מתגייסים למענן? למרות שהחוזה בוטל - חברת התיווך מסרבת להחזיר כסף לחיילות בודדות

האנה ושתי חברותיה פנו לסניף אנגלו סכסון בהרצליה ושכרו דירה בעיר • אלא שאז התגלע ויכוח בין אחת מהן לבעל הדירה והן החליטו לבטל את החוזה • "הסברנו לו שזה מצב חריג, אבל הוא לא מוכן לשמוע", מספרת האנה

חתימת הסכם תיווך (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

מקומם: חברת התיווך אנגלו סכסון מסרבת להשיב דמי תיווך לשלוש צעירות שעלו לישראל לבדן ושירתו כחיילות בודדות וכעת משרתות במילואים, למרות שחוזה השכירות בוטל לפני שהן נכנסו לגור בדירה.

האנה גולדשיין, בת 23, עלתה לישראל מקנדה ושירתה כחיילת בודדה. כעת היא משרתת במילואים בצפון בחיל התותחנים.

האנה כעת במילואים בצפון, צילום: באדיבות המצולמת

האנה ושתי חברותיה, גם הן עלו לבדן לישראל ושירתו כחיילות בודדות, ביקשו לשכור דירה בהרצליה. הן פנו לסניף אנגלו סכסון בהרצליה ושכרו דירה בעיר. הן שילמו למתווך דמי תיוך בסך 9,360 שקלים. אלא, שלפני כניסתן לדירה, התגלע ויכוח בין אחת מהן לבעל הדירה.

בעקבות כך, החליטו הבנות ובעל הדירה לבטל את חוזה השכירות לפני שהן נכנסו לגור בדירה. האנה וחברותיה פנו לאנגלו סכסון כדי שישיבו להן את דמי התיווך, אך שם סירבו.

האם השכר הנוכחי אינו מספיק לשכור דירה?, צילום: יהושע יוסף

"היה איזשהו אירוע בין השותפה שלי לבעל הדירה", מספרת האנה. "היא סיפרה שהיא לא מרגישה בנוח. דיברתי עם בעל הדירה והחלטנו לבטל את החוזה. חתמנו על מסמך שמבטל את החוזה. אמרנו למתווך, שבגלל שלא נכנסו לדירה אנחנו רוצות את הכסף בחזרה, אבל הוא לא הסכים. זה ממש לא הגיוני, אפילו לא קיבלנו את המפתח לדירה. הוא אמר שזה כתוב בחוזה, אבל אנחנו שלוש עולות חדשות שלא ממש מבינות עברית. הסברנו לו את זה והסברנו לו שזה מצב חריג. הוא לא מוכן לשמוע ולא מוכן להחזיר".

מרשת אנגלו סכסון נמסר בתגובה: "יועצי הנדל"ן של אנגלו סכסון פועלים על פי חוק והסוכן מילא את חובתו באופן מיטבי. עוד נוסיף כי השוכרות בחרו משיקוליהן שלהן לבטל את הסכם השכירות, זאת לאחר שחתמו עליו כדין. השוכרות אף ביקשו מהסוכן לסייע להן כדי להביא לסיום ההסכם, לפני סיומו המשפטי. בניגוד לנטען, הרי שהשוכרות מעולם לא הציגו עצמן כחיילות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר