"אירוע קשה וכואב, אי אפשר להמשיך ככה": תושבי חורפיש מגיבים לפגיעת הכטב"מים

"התושבים נכנסו למרחב מוגן אחרי שמיעת הפיצוץ", מספר מוניב, תושב חורפיש ותוהה "אולי אנחנו לא מספיק חשובים למדינה" • ראש מועצת חורפיש אומר: "באתי עם כיתת הכוננות לחלץ פצועים - ונפל עוד כטב"ם, זאת המציאות שלנו"

פגיעה ישירה בחורפיש

המועצה המקומית חורפיש ספגה היום (רביעי) פגיעה ישירה אשר גרמה לנזק ו-11 פצועים. תושבי חורפיש, מהעדה הדרוזית מספרים כי זו אינה הפעם הראשונה שמתבצע ירי לעברם, ובשל קירבתם לקו הגבול, לא נשמעות אזעקות.

מוניב פארס, בעל קונדיטוריה במועצה ותושב חורפש מודה:״ אני ותושבי הצפון מרגישים שאנחנו כבר לא חלק ממדינת ישראל, אלא שייכים לדרום לבנון. אף אחד לא הגיע לשאול מה מצבנו, לא ראש הממשלה ולא חברי כנסת. איפה המדינה? איפה ביטחון? אין כלכלה, אין רווחה - אנחנו קורסים״.

כוחות צה"ל בחורפיש, היום, צילום: אייל מרגולין - ג'יני

״לא הייתה התרעה בכפר", מספר מוניב "התושבים נכנסו למרחב מוגן אחרי שמיעת הפיצוץ. אנחנו יישוב לא מפונה, אלקוש וסאסא הם באותו קו כמונו והם מפונים". לטענת מוניב, גוש חלב וחורפיש לא מפונים "אולי בגלל שאנחנו לא מספיק חשובים למדינה".

מפת חורפיש, צילום: ללא

"אנחנו ניאבק מול הממשלה ונהיה בתכנית המפונים ונקבל פיצויים על ההפסדים הכבירים שהפסדנו מתחילת המלחמה. עסקים שבמשך עשרות שנים שיגשגו ועבדו בכל עונות השנה, נמצאים בהפסדים ואין להם כסף להביא אוכל הביתה״, מוסיף מוניב.

"אנחנו הדרוזים טובים רק בלהילחם, לקבל פיצויים ותוכנית פינוי - לא"

"בעוד שבועיים מתחיל החופש הגדול", מוסיף מוניב "כאלפיים תלמידים יוצאים לחופש ואין להם מתנ״ס. הם לא יכולים לעשות שום פעילות כי אין להם קייטנות. אז מה יעשו כל היום, יטפסו על הקירות?". מוניב ממשיך: "אם כל יום בחורפיש יש נפילות והתרעות  אז דין חורפיש צריך להיות כדין אלקוש וסאסא.  לא רוצים לפנות אותנו כי זה עולה כסף למדינה! מה אנחנו הדרוזים טובים רק בלהילחם? לקבל פיצויים ותכנית פינוי לא״.

כוחות הביטחון וההצלה בחורפיש, צילום: אייל מרגולין - ג'יני

ראש המועצה חורפיש אנואר עמאר התייחס למתקפת הכטב"מים: "כיתת הכוננות ואני באנו לחלץ את הפצועים, וכטב"ם נוסף נפל. יש פה הרבה פצועים, זה אירוע קשה ומורכב ומאוד כואב. זאת המציאות שלנו, ככה אנחנו חיים פה יום יום. אנחנו ממתינים שהממשלה תחליט מה לעשות, הגיע הזמן לעשות לזה סוף - אי אפשר להמשיך תחת החיים הארורים האלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר