"היהלום של הבית, הפחד הכי גדול שלנו הפך למציאות": סמל דניאל לוי ז"ל הובא למנוחות

לוי, בן 19 מקרית מוצקין, לוחם בחטיבת הנח"ל נפל בשישי האחרון בקרב בשכונת זייתון • דודתו ספדה לו: "בשיחה האחרונה שלנו אמרת לי: 'אל תפחדי, מקסימום אני מת', ואני ביקשתי שלא תגיד דברים כאלה, גם לא בצחוק'" • בן דודו: אומר תודה לאלוהים ששבועיים לפני הספקתי לראות אותך, אבא שלך היה אמור ללוות אותך לחופה ולא לקבר"

סמל דניאל לוי ז"ל הובא למנוחות. צילום: מישל מכול

מאות משתתפים הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי בקריית אתא, להלוויתו של סמל דניאל לוי ז"ל, בן 19 מקרית מוצקין, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל שנפל כתוצאה מפיצוץ מטען בזייתון ביום שישי האחרון. לוי נפל בתקרית לצד סמל איתי לבני, בן 19 מרמת השרון, סמל ארמיאס מקוריאו, בן 19 מבאר שבע וסמל יוסף דסה, בן 19 מקריית ביאליק, שהיה חברו הטוב. 

סמל דניאל לוי נפל ברצועת עזה, צילום: ללא

אימו ספדה לו בכאב: "דניאל, נשמה שלי, ילד שלי, ילד עם לב ענק. בשיחה האחרונה שלנו אמרת לי שאתה נכנס, ביקשתי ממך 'בבקשה תסרב', לא היית מוכן להקשיב לי. אמרת לי, 'אני עם כל החברים, ועם החבר הכי טוב שלי שהוא כמו אח שלי, יוסף', שקבור לידך. הוא איתך מכיתה א' עד עכשיו. הלכתם ביחד. אמרת לי 'אין לך מה לדאוג אני אוהב אותך אמא, אל תדאגי הכל טוב, אני אצא ואתקשר אלייך', אבל זה לא קרה".

אימו של דניאל לוי ז"ל סופדת לו, צילום: הרצי שפירא

"אני לא רוצה לקרוא לך גיבור, כי גיבור זה בשביל המדינה שנלחמת בשבילה, לא עבורי ולא בשבילי. הייתי מעדיפה שתהיה הילד שלי דניאל, ולא גיבור. לא עוזר לי שקוראים לך גיבור כשאתה כבר לא איתנו. תשמור עלינו מלמעלה, נסיך שלי, אהבה שלי. תזכור שאמא אוהבת אותך ואתה החיים שלי בלב. אני אוהבת אותך בכל ליבי ונשמתי".

אחותו הגדולה ליאל, ספדה לו בדמעות: "הגאווה שלי. הגאווה של כולנו. אני עדיין לא מעכלת שאני עומדת פה במעמד הזה ואומרת לך מילים אחרונות. במקום לבכות בחתונה שלך מאושר, אני בוכה פה מעצב בהלוויה שלך. אחי הקטן שלפעמים היה האח הגדול, היית היהלום של הבית ותמיד תישאר היהלום של הבית. איזה ילד היית, עם הלב הכי ענק שיש, עם שמחת חיים שדאגת לפזר בכל מקום. תמיד היית אהוב על כל הסובבים שלך. רצית להיות לוחם, עמדת על שלך גם כשכולם אמרו לך לא. לא וויתרת, רצית להוכיח לעצמך ולכולם שאתה יכול ושאתה גיבור. גיבור שאוהב את המדינה שלו. והצלחת, הצלחת בגדול".

“אלוהים לקח לנו את הפרח הכי יפה בעציץ״: האחות ליאל סופדת לדניאל לוי ז״ל // מישל מכול

"דניאל, איך מתמודדים? איך ממשיכים הלאה בלעדיך? כשמוציאים את הפרח מהשורש שלו כל העציץ מת ואלוהים לקח לנו את הפרח הכי יפה בעציץ. מהרגע שהתגייסת תמיד פחדתי רק משתי מילים - הראשונה היא 'שם' והשניה 'נהרג'. והנה זה דפק אצלנו בבית. בבית שלנו. הפחד הכי גדול שלנו הפך למציאות, מציאות שלא נתפסת ולא תיתפס לעולם. אהוב שלנו, גאווה שלנו, תשמור עלינו מלמעלה. תמיד נזכור אותך עם החיוך היפה שלך והעיניים הכחולות ששידרו תמיד יופי, ענווה וצניעות, כי כזה היית. נוח על משכבך בשלום אחי הקטן והאהוב, אני אוהבת אותך".

משפחתו של דניאל לוי ז"ל, בהלוויתו, היום, צילום: הרצי שפירא

קצין בנח"ל ספד בשם צה"ל: "אנו עומדים כאן היום כואבים את האובדן הנורא. מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה. דניאל, התגייסת באוגוסט 23 לחטיבת הנח"ל, עברת הכשרה אינטנסיבית ומאתגרת. כל זאת, כדי להיות לוחם מקצועי ומיומן ולבצע שירות צבאי משמעותי מתוך תחושת שליחות ומחויבות למדינה. מפקדיך מספרים עליך שהיית לוחם טוב. הבאת את עצמך במהלך השירות להישגים משמעותיים מבלי לוותר, גם כשהיה קשה".

הלוויתו של דניאל לוי ז"ל, היום, צילום: מישל מכול

"הפכת מנער ללוחם וחייל קרבי. חייל שרוצה לתרום, שרוצה למצות את יכולותיו, שרוצה להוכיח את עצמו ולהגיע להישגים משמעותיים, ובעיקר לא מוותר גם כשקשה. חבריך מספרים על החבר שהיית, שיודע לשמח ולצחוק ולהיות בעבורם. אדם עם גישה חיובית ואופטימית תמיד. חבריך שאבו ממך לא פחות לא פעם כוחות ואתה ידעת להיות שם עבורם".

פרחים על קברו של דניאל לוי ז"ל, צילום: הרצי שפירא

כזכור, מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב ביקש להרכין ראש ולחלוק כבוד לדניאל, שהיה אוהד של הקבוצה, והיה אמור להגיע למשחק מול מ.ס אשדוד שהתקיים אתמול. דניאל שמח שחבריו דאגו לו לכרטיס למשחק, אבל איש לא חלם, גם בסיוטים הכי גדולים, שבמקום מלחמת הישרדות בליגת העל הוא ייקרא לדגל למלחמת ההישרדות של המדינה וישלם בחייו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר