בשיא התנועה: חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 בקריאת "נמות ולא נתגייס" | תיעוד

חרדים מהפלג הירושלמי חוסמים את כביש 4 במחלף קוקה קלה (גבעת שמואל) הסמוך לבני ברק, במחאה נגד קידום חוק הגיוס בכנסת • בתיעוד מהמקום, נראים רבים מתיישבים על הכביש - ומונעים מהרכבים לנסוע • מפקד תחנת רמת גן-בני ברק הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים • 7 נעצרו

"נמות ולא נתגייס": בעקבות הפגנה של הפלג הירושלמי - כביש 4 נחסם לתנועה במחלף גבעת שמואל

במחאה נגד קידום חוק הגיוס בכנסת: חרדים מהפלג הירושלמי חוסמים הערב (חמישי) את כביש 4 לכיוון דרום במחלף קוקה קלה (גבעת שמואל) הסמוך לבני ברק. הם חזרו שוב ושוב על הסיסמה "נמות ולא נתגייס", צעקו לעבר שוטרים "נאצים" והטיחו בהם קריאות גנאי נוספות. בין השאר התיישבו על הכביש לצד המכוניות - ועשרות שוטרים החלו לנסות לפנותם.

עצור בהפגנות בכביש 4 // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מפקד תחנת רמת גן-בני ברק הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפרי הסדר התיישבו על הכביש, תוך ניסיונות לחסום את התנועה וחסימת רכבים. השוטרים החלו בפינוי מפרי הסדר. בתוך כך, כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף אלוף שדה לכיוון צפון - התנועה מופנית לכביש 471. מאם המושבת לכיוון דרום התנועה מופנית לפתח-תקווה.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

המחאה נגד הגיוס: חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 בקריאת "נמות ולא נתגייס", צילום: יוסיי זליגר

חוק הגיוס הנוכחי שמקדמת הקואליציה קודם בכנסת הקודמת כפתרון זמני, ובצה"ל אומרים שאינו מתאים לעת הנוכחית - שבה חסרים אלפי לוחמים בעקבות המלחמה. הרמטכ"ל הדגיש כי קיים "צורך מהותי" בגיוס אלפי חרדים, אך לפי שעה החוק - ש-63 חברי קואליציה תמכו בהחלת דין רציפות עליו - אינו עונה לצורך זה.

שר הביטחון יואב גלנט היה היחיד מהקואליציה שהתנגד להחלת דין הרציפות. אתמול אמר שר הכלכלה ניר ברקת כי הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא וחברי כנסת נוספים מהליכוד יתנגדו אם חוק הגיוס יובא במתכונת שבה הוא מקודם - על בסיס החוק שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת.

המשטרה עדכנה כי שבעה מפרי סדר נעצרו במהלך הפגנת מאות החרדים מהפלג הירושלמי, שמחו נגד קידום חוק הגיוס בכנסת. מהמשטרה נמסגר כי הכביש נפתח לתנועה. "מפגינים חסמו את הכביש, התעמתו עם השוטרים והשליכו עליהם חפצים ואבנים תוך קריאות 'נאצים'. לא נאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה, וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", נמסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר