יום הולדת 40 לחטופה בעזה: "מקווה שנוכל בקרוב לחגוג יחד איתה"

בני משפחתה של כרמל גת נסעו לבארי כדי להפריח בלונים צהובים: "הלוואי שתראי בשמיים אפילו בלון אחד" • ביום שישי יתרגלו יוגה לכבודה בכיכר החטופים • בנוסף ברים ומסעדות יגישו את הקוקטייל האהוב עליה

כרמל גת ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

כרמל גת, שנחטפה ב-7 באוקטובר מבית הוריה בקיבוץ בארי ומאז מוחזקת על ידי חמאס בעזה, מציינת היום (חמישי) את יום הולדתה ה-40.

גיל דיקמן, בן דודה של גת, איחל לה: ''מזל טוב כרמלי. לא ככה רצינו לחגוג לך 40. מזל טוב וסליחה''. דיקמן סיפר בחשבון הטוויטר שלה כי בני המשפחה נסעו לבארי כדי להפריח שם בלונים צהובים: "הלוואי שאם תראי בשמיים אפילו בלון אחד, תביני שאוהבים אותך, שנלחמים עלייך, שלא ננוח עד שתהיי פה שוב איתנו''.

גיל דיקמן, קרוב משפחתה של כרמל גת החטופה בעזה, צילום: גדעון מרקוביץ'

גם שי דיקמן בת הדודה של כרמל, ציינה את יום הולדתה העצוב בידי חמאס: "היום כמעט כל המשפחה נמצאת בנקודה אחרת בעולם במאבק על כרמל. אחיה אלון נמצא בברלין וחונך שם כיכר חטופים ומציין את יום ההולדת שלה בכיכר עם עוגה, בלונים ובעיקר בהיעדרה של כרמל. אחיה הצעיר נמצא בניו יורק ונלחם עליה שם".

אמה של כרמל נרצחה ב-7 באוקטובר. בני המשפחה יודעים שכרמל יודעת את זה ושהיא גם יודעת שאחיה ואביה בין החיים.

בת דודתה של החטופה כרמל גת // ערוץ הכנסת

חבריה הקרובים ובני משפחתה מספרים שבביתה היה נהוג לחגוג סביב השולחן המשפחתי, בצניעות - עם עוגה ובעיקר עם הרבה שמחה. "בחודש מאי, היינו חוגגים לכרמל, לסבא אליהו ז"ל, לבת דודה רוני ולי (שי, א.י)", אומרת דיקמן. "זה בעיקר מה שחסר לי - עוגה וכל המשפחה כולנו יחד בקיבוץ, בבית של אשל וכנרת. כאן חוגגים את החיים ואני מאוד מקווה שנוכל בקרוב לחגוג יחד איתה".

כרזה עם תמונתה של כרמל גת בהפגנה משפחות החטופים בסמוך לגבול עם חאן יונס (ארכיון), צילום: יהונתן שאול

דיקמן סיפרה שכרמל הייתה מתרגלת יוגה נלהבת. החטופים שחזרו בעסקה הראשונה סיפרו שכרמל המשיכה לתרגל יוגה גם בעזה. "זה היה הסימן לחיים שלנו ממנה. סיפרו לנו שזאת הייתה הדרך שלה ושלהם לשמור על שפיות, על החוסן הפיזי והנפשי", היא אומרת. "מאז, בכל שבוע אנחנו מתרגלים יוגה עם המשפחה ועם החברות ובמשך הזמן הצטרפו אלינו עשרות מתרגלים".

"מחר, ביום שישי, ב-09:30 בבוקר, נתרגל בכיכר החטופים, במקום שבו אנחנו מעבירים את הימים שלנו, 40 ברכות שמש לכרמל ועוד ברכה לשנה הבאה. מי שתעביר את זה תהיה המורה של כרמל ליוגה, רני, בציפייה ובתקווה שכרמל תחזור אלינו בריאה ושלמה בגוף ובנפש", מסמכת דיקמן.

בנוסף, לכבוד יום ההולדת של גת, חבריה הקרובים פתחו ביוזמה: "קוקטייל לכרמל". הם הציעו לברים ומסעדות להגיש את הקוקטייל שהיא אהבה במיוחד. את המתכון לקוקטייל המציא בן זוגה של אחת החברות הטובות של כרמל, ציון דהן.

הקוקטייל של כרמל יוגש בברים ומסעדות בתל אביב: האחים, המנזר, מרלן, לה מעלה, אה לה רמפה, אל וסינו, מוזמביק, RIAA, Dining Room ועוד.

קוקטייל, צילום: אסף קרלה

קוקטייל כרמל

המצרכים:

3-2 פרוסות מלפפון כתושות

⁠45 מ"ל ג'ין

⁠15 מ"ל בחרובקה

⁠30 מ"ל מיץ לימון

⁠15 מ"ל מי סוכר

⁠10 מ"ל ליקר צ'ינאר

אופן ההכנה:

משקשקים הכל בשייקר.

אחרי סינון כפול מוזגים לכוס לואו בול מלאה קרח.

סוגרים עם מי טוניק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר