נמשכת, כאשר חלק ממשפחות החטופים הגיעה למצודת זאב, יחד איתם צועדות גם נשות בונות אלטרנטיבה. המוחים חסמו את הכביש ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב והדליקו מדורה. פרשי משטרה ניסו לפנות את המפגינים מהכביש. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר