"זהו זמן הכרעה": אלפים מפגינים מול הכנסת בקריאה לבחירות עכשיו

ארגוני המחאה הכריזו על "שבוע ההתנגדות" • שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון נאם: "המשתמטים והמושחתים עדיין לא החליטו מהי מטרת המלחמה ומהו מצב הסיום" • מטה המאבק: "אזרחי ישראל לא מוכנים יותר לשתוק אל מול ממשלה שאיבדה את אמון הציבור ונכשלת בכל תחום"

הפגנה מול הכנסת, היום. צילום: אורן בן חקון

במסגרת "שבוע ההתנגדות" עליו הכריזו ארגוני המחאה נגד הממשלה, הפגנת ענק מתקיימת הערב (שלישי) מול הכנסת. בין הדוברים: שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון. 

הפגנה מול הכנסת, היום, צילום: אורן בן חקון

בוגי יעלון תקף את הממשלה בנאומו: ״המשתמטים והמושחתים עדיין לא החליטו מהי מטרת המלחמה ומהו מצב הסיום. בושה. כן, הנאשם נתניהו, אתה אחראי העל למחדל הביטחוני החמור בתולדות המדינה. אתה שמסרב לקחת אחריות, וממשיך להיאחז בשלטון ומבחינתך – שהמדינה תישרף. אתה הראש, אתה אשם. אתה מאשים בכשלונך את ה׳לשעברים׳ כאילו לא היית כאן ראש הממשלה במשך 16 שנים".

והמשיך: "מי שעיניו בראשו, מי שחרד לגורל המדינה, אמור להבין שהמאבק הוא בין מדינת ישראל היהודית הדמוקרטית והליברלית, ברוח מגילת העצמאות – מדינה בטוחה, משגשגת, מוסרית וצודקת, לבין אלה שרוצים מדינת הלכה משיחית, פאשיסטית, גזענית, הומופובית, מיזוגנית, נחשלת, מושחתת ומצורעת. זה האיום הקיומי על המדינה״.

משה בוגי יעלון, צילום: ורדית אלון-קורפל

שי קידר, מפקדת במילואים ומייסדת תנועת "היום שאחרי", מפונה מהצפון: ״כסטודנטית בתל חי, אני כבר שמונה חודשים נודדת בארץ, ללא יציבות וללא ודאות של איך ומתי המציאות בצפון תשתנה ואוכל לחזור לגור במקום שאני כל כך אוהבת. כמו אלפי תושבים אחרים, אני לא מקבלת פיצויים או עזרה מהמדינה ובינתיים הבית שלי נשרף, מבפנים ומבחוץ. להבות של אש מכלות את היערות והבתים, ולהבות של הפקרה מבעירות את כולנו ולא נותנות מנוח. אתם שמעבירים חוק גיוס בזיוני שפוגע בנו – משרתי המילואים, אתם שהוזים על יישוב עזה, ודרום לבנון, אבל לא עושים כלום כדי שנוכל לחזור לגור במטולה או בבארי, אתם שהפקרתם וממשיכים להפקיר יום-יום שעה-שעה, אתם לא ראויים להיות בממשלת ישראל".

מטה המאבק "חופשי בארצנו": "אזרחי ישראל לא מוכנים יותר לשתוק אל מול ממשלה שאיבדה את אמון הציבור ונכשלת בכל תחום. ממשלה שמקדמת חוק השתמטות בעיצומה של לחימה והכבדה על הנושאים בנטל, שמפקירה את החטופים ולא מקדמת תוכנית ליום שאחרי, מפקירה את העקורים ודואגת אך ורק להישרדותה הפוליטית - בכל מחיר. זהו זמן הכרעה. בחירות עכשיו״.

הפגנה סוערת מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה, מכת"זית הופעלה // צילום: יוני ריקנר

אמש, עשרות אלפי מפגינים מפגינים הגיעו לירושלים. עם תום העצרת המרכזית סמוך למשכן הכנסת, המונים צעדו לכיוון מעון  ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, הצליחו לפרוץ מחסום והדליקו מדורות. המשטרה הפעילה מכת"זיות בכינון ישיר על המוחים בצומת מטודלה-עזה. תשעה מפגינים נעצרו, כמה אחרים נפצעו ופונו לבתי חולים. רופאה בתפקיד, ד"ר טל וייסבאך נפצעה בעינה משימוש במכת"זית.

ד"ר טל וייסבאך, נפצעה בעינה ממכת"זית, צילום: ללא

עוד ינאמו היום: שי קידר, מפקדת במילואים ומייסדת תנועת "היום שאחרי", מפונה מהצפון, סרן (במיל') ד"ר אמיר חניפס, ראש המרכז הישראלי - דרוזי, יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון והרבנית רחל קרן אורבך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר