נועה, אלמוג, אנדריי ושלומי: סיפוריהם של החטופים ששוחררו

נועה ארגמני תתאחד עם אימה החולה ליאורה • אלמוג מאיר ג'אן יחזור לחיק המשפחה, שעשתה הכל כדי להשיבו • אנדריי קוזלוב ייפגש עם אימו, שעלתה לארץ אחרי החטיפה • מירן היא כל עולמו של שלומי זיו, וכעת הם זכו לאיחוד מרגש

המשוחררים במבצע בנוסיראת. צילום: ללא

רגעים של התרגשות אדירה: החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב חזרו לישראל היום (שבת). אלו סיפוריהם:

נועה ארגמני

בת 26 מבאר שבע. נחטפה ממסיבת הנובה עם בן זוגה אבינתן אור, אשר עדיין מוחזק בשבי חמאס. אותות חיים שלה מהשבי פורסמו לאחרונה. אימה ליאורה, חולת סרטן, תפגוש אותה שוב. לפני כמה שבועות היא אמרה: "אין לי הרבה זמן בעולם הזה, זאת המשאלה האחרונה שלי".

משפחת ארגמני מתאחדת // צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

לראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה נועה: "אני מתרגשת מאוד, לא שמעתי עברית כבר כל כך הרבה זמן". לנשיא יצחק הרצוג היא אמרה: "תודה על הכל, אני כל כך שמחה להיות פה, תודה על הרגע הזה".

ליאורה, אמא של נועה ארגמני בכיכר החטופים, צילום: .

אלמוג מאיר ג'אן

בן 21 מאור יהודה. נחטף ממסיבת הנובה. "הדבר הראשון שנעשה כשיחזור הוא להיות עם המשפחה ולצפות יחד בסרט. אלמוג טיפוס מאוד משפחתי", סיפרה לאחרונה אחותו גאות אלגרבלי.

האזינו לראיון של אלמוג בכאן ב'

אלמוג נסע למסיבת הנובה בקיבוץ רעים ב-6 באוקטובר. בבוקר שבת הוא התקשר לעדכן את אימו אורית ששמע פיצוצים ויריות ושהמסיבה נגמרה, ומסר שהוא אוהב אותה. בשעות הצהריים באותו היום קיבלה המשפחה אות חיים ממנו. מאז המשפחה עשתה הכל כדי לשחררו.

חבריו של אלמוג מאיר ג'אן נפגשים עימו

אנדריי קוזלוב

בן 27 מראשון לציון. עלה לארץ מרוסיה בגפו. הוא חי בארץ עם חברים מפרויקט "מסע" שבו השתתף. הוא נשאר בישראל על מנת לחיות בה ולהגשים חלום. היום הוא משתחרר אל חיק אימו, שעלתה לארץ אחרי 7 באוקטובר.

ביום החטיפה הוא עבד כמאבטח בנובה. כשמחבלי חמאס חדרו לאזור הפסטיבל, אנדריי שלח לחברים הודעות שבהן כתב שאין לו לאן לברוח. לבת זוגו אמר שהוא מוקף במחבלים ושיורים עליהם רקטות. משעה 09:00 כבר לא שמעו ממנו. שלושה שבועות לאחר מכן, משפחתו עודכנה על חטיפתו לעזה.

אנדריי קוזלוב על אדמת ישראל, צילום: רויטרס

שלומי זיו

בן 41 ממושב אלקוש, שם הוא חי עם אשתו מירן. עבד כסדרן במסיבת הנובה. לשלומי שתי אחיות, שפעלו רבות על מנת להשיבו. רויטל, אחותו, אמרה בעבר: "בעזרת השם גם שלומי יחזור אלינו. עוד קצת, שולחים לך כוחות".

דובר צה"ל מתייחס למבצע החילוץ // צילום: דובר צה"ל

בני הזוג שלומי ומירן ביחד כבר 17 שנים, שבמהלכן הם ניסו להביא ילדים בעולם. מירן סיפרה שבמשך חמישה ימים לאחר 7 באוקטובר לא היה ברור מה עלה בגורלו של שלומי.

אמא של שלומי זיו מגיעה לבית החולים // משה בן שמחון

כמעט שבוע אחרי החטיפה, התבשרה המשפחה בבשורה הכואבת. היום שמונת החודשים המטלטלים שעברה המשפחה הסתיימו בסוף טוב.

נחיתת המסוק בשיבא תל השומר, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר