סמל דניאל חמו: גיבור שהציל חיים - לא רק בשדה הקרב

ב-7 באוקטובר סמל דניאל חמו, שנפל אתמול בצפון רצועת עזה, היה אמור לעבור הליך של תרומת מח עצם לאישה שלא הכיר • עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הוא נלחם בבארי, בשדרות ובנירים • למרות זאת, הוא מצא זמן כדי לבצע את ההליך הרפואי – ואז חזר להילחם • במעמד התרומה הוא אמר: "זה תחושות ממש טובות, משהו מטורף"

בתחילת המלחמה: סמל דניאל חמו, שנפל בתקרית בג'באליה, הודיע על תרומת מח העצם שהצילה אישה

בחודש אוקטובר 2023, סמל דניאל חמו, שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה, זכה להציל חיים לא רק בשדה הקרב, זאת על ידי תרומת מח עצם, שבזכותה ניצלה אישה שנזקקה להשתלה.

סמל דניאל חמו, צילום: דובר צה"ל

כמה ימים לפני פרוץ המלחמה, חמו קיבל טלפון מעמותת "עזר מציון" ונאמר לו כי הוא נמצא מתאים לתרומת מח עצם לאישה בשנות ה-60 לחייה, שזקוקה בדחיפות להשתלה מצילת חיים. דניאל, שהצטרף למאגר מח העצם בעת גיוסו לצה"ל, נמצא כתורם יחיד בהתאמה של 100 אחוזים.

חמו נרתם למשימת הצלת החיים והחל בהליך מזורז של בדיקות לקראת ההשתלה. ב-7 באוקטובר היה אמור להתחיל בהליך ההכנה לתרומה. עם פרוץ המלחמה, בבוקר שמחת תורה, דניאל לחם בשדה הקרב בשדרות, בבארי ובמתחם המסיבה ברעים. דניאל המשיך בלחימה, וההשתלה שהייתה אמורה להתקיים כמה ימים לאחר מכן נדחתה.

קיבוץ רעים, אחרי 7 באוקטובר, צילום: אפרת אשל

עקב הדחיפות והחשש לחייה של החולה, נעשה בעמותה מאמץ כנגד השעון לפעול לשחרורו של החייל לביצוע התרומה. בעמותה הצליחו ליצור קשר עם מפקדיו בשטח, שהבינו את החשיבות העצומה בהצלת חיים ושחררו את חמו לשם התרומה. בסופו של דבר, ב-26 באוקטובר הוא הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם עבור האישה, שאותה כלל לא הכיר.

דניאל אמר אז: "יש לי זכות. גם כלוחם אתה שואל כמה אני יכול להציל חיים בתור פרט, ופה יש את השילוב של גם להיות לוחם וגם להציל חיים, שזה תחושות ממש טובות. משהו מטורף".

סמל דניאל חמו ביום התרומה,

מנהלת מאגר מח העצם הלאומי ד"ר ברכה זיסר מסרה: "גם כשדניאל נלחם בשדה הקרב הוא לא וויתר על הזכות להציל חיים שהגיעה לפתחו. בתוך עומס הלחימה, כשפנינו למפקדים שלו הם הבינו מיד את המשמעות הגדולה של מעשה התרומה - והתהליך יצא לדרך. נציגי העמותה הגיעו לשטח אל דניאל כדי להסביר לו על ההליך וללוות אותו בפן הרפואי. מאוחר יותר, הוא הגיע אלינו למרכז האיסוף בפתח תקווה, פגשנו בחור חייכן, מלא בטוב, ששמח להיטיב עם הזולת. דניאל נפל בקרב, אך חייו ימשיכו להתקיים אצל האישה שהציל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר