קצין גבעתי נפצע אנושות בשבעה באוקטובר והשתקם: אנחנו "דור הניצחון" - הכל תלוי בנו

זוהי זכות גדולה לקבל פיקוד בצבא הגנה לישראל בתקופה היסטורית זו • אנחנו דור אשר חווה זוועות וצולק בנפשו ובשליחותו חייב להבטיח כי "לעולם לא עוד"

רס"ן אלגרבלי נושא דברים. "זה פרק נוסף בספר דברי הימים של ישראל" . צילום: האלבום המשפחתי

בתקופת האשפוז בביה"ח שיבא בא לבקר אותי מיכה נצר, לוחם גדוד 52 של חטיבת גבעתי בתש"ח. דיברנו ארוכות, ובסוף השיחה נזף בי מיכה שעתה כבר אין לו מה לעשות, הדור שלנו "גנב לו את סיפור התקומה". עניתי למיכה כי את הגבורה העצומה שלהם אף אחד לא יחליף לעולם. פשוט הראינו כי הגבורה שפיעמה בדור שלהם חיה ונושמת בימינו אנו.

לכם אוסיף ואומר כי בתחושותיי, טקס הסיום של מחזור ע' בקורס פו"ם אלון הוא גם טקס: מחזור גיוס פ"ב של ארגון אי"ל - ארגון יהודי לוחם, אשר לחם במרד גטו ורשה; מחזור ק"ד של ארגון "ההגנה" אשר הוקם לפני 104 שנים; מחזור קי"א של מחתרת בר־גיורא ותחילתן של המחתרות העבריות בארץ; אנחנו גם מחזור גיוס בק"צ של המכבים; ואנחנו המחזור ה-3,840 לצבאו של אברהם אבינו המוציא את לוט משביו.

אלגרבלי בזמן ההחלמה עם משפחתו, צילום: מהאלבום המשפחתי

זוהי זכות גדולה לקבל פיקוד בצבא הגנה לישראל בתקופה היסטורית זו. זוהי זכות גדולה להיות חלק מדור המרגיש בכל מקום את חשיבות העת, ואת היותה פרק נוסף בספר דברי הימים של ישראל. דור אשר חווה לחימת מעטים מול רבים, והוכיח כמו אבותיו כי הוא יודע להשיב מלחמה שערה. דור אשר יישא על כתפיו לעד חשבון נפש עמוק - היכן טעה, היכן יוכל להבטיח כי יהיה תמיד צעד אחד ויותר לפני אויבינו. דור אשר חווה זוועות וצולק בנפשו ובשליחות חייו להבטיח כי "לעולם לא עוד". דור אשר מוכן לשאת כל מחיר שיידרש, ובלבד שיוכל לשמור את עיניהם התמימות והרכות של ילדיו בתמימותן.

אנחנו דור שמעתה ואילך צריך שיהיו לו שני כיסים, ובהם ישתמש כשיצטרך לכך. בכיס אחד יהיה כתוב "דור ה־ניצחון, בה"א הידיעה", ובכיס השני - "חוליה בשרשרת". מהכיס הראשון נשלוף את הפתק כדי להזכיר לנו ולמסגרתנו, כל שכן לעמנו, כי בנו הכל תלוי, בה"א הידיעה, זהו צו השעה, ועלינו ללחום ולנצח כי בנו תלויה המדינה ותקומתה.

להשיב לכם את האמון בנו

מהכיס השני נשלוף את הפתק כדי להזכיר לעצמנו שאנו עוד חוליה המבטיחה ביטחון ושלום בארץ, כחלק משרשרת מפוארת שהיתה לפנינו. מזכירה לנו כי עלינו לעמול יום־יום להיות ראויים לפקודינו, למדינתנו, לעמנו. מזכירה לנו את הצורך להיות ענווים, חיים ללא ה"א הידיעה.

הקרבות בשבעה באוקטובר. נפצע בהם באורח קשה והשתקם, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מזכירה לנו כי גם אם היום הניצחון מפואר, ללא עמל וטורח, אין הבטחה כי יתקיים גם מחר.

אסיים ואומר תודה גדולה לסגל היקר של הקורס על הכשרה מיוחדת, גמישה ומדויקת. אין ספק כי הפכתם אותנו למפקדים טובים יותר, מקצוענים יותר. תודה למשפחות היקרות על עמידתכן האיתנה בעיתות השגרה והחירום. על הנכונות לשאת את המחיר גם הלאה כדי להבטיח את ביטחון המדינה כולה. ולכם, מחזור ע' היקר, אומר כי זו זכות גדולה עבורי להיות חלק מהחבורה המיוחדת הזו. היתה לי זכות וגאווה גדולה ללמוד מכל אחד ואחת מכם. תודה על כך!

משימותינו כה רבות - עלינו להשיב את חטופינו, להכריע את אויבינו, להשיב לכם שוב את האמון בנו. האמינו לי כי עם דור המפקדים המופלא המוסמך היום - כל שנבקש לו יהי! תודה על הזכות, עד הסוף, עד הניצחון.

רס"ן מתן אלגרבלי, בן 33, קצין בגבעתי, נפצע אנושות ב־7 באוקטובר בקרב על כפר עזה והשתקם. נשוי לרעות ואבא לגאיה, עומר ובארי. בוגר מחזור ע' בקורס פו"ם. עתיד להיכנס לתפקיד מפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר