מסתמן: השר דרמר וראש המל"ל הנגבי ייפגשו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן

שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף: הקלות בפעילויות חינוך והתקהלות באזורים מסוימים • דובר צה"ל הגרי בריאיון לרשת אל-ערביה: "מתחילת המלחמה חוסלו 430 מחבלי חיזבאללה" • מקורות סורים מדווחים כי צה''ל פיזר כרוזים בדרום סוריה שבהם הוא מאיים על צבא אסד • דיווח: הממשל האמריקני מעכב העברת משלוחי נשק נוספים לישראל מלבד משלוח הפצצות הכבדות שנעצר בעקבות המבצע ברפיח • במטולה - נזק לכלי רכב כתוצאה משלוש נפילות • אזעקות בגליל המערבי באזור שלומי

תיעוד מדרום לבנון: תקיפת צה"ל בכפר אל-ח'יאם

היום ה-256 למלחמה: במקביל לנאום נסראללה, דובר צה"ל דניאל הגרי התראיין לרשת אל-ערביה: "נסראללה לוקח את לבנון לדרך מסוכנת ומונע מהעם הלבנוני לדעת את האמת". חיזבאללה הודיע על מחבל רביעי שחוסל על ידי ישראל. דיווח: הממשל האמריקני מעכב העברת משלוחי נשק נוספים לישראל מלבד משלוח הפצצות הכבדות שנעצר בעקבות המבצע ברפיח. 

עדכונים שוטפים

04:40: סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית KCNA מדווחת כי רוסיה וצפון קוריאה חתמו על הסכם יחסי אספקה הדדיים של סיוע צבאי זמין במקרה ובו אחת מהן תתמודד עם "תוקפנות מזוינת".

04:20: הפלשתינים מדווחים על הפגזה ארטילרית במרכז ובמערב רפיח. בנוסף, סוכנות הידיעות הפלשתינית "שהאב" מדווחת כי צה"ל פועל במחנה הפליטים אל-פארעה במזרח השומרון. 

03:12: פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) הודיע: השמדנו שתי תחנות פיקוד, שליטה ובקרה באזור הנשלט על ידי החות'ים. בנוסף, הצהירו כי כוחות הצבא האמריקני השמידו בהצלחה שתי ספינות בלתי-מאוישות של החות'ים בים האדום.

01:35: דיווחים פלשתיניים: מבוקש ניצל מתקיפה של כטב"מ ליד מחנה נור א-שמס באזור טולכרם. לפי דיווחים ערביים אחרים - כטב"מ התפוצץ באותו אזור ליד תחנת דלק. (שחר קליימן)

23:25: תקיפת החות'ים של הספינה Tutor בים האדום באמצעות כטב"ם, וגם באמצעות כלי שיט בלתי מאויש, מכיוון שהפליגה לעבר ישראל: הערכה שהאונייה טבעה. אל ג׳זירה מפרסמים תיעוד מהחות׳ים.

19:20: מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדת שיגור לצד מבנה צבאי ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב בדרום לבנון.

19:00: בבית הלבן מכחישים כי הממשל העניש את ישראל בשל סרטון "תנו לנו את הנשק" שראש הממשלה נתניהו הקליט אתמול. פקיד בבית הלבן אומר ל"ישראל היום", כי "עבדנו כדי למצוא זמן לקבוע מועד לפגישת השיח האסטרטגי כך שיתאים הנסיעות והזמינות של המנהלים האחראיים, אך עדיין לא סיכמנו את הפרטים במלואם, כך ששום דבר לא בוטל".

בתוך כך מסתמן כי השר רון דרמר, וראש המל"ל, צחי הנגבי, שנמצאים בוושיגנטון יתקבלו לפגישות על ידי היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן ובכירים אמריקנים אחרים. עם זאת, כעשרה פקידים ישראליים שהיו אמורים להשתתף מחר (חמישי), במפגש האסטרטגי עם האמריקנים, ביטלו אמש את יציאתם לבירה האמריקנית ברגע האחרון, וזאת בשל ההחלטה של הממשל לבטל את המפגש האסטרטגי, כצעד תגובה לסרטון של נתניהו.

18:34: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בביקור בסוללות הגנה אווירית בגבול הצפון. "יש לנו עוד כוחות רבים בצה"ל שעוסקים בהתקפה על חיזבאללה. וגם היום הרגנו לו כבר כמה פעילים, ואתמול חיזבאללה הוציא סרטון עם יכולת שאנחנו מכירים אותה ואנחנו מכינים ובונים פתרונות להתמודד עם יכולות כאלה ועם יכולות אחרות שבבוא העת תפגשו גם את המימוש שלהם בזמן הצורך. אנחנו כמובן מחזיקים אצלנו יכולות לאין שיעור יותר חזקות, שהאויב יודע רק מקצת מהן".

הרמטכ"ל בגבול הצפון: "אנחנו מחזיקים יכולות חזקות שהאויב יודע רק מקצת מהן"// דובר צה"ל

18:18: נסראללה טען בנאומו שישראל יודעת מתחילת המלחמה, כי לחיזבאללה יש מספיק מידע על האתרים שלה. הוא ציין כי הם פוגעים באתרים במסגרת "תוכנית מוגבלת". בנוסף איים בנאומו לתקוף את קפריסין אם יתאפשר לכאורה לישראל להשתמש בשדות תעופה שלה כדי לתקוף את לבנון.

נסראללה אמר כי האסטרטגיה של חיזבאללה היא "לעוור ולהחריש" את ישראל על ידי התמקדות בציוד טכני מכ"מים בלוני ריגול ואמצעים אחרים. הוא טען כי יש לארגון הטרור כמות גדולה מאוד של מידע, וכי הגרסה שפורסמה אתמול נערכה מחומר צילום של שעות ארוכות מתיעוד מעל חיפה וסביבתה.

עוד טען נסראללה: "פיתחנו את הנשק שלנו והשתמשנו בנשק חדש. אנחנו שומרים נשק נוסף לימים הבאים כדי להגן על ארצנו, על עמנו ועל ריבונות לבנון. ישראל פתחה במערכה שבין המלחמות ונכשלה בה. כל מה שהיה צריך להגיע ללבנון הגיע".

18:01: בתום הערכת מצב של שר הביטחון, יואב גלנט, והרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הוחלט כי החל מהיום (ד׳) בשעה 18:00, יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף.

במסגרת השינויים הוחלט כי בחלק ממרחב ההנחיה עוטף עזה, ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות ללא הגבלות, התקהלויות עד 1,000 אנשים וכן מקומות עבודה ומשק חיוני ללא הגבלה. זאת, למעט מספר יישובים בהם יימשכו ההגבלות בהתאם למפורט בפעילויות חינוכיות, התקהלויות, מקומות עבודה ומשק חיוני.

השינוי במדיניות ההתגוננות נועד להקל בהגבלות על העורף בהתאם להערכת המצב המבצעית. השינוי יאפשר חיזוק במעטפת לחקלאות, כלכלה וחינוך, לצד שמירה על חיי אדם.

17:53: ראש הממשלה נתניהו למשלחת חברי קונגרס דו-מפלגתית, בראשות חבר הקונגרס סטני הוייר: "מקווה שסוגית החימושים תפתר בזמן הקרוב. מהצד הישראלי השתתפו מזכיר הממשלה יוסי פוקס, המזכיר הצבאי של רה״מ אלוף רומן גופמן והיועץ המדיני אופיר פלק. מהצד האמריקאי השתתפו חברי הקונגרס: ג'ו וילסון, סטיב כהן, ג'ייק אלזי, גלן אייבי, גרג לנדסמן, רנדי פינסטרה ולוסי מקבת', וכן ומנכ״ל איפא״ק ישראל קמרון בראון.

17:45: במקביל לנאום נסראללה, דובר צה"ל דניאל הגרי מתראיין לרשת אל-ערביה: "חיזבאללה מסתתר בין הלבנונים. אנחנו תוקפים באופן ספציפי את חיזבאללה ויודעים איפה אנשיו נמצאים. נסראללה לוקח את לבנון לדרך מסוכנת ומונע מהעם הלבנוני לדעת את האמת".

בתשובה לשאלה אם ישראל מתכוונת לצאת למלחמה כוללת מול חיזבאללה, אמר הגרי: "אנחנו ערוכים לכל התרחישים לעימות מול חיזבאללה". עוד גילה הגרי כי מאז תחילת המלחמה חוסלו 430 מחבלי חיזבאללה".

16:48: חיזבאללה הודיע היום על מחבל רביעי שחוסל על ידי ישראל, שמו - ווהבי מוחמד איברהים.

16:23: בסביבות השעה 16:00, שני טילי נ"ט נורו לעבר מטולה. תשתיות צבאיות נפגעו, ללא נפגעים בנפש. 

16:10: הממשל האמריקני מעכב העברת משלוחי נשק נוספים לישראל מלבד משלוח הפצצות הכבדות שנעצר בעקבות המבצע ברפיח, כך אמרו מקורות לג'ואיש אינסיידר מבלי לציין את טיבם של המשלוחים המעוכבים. לפי הגורמים, נתניהו בחר להפוך את הסוגיה לפומבית בעקבות תחושה בירושלים שהמגעים מאחורי הקלעים לא הובילו לתוצאות.

16:05: אזעקות בשלומי.

15:38: מקורות סורים מדווחים כי צה''ל פיזר כרוזים בדרום סוריה שבהם הוא מאיים על צבא אסד. בכרוזים נכתב: "למפקדי ולחברי הצבא הסורי, פעם אחר פעם הצבא הסורי ממשיך לשלם מחיר בגלל חדירת חיזבאללה לאתריו הצבאיים. "המשך שיתוף הפעולה המודיעיני עם חיזבאללה באזור ובאתר תל קודנה (מוצב באזור גבול ישראל-סוריה) ימשיך להביא לכם סבל. אתם אחראים על מעשיכם וחיזבאללה אחראי לסבל שלכם!".

בכרוזים צורפה מפה של מוצבים סוריים לאורך הגבול. על פי הדיווחים, הם פוזרו לאחר התקיפה בלילה שבה חוסל קצין בצבא סוריה. (שחר קליימן)

הכרוזים בסוריה, צילום: רשתות ערביות

15:30: צוות הקרב של חטיבה 12 פועל בשבועות האחרונים במרחב רפיח תחת אוגדה 162. הלוחמים מאתרים פירים רבים במרחבים אזרחיים ומשמידים תשתיות טרור אשר מהווים איום על כוחותינו. במהלך פעילות הכוחות, זוהו מספר חמושים בסמוך למחסן ציוד הומניטרי, באותו מרחב אותרו בורות שיגור ששימשו את חמאס, המחבלים חוסלו.

זיהוי מחבלים חמושים וחיסולם ברפיח || דובר צה"ל

14:55: חיזבאללה הודיע כי שיגר עשרות קטיושות ופגזים לעבר "מפקדה בקריית שמונה". מדובר בהודעה שנייה על תקיפה היום מטעם ארגון הטרור. (שחר קליימן)

יירוטים בקריית שמונה || ללא

14:30: אזעקות נוספות בקריית שמונה. 

14:25: המדינה לבג״ץ: גוף חיצוני יחליף את הצלב האדום ויבקר את אסירי חמאס. "המנגנון המתגבש צפוי למלא אחר התכלית אשר עד כה מילא הצלב האדום קרי, קביעת גורם חיצוני לרשויות המדינה, אשר יהיה רשאי לבקר במתקני כליאה, לקבל תלונותיהם של כלואים רלוונטיים ולהעביר מידע אודותם", נכתב בתגובת המדינה לבג"ץ. (נטעאל בנדל)

14:23: שתי נפילות בקריית שמונה במהלך המטח האחרון. (מישל מכול)

14:11: דיווחים על תקיפה נגד וילה באזור כפר אל-בורר'ליה מצפון לצור. עד כה לא דווח על נפגעים. (שחר קליימן)

14:00: אזעקות גם בכרם שלום.

13:57: אזעקות בקריית שמונה והסביבה.

יירוטים מעל קריית שמונה, צילום: ללא

12:51:  נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר עם משלחת דו-מפלגתית של חברי קונגרס אמריקאיים מטעם AIPAC: "אני מדגיש שוב, אנחנו אסירי תודה לארצות הברית על שעומדת לצידנו במלחמה הזו. ואני אסיר תודה לנשיא ארצות הברית על הגעתו הנה בתחילת המלחמה ועל ששלח מסר ברור בשם העם האמריקאי. אנחנו מכבדים מאוד את התמיכה הדו-מפלגתית, שחוצה את כל השסעים והקונפליקטים בחברה האמריקאית. אנחנו נלחמים כאן במלחמה של העולם החופשי נגד אימפריית הרשע. לכן אנחנו חייבים להישאר מאוחדים. ואם יש לנו על מה לדון, יש לדון בזה בחדרים סגורים”. (יורי ילון)

12:42: חיזבאללה הודיע היום על מחבל שלישי משורותיו שחוסל על ידי ישראל. שמו חסן אל-מוג'תבא אחמד. מתחילת המלחמה הודיע ארגון הטרור על קרוב ל-350 מחבלים שצה"ל חיסל. (שחר קליימן).

חסן אל-מוג'תבא אחמד, צילום: רשתות ערביות

12:15: חיזבאללה הודיע על מחבל שני שחוסל היום, ג'יהאד אחמד חיאק. (שחר קליימן)

ג'יהאד אחמד חיאק, צילום: רשתות ערביות

12:00: מנהל המרכז הסורי לזכויות אדם, גוף סורי אופוזיציוני בבריטניה, מדווח שהיעדים שהותקפו בדרום סוריה היו אתרי תצפית. (שחר קליימן)

11:38: דובר צה"ל: "התרעה שהופעלה בנחל עוז - זיהוי שווא".

11:20: אחרי התקיפה ביארון שבדרום לבנון, חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שחוסל על ידי ישראל, חסן מוחמד עלי סעב. עד כה הודיעו בארגון הטרור על קרוב ל-350 מחבלים הרוגים מתחילת מלחמה.

חסן מוחמד עלי סעב, צילום: רשתות ערביות

11:10: בפעם השנייה בתוך שעה: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה.

10:35: צה"ל ממשיך לתקוף בשטח לבנון: במהלך הלילה זוהו מספר מחבלי חיזבאללה נכנסים למבנה צבאי במרחב יארון המשמש כמחסן אמל"ח. זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של חיל האוויר תקף את המבנה ובו החולייה. במקביל, הותקפה תשתית טרור של הארגון במרחב ברעשית.

תקיפת צהל בדרום לבנון | דובר צה"ל

10:32: אזעקת צבע אדום הופעלה בכרם שלום.

10:10: כלי תקשורת בסוריה מדווחים כי קצין בצבא נהרג בהתקפת מזל"ט ישראלי על במחוזות קוניטרה ודרעא שבדרום המדינה.

התקיפה בסוריה, צילום: רשתות ערביות

10:00: דיווחים בלבנון: שלושה הרוגים בתקיפה ישראלית בכפר יארון שבדרום לבנון.

9:30: אזעקות נשמעו באזור שלומי.

9:00: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מדווח הבוקר כי אחרי כמה ימים של קפאון במו"מ לרגיעה בעזה, מצרים החלה עם סיום חופשת חג הקורבן לעבוד על החזרת התנופה בתהליך. על פי הדיווח, המצרים יוזמים פגישות ישירות עם הגורמים השונים כדי לדחוף ליישום מפת הדרכים לסיום המלחמה שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

נשיא מצרים א־סיסי, צילום: רויטרס

8:25: נזק נגרם לכלי רכב במטולה בעקבות שלוש נפילות במושבה. אין נפגעים.

07:58: אזעקה עקב חשד לחדירת כלי טיס עוין נשמעה בקריית שמונה והסביבה.

06:58: הודעת מועצה אזורית אשכול: הבוקר בסביבות השעה 06:10 הופעלה התרעת חדירת כלי טיס עוין במספר ישובים במועצה בעקבות זיהוי התקרבות של כלי לשטחנו. מערך ההגנה של חיל האויר נטרל את הכלי והוא התרסק בקו הגבול. אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק.

07:35: אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה ויישובי אצבע הגליל.

06:10: התרעות בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין: חולית, ניר יצחק, סופה.

03:49: דיווח פלשתיני: חמישה הרוגים בתקיפה של צה"ל באזור רפיח.

01:27: צבא ארצות הברית דיווח כי יירט תשעה כטב"מים של החות'ים ב-24 השעות האחרונות האחרונות 

01:13: דיווח ב"ניו יורק טיימס": המזח הצף שצבא ארה"ב בנה, ושעלה 230 מיליון דולר, נכשל. פעילותו צפויה להסתיים כמה שבועות מוקדם מהמתוכנן. למעשה, מאז שהחל לעבוד המזח הוא פעל במשך 10 ימים בלבד.

המזח הצף מול חופי עזה, צילום: GettyImages

00:15: סוכנות רויטרס: האו"ם הודיע כי לא הצליח לחלק סיוע הומניטרי ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, בגלל "בהלה בקרב אנשים באזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר