הנשיא הרצוג על החינוך הממלכתי חרדי: "שותפות אמת ושפה משותפת עם החברה בישראל"

הרצוג נאם במסגרת כנס העשור להיווסדות מוסדות החינוך: "ראינו עד כמה חשובה האחדות וכשהיא חסרה היא מערערת את קיומנו יחד וכשהיא מתקיימת אף אחד לא יכול לערער אותנו" • ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "הציבור החרדי הפך בשנים האחרונות ממיעוט, לקבוצה שתכתוב את עתידה של הארץ הזאת"

אירוע העשור לחינוך הממלכתי חרדי. צילום: לע"מ

בכנס לציון עשור למוסדות החינוך הממלכתי חרדי שהתקיים אמש (שני) בבנייני האומה בירושלים, השתתפו נשיא המדינה הרצוג, שר החינוך קיש, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, השר במשרד החינוך חיים ביטון, ועוד. את הכנס פתח באמירת פרק תהילים לשחרור החטופים הרב אלחנן דנינו שבנו אורי חטוף בעזה.

הנשיא הרצוג דיבר על הקשר המיוחד של רעייתו למוסדות החינוך הממלכתי חרדי. "אני שמח להיות כאן עם אישתי מיכל ולציין איתה את העשור לממלכתי חרדי. זרם הממ"ח יצר תשתית מרתקת , שמביא בשורה לעולם, ומעניק תקווה לחברה ולכולנו. אני מבקש להתייחס לשלושה מאפיינים של החינוך הממלכתי חרדי. המאפיין הראשון הוא כמובן לימוד תורה, לגדל דור של חכמים ונבונים יראי השם ואלוקים. המאפיין השני הוא לימודים ברמה גבוהה. ההחלטה המבורכת להשקיע בלימודים הכלליים לצד לימוד התורה מעניקה את הכלים להשתלב בסיפור הישראלי. המאפיין השלישי הוא לימודי האזרחות ומדינת ישראל, המבוסס על שיח שרואה את עצמו חלק מהעם.שותפות אמת ושפה משותפת. ובהיענות הציבור שהיא מרשימה מאוד שמעידים על ההצלחה שלכם". 

הרב רסן במיל תומר מיכאלי , מנהל תלמוד תורה עץ החיים בקריית שמונה מקבל אות הוקרה בטקס הממ"ח על מנהיגות חינוכית, צילום: לע"מ

עוד הוסיף הנשיא: "מיכל כידוע עסקה בנושא הזה שנים רבות וראתה בכך שליחות בפרט בעולם התעסוקה. שותפות שמבקשת לעשות את הדברים יחד ולהיות מחוברים. ראינו עד כמה חשובה האחדות וכשהיא חסרה היא מערערת את קיומנו יחד וכשהיא מתקיימת אף אחד לא יכול לערער אותנו". 

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים אמר: "יש לא מעט סמליות שהחגיגה הזו נערכת דווקא בירושלים, העיר שהיא בירת הממחים של ישראל, ומסמלת יותר מכל את ההצלחה של זרם החינוך הזה, שהתחיל בקטן - והפך להצלחה מדהימה. הציבור החרדי הפך בשנים האחרונות ממיעוט, לקבוצה שתכתוב את עתידה של הארץ הזאת. לזכות הנפלאה הזו יש לא מעט חובות, והעול שמונח על כתפינו בעת הזו, היא להיות שותפים בהבטחת שגשוגה של המדינה לשנים הבאות. הציבור החרדי זכאי וראוי להשתלב ולהוביל בכל התחומים בישראל. אם זה בהייטק, אם זה במקצועות הניהול, במקצועות ההנדסה, ברפואה. אתם ההוכחה שאפשר לחנך לתורה, יראת שמים, דרך ארץ ומידות טובות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר