"חדור מטרה וחמוש ברוח לחימה ובחתירה בלתי מתפשרת לניצחון": המונים ליוו בדרכו האחרונה את פקד ארנון זמורה

ההלוויה נערכה בחלקה המשטרתית בהר הרצל במעמד מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, מפקד הימ״מ ודודו של החטוף אלמוג מאיר ז'אן שחולץ במבצע ההרואי בו נפל פקד זמורה • אמו, רותי, ספדה לבנה: "ידעתי שזו רולטה רוסית, הקרבת את חייך למען המדינה" • ילדיו נפרדו מאביהם: "אבא אני אוהב אותך ומתגעגע" • ראש הימ"מ אמר לזכר פקודו: "שתדע ארנון שאף מפקודיך לא היה מבקש עבורו מפקד אחר מלבדך, כמו שהם עמדו לצידך ואיתך בכל משימה, הם ניצבים כאן כולם אחד אחד, לידך כפי שביקשת; איתך באש ובמים, בחיים ולצערנו, גם במות"

אשתו של רב-פקד ארנון זמורה ז"ל סופדת לו // דוברות המשטרה

אמיץ, נועז ואהוד על פקודיו: היום (ראשון) הובא למנוחות מפקד ולוחם הימ״מ רב-פקד ארנון זמורה ז"ל שנפל אתמול במבצע הנועז לחילוץ החטופים מלב רצועת עזה. הטקס התקיים בחלקה המשטרתית בהר הרצל במעמד מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, מפקד הימ״מ, תת-ניצב ח', חברי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, לוחמים ולוחמות מהימ"מ, מפקדים ומפקדות, משפחתו זמורה ומכובדים נוספים. פקד זמורה נפל בעת שלחם יחד עם עמיתיו לנשק מיחידת הימ"מ במבצע לשחרור החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ז'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו משני איתורים שונים בהם הוחזקו. אביו של החטוף אלמוג מאיר ז'אן הגיע אף הוא לחלקה הצבאית לחלוק כבוד ללוחם שהשתתף בהצלת בנו. רב-פקד זמורה ז"ל היה בן 36 בנופלו הוא הותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות, רעייה ושני ילדים.

רפ״ק זמורה ז״ל, הוביל את כוח הפריצה למבנה בו הוחזקו שלושת החטופים, היה הראשון לפרוץ למבנה ולחלץ את החטופים. בעת הפריצה תוך לחימה, ארנון נורה, נפצע קשה ופונה על גבי מסוק לקבלת טיפול רפואי ובהמשך נקבע מותו. בזמן ההלוויה המערך האווירי של משטרת ישראל ערך מטס כבוד לזכרו. משפחתו ספדה לו בצער רב על הבעל והאב שהיה ועל התקווה שנגוזה להמשך חיים משותפים, הם ציינו את אומץ ליבו, טוב הלב וחירוף הנפש שהביע. המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי אמר בהספדו: "ארנון, הכרתי אותך ושמעתי אודותיך רבות. לחמת בשבעה באוקטובר בקיבוצי עוטף עזה, השתתפת באינספור פעילויות ומבצעים ייחודים אשר לנצח יהיו סמויים מעיני הציבור. תמיד ראית את ייעודך לנגד עיניך, חתרת למגע, פעלת באומץ לב השמור ליחידי סגולה ואני מאמין כי חשת בכל עצמותיך את גודל השעה. ארנון, סיכמנו שנצנח יחדיו בסיום תפקידי. לצערי לא הספקנו לעשות את זה".

רגעי חילוץ החטופים לרכבים תחת אש: תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי שייטת 13 // דובר צה"ל

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, ספד: "חדור מטרה וחמוש ברוח לחימה ובחתירה בלתי מתפשרת לניצחון, יצאת יחד עם פקודיך אתמול לפעילות מורכבת שאל סופה נשאה עיניים מדינה שלמה וכיאה ללוחמי יחידת העילית המובחרת, לא שבתם בטרם הושלמה המשימה במלואה. נלחמת עד הסוף, עד לניצחון, בקרב הירואי שכלל תנאים קשים ומורכבים, לא ויתרת עד הרגע האחרון, עד טיפת הדם האחרונה".

עוד הוסיף מפקד משמר הגבול על הדבקות של רב-פקד זמורה ז"ל בדרך המבצעית ובקרב הצודק שמנהלת ישראל: "ביום הזיכרון האחרון, כשידעת לאילו משימות נערכת היחידה כתבת לפקודיך בהודעה: 'אנחנו הולכים ומתקרבים לקראת ביצוע ערכי, הכי ערכי שיש. הצוות עומד בנקודות הכרעה ואני רוצה שתדעו שלא הייתי מבקש אף אחד אחר לידי מלבדכם'". הוא הוסיף: "שתדע ארנון שאף אחד מהם לא היה מבקש עבורו מפקד אחר מלבדך. וכמו שהם עמדו לצידך ואיתך בכל משימה, הם ניצבים כאן כולם אחד אחד, לידך כפי שביקשת. איתך באש ובמים. בחיים ולצערנו, גם במותך.
בחרת כמו לוחמים רבים, בדרך בלתי מתפשרת. היית לוחם נועז, שאהבת העם והמדינה זורמת בעורקיו. איש של חסד, של אהבת אדם ושל אמת".

הלוויתו של רב פקד ארנון זמורה ז"ל, צילום: דוברות משטרת ישראל

מפקד הימ״מ, תת ניצב ח׳, אמר לזכר פקודו: "ידענו כי מדובר במבצע מורכב מאין כמוהו, בשטח צפוף, עוין ומסוכן. נערכנו רבות, תכננו בקפידה, התאמנו ללא הפסקה ומרגע לרגע דייקנו את עצמנו כדי להגיע מוכנים לכל תרחיש. ארנון, לוחם אמיץ העשוי ללא חת, פעל בנחישות, במקצועיות, חתר למגע ופעל בגבורה מאין כמוה. ארנון ראה שליחות בעבודתו ובתפקידו וראה עצמו כחלק בלתי נפרד מהגנת העם והמדינה". לדבריו, "ארנון תמיד היה הראשון וגם מבצע החילוץ ההרואי שבו הוביל ארנון אתמול את לוחמיו, הוא פעל באומץ לב למול הסכנה והיווה דוגמא אישית לאחיו הלוחמים ולפקודיו. פעולותו במבצע הביאה אור ושמחה לעם ישראל ולצערנו, הוא שילם על כך בחייו".

לשמחה שבהשבת החטופים שמהולה בכאב התייחס מפקד הימ"מ: "אנו מתכנסים בכאבנו העצום, אשר הפך בשנה האחרונה לחלק מחיינו. גם בשבעה באוקטובר, תרומתו של ארנון בבלימת מחבלי חמאס הייתה משמעותית ומכרעת. באותו הבוקר, הוקפץ הימ"מ לזירת הדרום. הוא הוביל את לוחמיו בקרב ביד מרדכי ומנע את התקדמות המחבלים צפונה. משם, המשיך עם לוחמיו לבסיס נחל עוז, שם היה שותף לשחרורן של חיילות שהיו נצורות בבסיס. לאחר מכן המשיך והצטרף ללוחמים נוספים בלחימה הקשה שאירעה בקיבוץ בארי".

מפקד הימ"מ חולק כבוד אחרון לפקודו, רב-פקד ארנון זמורה ז"ל // דוברות משטרת ישראל

רותי זמורה, אמא של פקד ארנון זמורה ז"ל, ספדה לו בהלווייתו: "ילד אהוב שלי, אני כל כך שמחה שהספקתי להגיד לך ביום שישי האחרון: ארנון, שמור על עצמך ועל חבריך. אני אוהבת אותך. אתה ענית לי: אמא גם אני אוהב אותך. ידעתי שזו רולטה רוסית. הקרבת את חייך למען המדינה. גיבור של אמא, גיבור של מדינה שלמה - נוח על משכבך בשלום".

ילדיו של רב-פקד ארנון זמורה ז"ל נפרדים מאביהם // דוברות משטרת ישראל

אל הלוויתו של ארנון זומרה ז"ל הגיע בירם מאיר, דודו של אלמוג מאיר ג'אן, שספד לו בדמעות: "עוד רבות ידובר על המבצע ההרואי בו חולצו אלמוג, נועה,שלומי ואנדריי. הבאתם שמחה עצומה לעם ישראל. משפחת זמורה: דם ילדכם, מהול בדמנו. זאת ברית לא ניתנת לניתוק. אני מודה לכם מעומק הלב".

דודו של החטוף אלמוג מאיר ז'אן, שחולץ משבי חמאס במבצע "ארנון" סופד ללוחם הימ"מ שחילץ את בנו // דוברות משטרת ישראל

תושבי מבשרת ציון חלקו כבוד מיוחד למשפחתו של פקד ארנון זמורה ז"ל, שנפל במבצע לשחרור החטופים, בדרכה להלוויה של יקירם בהר הרצל. עם צאתם של בני משפחתו של ארנון מביתם במבשרת ציון עמדו תושבים רבים עם דגלי ישראל, הביעו את תמיכתם ומחאו כפיים עם מעבר בני משפחתו בדרך ממבשרת ציון להר הרצל.

המונים מלווים את משפחתו של פקד ארנון זמורה בדרכה להלוויה, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

המחווה המרגשת התקיימה בעקבות יוזמה של יורם שמעון, ראש המועצה המקומית מבשרת ציון, שיצא בקריאה לתושבי מבשרת ציון לתמוך, לחבק ולכבד את משפחתו של ארנון זמורה ז"ל ולעמוד עם דגלי ישראל אותם חילקה המועצה. יורם שמעון ציין כי: ״ארנון היקר חירף את נפשו להביא הביתה את בני הערובה. אנחנו מחבקים את משפחתו בצאתם לכיוון הלוויה בהר הרצל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר