גופתה של שני לוק אשר תועדה בזמן שנחטפה לעזה - חולצה על ידי כוחות צה"ל

שני לוק בת ה-23 תועדה בזמן שנחטפה לעזה ממסיבת הטבע ברעים • בסרטון, ששודר שוב ושוב ברחבי העולם, נראתה לוק מובלת לעזה בטנדר על ידי המחבלים • "ניסים, אביה של שני: "היא הייתה אור בחייה ובמותה, האור הזה ילווה את עם ישראל"

שני לוק ז"ל, אשר גופתה חולצה על ידי צה"ל. צילום: ללא קרדיט

דובר צה"ל מפרסם הערב כי כוחות מיוחדים חילצו את גופתה של שני לוק אשר נחטפה לעזה בשבעה באוקטובר. גופתה של שני חולצה יחד עם גופותיהם של יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה.

 ניסים לוק, אביה של שני לוק שגופתה חולצה מעזה, אמר: "זה נותן הקלה. היום בבוקר הודיעו לנו שחיילים של צוות קומנדו היו באזור ומצאו גופות והמצב של הגופה היה ממש טוב. היא הייתה במקום יחסית עמוק במנהרה עמוקה ומאוד קרה אז המצב הפיזי הוא ממש טוב. אנחנו מצטערים ומתאבלים, אבל יש הקלה. אנחנו קוראים לציבור להגיע להלוויה ביום ראשון בסריגים. היא הייתה אור בחייה ובמותה, האור הזה ילווה את עם ישראל".

שני לוק, צילום: באדיבות המשפחה

שני לוק בת ה-23 תועדה נחטפת לעזה ממסיבת הטבע ברעים. בסרטון, ששודר שוב ושוב ברחבי העולם, נראתה לוק מובלת לעזה בטנדר על ידי המחבלים. בתמונות ניתן גם לראות כי המחבלים ביזו את גופתה. כבר באוקטובר הודיעו למשפחתה שנרצחה וכי גופתה מוחזקת בעזה.

שני הייתה אמנית קעקועים מוכשרת, שנמשכה לעולם הציור והאמנות מגיל צעיר, ובשנים האחרונות הרבתה לטייל בעולם בעקבות פסטיבלים של מוזיקה למען שלום ואהבה. בילדותה לימדה את עצמה לתפור ולעצב את בגדיה, עסקה בציור, בפיסול ובכתיבה. בשנים האחרונות היה לה סטודיו עצמאי לקעקועים אמנותיים בסגנונה הייחודי. לאחר מותה התמלאו קבוצות שונות של חברי הנובה בפוסטים לזכרה וסיפרו על האדם המיוחד שהייתה ועל האור שהפיצה.

"היא הייתה מלאך טהור", סיפר אחיה בראיון לרשת "סקיי ניוז" הבריטית שפורסם בחודש אוקטובר, לאחר שנודע על הירצחה. "הרגשתי כאילו מישהו בעט במשפחה שלי בראש. התייחסו אליה כאילו היא כלום. היא הייתה אמנותית בכל דרך, באיך שהיא דיברה ורקדה".  

שני לוק ז"ל. "התנחמנו בכך שהיא לא סבלה הרבה", צילום: אורי לידור, באדיבות המשפחה

צלם סוכנות AP, שתיעד את חטיפתה הברוטלית של שני לוק בשבעה באוקטובר, זכה בפרס בתחרות צילום יוקרתית. ניקול, סבתה של שני לוק כתבה לאחר מכן: "הנכדה היפה והמתה שלי, שמסביבה מצטופפים שלושה מרצחים צמאי דם. זו התמונה ההרואית שנבחרה והעולם שותק".

ריקרדה, אמה של שני לוק, חוזרת למתחם הנובה באירוע נטיעות

בינואר האחרון נשאלה אמה ריקי לוק על החזרת גופתה ואמרה: "אנחנו עדיין מחכים לגופה של שני. אין לנו קבר. אני לא יודעת אם הגופה עדיין שם, מה מצבה. אני לא רוצה לסכן אף חייל בשביל הגופה. אם חוסר החילוץ של הגופה יכול להשאיר מישהו בחיים, תשאירו את הגופה שם. אנחנו נסתדר. אני סבורה שצריך להקריב בשביל דברים חיים, ולא בשביל גופה, אך מובן שאנו עושים כל מאמץ כדי להשיב אותה הביתה לקבורה ראויה. ניתן לזה עד שנה מעכשיו, ואם לא נצליח - נקים קבר עם מה שיש לנו כעת".

שני לוק על שער ה"דר שפיגל", צילום: דר שפיגל

אמצעי התקשורת הגרמנים עוסקים בהרחבה בגילוי גופתה של שני לוק ז"ל. לוק, אזרחית גרמניה, עלתה לתודעה בגרמניה ובתקשורת הבינלאומית לאחר שסרטונים של אנשי חמאס צוהלים המסיעים את גופתה לעיני קולות של אזרחים צוהלים זעזעו רבים. כמו כן עלתה לכותרות לאחר שצלם סוכנות AP, שתיעד את חטיפתה הברוטלית של שני לוק בשבעה באוקטובר, זכה בפרס בתחרות צילום יוקרתית.

מגוון אתרים מובילים בגרמניה דיווחו על מציאת גופתה של לוק בכותרת הראשית.

שני לוק על שער עיתון ה"בילד", צילום: עיתון ה"בילד"

ב'בילד' הגרמני, אתר האינטרנט של העיתון הגדול בגרמניה ובאירופה כולה דיווחו על מציאת גופתה של לוק ז"ל בכותרת הראשית באתר, שם נכתב כי, "הצבא מצא את שרידי גופתה של הגרמניה שני לוק (23)". בדיווח עצמו פירטו כי גופתה חולצה עם שתי גופות נוספות במסגרת מבצע של 'השירותים החשאיים וצבא הגנה לישראל'. גם הכותרת הראשית באתר 'דר שפיגל' עסקה במציאת שלשת החטופים עם הבלטת תמונתה של שני לוק והכיתוב, "הצבא הישראלי מצא שלש גופות חטופים – אחת מהן של הגרמניה שני לוק". גם אתר ה tagesschau הגרמני הציב את תמונתה של שני לוק בכותרת הראשית עם הכיתוב "שרידי שלושה חטופים נמצאו, בהם הגרמנית לוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר