דובר צה"ל: נבדק האם ארבעת החטופים מתו מאש צה"ל

המשפחות עודכנו: ארבעה חטופים הוכרזו כהרוגים - עמירם קופר, יורם מצגר, חיים פרי ונדב פופלוול • תא"ל דניאל הגרי: "הארבעה נהרגו בעת פעולתם של חיילי צה"ל בחאן יונס" • עוד הוא הוסיף, כי "ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות" • "אנחנו אוספים כל הזמן מודיעין, וגם עושים את איסוף המודיעין הזה לעיתים תחת סכנת חיים", אמר

דובר צה"ל: "נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות עדיין בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע" // דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע בהצהרה לתקשורת הערב (שני) על מותם של ארבעה חטופים שהוגדרו עד כה בחיים. על פי ההערכות, הארבעה הוחזקו יחד באותו מקום, ומצאו את מותם באותן נסיבות.

"נציגי צה״ל הודיעו היום  למשפחותיהם של חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול זכרם לברכה, אשר נחטפו באכזריות לשטח רצועת עזה, כי הם אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון הטרור חמאס".

עמירם קופר, נדב פופלוול, יורם מצגר וחיים פרי, צילום: באדיבות המשפחות

"ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות והרב הראשי לישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות עדיין בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע. צה״ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים שנותרו ברצועת עזה. צה״ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שידרש ועד לחזרתם הביתה".

תמונתו של חיים פרי בדרישה להחזיר אותו בעסקת חטופים (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

קיבוץ נירים הודיע עוד קודם להצהרת דובר צה"ל כי החטוף נדב פופלוול בן ה-51 אינו בין החיים. בדצמבר האחרון חמאס פרסום סרטון בו רואים את יורם מצגר, חיים פרי ועמירם קופר תחת הכיתוב "אל תשליכני לעת זיקנה". בתחילת חודש מאי סרטון קצר מהשבי של  נדב. בסרטון נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו, אך לא ניתן לדעת מהסרטון הקצר שפורסם מתי הוא צולם.

נדב פופלוול בסרטון שפרסם חמאס, צילום: .ללא

מטעם מטה משפחות החטופים נמסר: "המטה מרכין ראשו בעצב גדול עם קבלת הידיעה הכואבת על רציחתם בשבי של ארבעת החטופים, שנחטפו בחיים מקיבוצי עוטף עזה, עת הופקרו על ידי ממשלת ישראל בשבעה באוקטובר, ונרצחו בשבי לאחר שהתקבלו מהם אותות חיים לאורך התקופה".

"שברון הלב עם הידיעות הכואבות צריך לערער כל אזרח במדינת ישראל, ולהכניס לחשבון נפש עמוק כל מנהיג. חיים, יורם, עמירם ונדב - נחטפו בחיים, חלקם היו עם חטופים אחרים שחזרו בעסקה הקודמת - והיו צריכים לחזור בחיים לארצם ולבני משפחותיהם! על ממשלת ישראל להוציא משלחת מו״מ כבר הערב ולהחזיר את כל 124 החטופים, החיים והנרצחים, לביתם - די להקרבה ולהפקרה!".

יום מצגר, חיים פרי ועמירם קופר, שתועדו בשבי בידי חמאס, צילום: ללא

עוד הם מבקשים להדגיש: "רציחתם בשבי היא אות קלון, ומראה עצובה על משמעות עיכוב העסקאות הקודמות. אנחנו שבים ודורשים ממשלת ישראל: אשרו מיד את עסקת נתניהו".

מהתנועה הקיבוצית נמסר: "ליבנו הערב עם משפחות פרי, קופר, מצגר ופופלוול ועם קהילות ניר עוז ונירים היקרות והאהובות עם פרסום דבר מותם של חיים פרי, עמירם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול בשבי החמאס, בהמשך לבשורה הקשה הבוקר על מציאת גופתו של דולב יהוד. הדם שלנו רותח והלב בוכה. חברינו היקרים הופקרו ב-7.10 בביתם לחיות אדם, והופקרו פעם נוספת למות במנהרות בעזה".

אילה מצגר ויוכבד ליפשיץ (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

"הערב, שעה שאנו כואבים את הבשורה הקשה, מונחת על השולחן הצעת נתניהו לעסקה להשבת השבויים. כל יום שעובר, עוד מחברינו החטופים מתים בשבי. אנו שואלים את ממשלת ישראל, עד מתי? עד שלא יהיה את מי להשיב? ההצעה אושרה על ידי קבינט המלחמה, למה אתם מחכים? דם חברינו המתים מונח על מצפונים של בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר וכל ממשלת ישראל. עסקה עכשיו!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר