אמנון מוכתר בן ה-67 מפתח תקווה הוא הגבר שנרצח בקלקיליה

מוכתר נרצח הבוקר לאחר שככל הנראה נכנס לעיר שבשטחי הרשות הפלשתינית לטובת קניות • קרוב משפחתו אמר: "זה פיגוע לכל דבר ועניין" • ניר, בנו של אמנון, סיפר שהמשפחה גילתה על הרצח בעקבות סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות: "שאלתי איפה אבא שלי ובמשטרה לא ידעו לומר" • אשתו אתי אמרה: "הוא היה נפש טהורה, גידלנו יחד חמישה ילדים לתפארת"

אמנון מוכתר. צילום: באדיבות המשפחה

בני משפחה וחברים הגיעו עם צאת השבת לבית משפחתו של אמנון מוכתר בן ה-67 מפתח תקווה שנרצח הבוקר (שבת) בקלקיליה. הגבר, אב לחמישה ולו ארבעה נכדים, בעל דוכן ירקות בשוק פתח תקווה, נכנס הבוקר לעיר הפלשתינית קלקיליה ושם נורה למוות ברכבו. "זה פיגוע לכל דבר ועניין", אמר קרוב משפחה, "ירו בבן אדם בתוך הרכב - זה רצח לאומני".

קרוב משפחה אחר אמר בשיחה ל"ישראל היום": "הוא היה בחור טוב. אמנון תרם לאנשים בסתר, גידל ילדים לתפארת, אהב לעזור ולתת. תרם לאנשים שלא היה להם". על הכניסה לקלקיליה ציים קרוב המשפחה: "הוא אהב להגיע לשם, אהב את האווירה". שכנתו של מוכתר סיפרה: "בבוקר כתבו בקבוצת ווטסאפ בבניין שזה השכן שלנו. זה נורא, זה בלתי נתפס. הוא היה שכן טוב, משפחה טובה. הוא היה תמיד מחלק פירות וירקות בדוכן שלו בשוק לנזקקים. אדם צנוע. הבן שלו התחתן רק לפני חודשיים. זה עצוב".

ניר, בנו של אמנון, סיפר לזכר אביו: "היה אבא וסבא למופת, צדיק שנרצח על ידי מחבלים. ברור לנו שזה פיגוע. הוא אהב לטייל שם, הכיר שם את האנשים וכולם אהבו אותו. הוא היה עוזר לכולם - זה טראגי שככה זה נגמר. הוא לא חשב שזה מה שיעשו לו שם, הוא לא היה פוגע באף אחד". הוא הוסיף כי רצח מוכתר נודע למשפחה בעקבות סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות: "גילינו על הרצח מהרשת, לאחר מכן המשטרה התקשרה אלינו ואמרו שהרכב נמצא בקלקיליה. שאלתי איפה אבא שלי והם לא ידעו לומר. מהרשתות הבנו שהוא נרצח". אישתו אתי סיפרה ל"ישראל היום": "הוא נרצח רק בגלל שהוא היה יהודי. הוא היה נפש טהורה, גידלנו יחד חמישה ילדים לתפארת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר