אם הרקטות היו נופלות בתל אביב, לבנון היתה בוערת בתגובה

איבדנו את ההרתעה לחלוטין - חיזבאללה עושה מה שהוא רוצה • ואנחנו? אנחנו מגיבים למקורות הירי • תחזירו את הביטחון, תחזירו את ההרתעה ותחזירו אותנו הביתה

שריפות בקריית שמונה לאחר המטחים מלבנון // דוברות כבאות והצלה

השגרה שלנו היא רצף של אזעקות, אחר כך נשמעות הנפילות. לפעמים זה גם הפוך. כך בין לבין אנו מנסים לסייע לאלה שנפגעו.

אחד מהם הוא יעקב, שהבית של משפחתו ספג פגיעה ישירה. הם גרים מול ההורים שלי. הוא ניצל בנס. ספג קצת מכות יבשות ולקה בחרדה. העלינו אותו על אמבולנס עם אחותו לביה"ח בצפת. הוא ישרוד.

למחרת שוב מטח ושוב פגיעות ישירות. בשבת בזמן התפילה בבית הכנסת היחיד שעוד מקיים מניין בעיר, בורקאן נפל מאות מטרים מאיתנו. את המציאות הזאת אנחנו חיים מדי יום כבר שמונה חודשים. בימים האחרונים התווספו גם השרפות. אולי במצלמות הן נראות טוב, אך בעיניים שלנו הן מצטלמות גרוע. הצפון בוער ופתאום זה קצת מזיז לכם.

אם הרקטות היו נופלות בתל אביב ורמת גן, האמת היא שמזמן היתה נפתחת חזית שנייה. אם פארק הירקון היה בוער, כוחות הכבאות היו באוויר וביבשה בתוך רגע. לבנון היתה בוערת בתגובה.

שריפה בקריית שמונה, צילום: כבאות והצלה לישראל, מחוז צפון

חזרתי הביתה לעיר הולדתי לפני 11 שנה. אחרי לימודים ברייכמן, כיהנתי כיו"ר אגודת הסטודנטים. בחרתי לעזוב את החיים הנוחים במרכז ובחרתי לגדל את הילדים שלי עם אישה שהיא בכלל ירושלמית, כאן באצבע הגליל. הנוף מטריף, הנחלים מדהימים ויש אוויר שאין כמוהו, כשהוא לא אפוף עשן. בנינו בית חדש בשכונה חדשה, עם קהילה מדהימה ותוכניות שלמות שבנינו למשפחה, לעיר ולאזור. האמנתי ואני עדיין מאמין בחבל הארץ הזה.

איפה התעוזה?

כל זה לא יכול להתקיים בלי ביטחון. איבדנו את ההרתעה לחלוטין. חיזבאללה עושה מה שהוא רוצה. ואנחנו? אנחנו מגיבים למקורות הירי. איפה התעוזה? איפה התחכום? איפה היוזמה?

משרדי הממשלה משתדלים. אבל הניתוק בין מקבלי ההחלטות לשטח הוא גדול. בוועדות הכנסת אני שומע דיבורים של חברי כנסת, שמדברים לפייסבוק בתקווה להגיע לחדשות. אל הפרטים הם לא מגיעים.

השריפות ליד קריית שמונה, צילום: אי.פי.אי

לא מבינים לרגע מה עובר על הילדים שלנו, איך לומדים ארבע שעות ביום. פותחים פערים. והקשישים. והעסקים שקורסים מהמתנה למסלולי הפיצוי. הפניות של התושבים אלינו, לעזור מול הבירוקרטיה. ביטוח לאומי, מס רכוש, קרן פיצויים, משרד החינוך, רווחה, תיירות, מושגים שנכנסו לחייהם. תושבים שמתמודדים עם סיטואציה הזויה.

בפנים אני אומר - נחזור. נחזור כי זה הבית שלנו. נשקם את העיר והאזור במנהיגות נכונה ובניהול נכון. מכם צריך רק דבר אחד - תחזירו את הביטחון. תחזירו את ההרתעה. תחזירו אותנו הביתה!

הכותב הוא סגן ומ"מ ראש עיריית קריית שמונה

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר