הג'יהאד האסלאמי בטרור פסיכולוגי: פורסם סרטון של החטוף סשה טרופנוב

הגא"פ פרסם סרטון קצר של סשה טרופנוב, שנחטף ב-7 באוקטובר יחד עם אמו, סבתו וחברתו מקיבוץ ניר עוז • השלוש שוחררו בעסקת החטופים בחודש נובמבר, אחרי 54 ימים בשבי • משפחתו הגיבה: "התיעוד נתן תקווה"

אות חיים מהחטוף אלכס טרופנוב. צילום: ללא

הג'יהאד האסלאמי פרסם היום (שלישי) סרטון טרור פסיכולוגי, שבו נראה סשה טרופנוב בן ה-27 שנחטף עם אימו לנה, סבתו אירנה וחברתו ספיר לרצועת עזה מבית המשפחה בקיבוץ ניר עוז. לנה, אירנה וספיר חזרו מהשבי אחרי 54 ימים - אך סשה נותר ברצועה.

סשה טרופנוב עם בת זוגו ספיר כהן, צילום: באדיבות המשפחה

בסרטון, שב"ישראל היום" בחרו שלא לפרסמו, נראה טרופנוב כשהוא אומר "שמי אלכסנדר טרופנוב. אזרחי ישראל המפגינים, בימים הקרובים אתם תשמעו ממני את כל האמת של מה שקרה לי ולשאר האסירים פה בעזה. אני מבקש מכם תהיו סבלניים". סביר להניח שדבריו הוכתבו על ידי שוביו כחלק מטרור פסיכולוגי.

אירנה טאטי, סבתו של אלכס, ילנה טרופנוב, אמו, וספיר כהן, בת זוגתו, נחטפו יחד עם אלכס בשבת השחורה ושלושתן שוחררו בעסקת הפעימות הגיבו לראשונה על הסרטון. "לראות את סשה שלי היום בטלוויזיה זה מאוד משמח, אבל גם שובר את הלב, שהוא עדיין כל כך הרבה זמן בשבי," אמרה האמא ילנה. "אני פונה לכולם, לכל מקבלי ההחלטות, בבקשה תעשו הכל, אבל הכל, בשביל להחזיר את הבן שלי ואת כל החטופים הביתה עכשיו!״

אמו, סבתו ובת הזוג של סשה ששוחררו מהשבי: "התיעוד נתן תקווה" // מטה המשפחות

הסבתא אמרה ברוסית: "אלכס שלי, טוב לי מאוד שראיתי אותך, שמש שלי. יש לי תקווה שאני אראה אותך".

גם בת הזוג, ספיר, דיברה ואמרה: "סשה יקר שלי, אנחנו מחכות לך שתחזור אלינו כבר ואנחנו עושות את כל המאמצים האפשריים שזה יקרה בזמן הקרוב".

אירנה טאטי חוזרת לישראל, צילום: ללא קרדיט

ממטה משפחות נמסר כי "אות החיים מאלכס טרופנוב הוא הוכחה נוספת וברורה לכך שממשלת ישראל צריכה לתת מנדט משמעותי לצוות המו"מ, שיוכל להוביל לעסקה להחזרת כל החטופים, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

משפחת טרופונוב עלתה לארץ לפני כ-25 שנה ונקלטו בקיבוץ ניר עוז. סשה, בנם היחיד אשר עובד כיום באמאזון, עבר לגור ברמת גן יחד עם בת זוגו ספיר. ב-7 באוקטובר השניים נסעו לבקר את משפחתו של סשה בניר עוז ונחטפו לעזה.

סשה טרופנוב עם חבריו, צילום: באדיבות המשפחה

למשפחת טרופונוב אין קרובי משפחה בארץ שיהדהדו את סיפורים, וחבריו של סשה החליטו לקחת את המושכות.

כזכור, ילנה טרופנוב בת ה-50 ואירנה טאטי בת ה-73, המחזיקות גם בדרכון רוסי, שוחררו בפעימה השישית כ"מחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין" בזכות אזרחותן הכפולה. סשה הוא בן יחיד. ויטלי, אביו של סשה, נרצח.

מדובר בסרטון לוחמה פסיכולוגית נוסף שמפרסמים ארגוני הטרור ברצועה מאז פרוץ המלחמה. רק במוצאי השבת האחרונה חמאס טען בהודעה רשמית כי "פיתה" חיילים לתוך מנהרה במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה, שם מחבלים הצליחו להרוג את לוחמים ולחטוף את גופותיהם. באותו לילה, דובר צה"ל הבהיר בהודעה חריגה כי "אין אירוע של חטיפת חייל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר