"חיוך משגע שנוגע בכל אחד": סמל ארמיאס מקוריאו ז"ל שנפל בזייתון הובא למנוחות 

ארמיאס מקוריאו בן ה-19 מבאר שבע, לוחם בחטיבת הנח"ל נפל בצפון הרצועה • "אני יודע שנפלת עם חיוך וגאווה, פשוט כי זה מי שאתה", ספד אחיו בדמעות • "לא אשכח איך היית פונה אליי בסוף כל שיעור להתקשר לאבא לספר שהיית ילד טוב, כדי לשמח אותו", סיפרה עליו המחנכת שלו לשעבר

הלוויתו של סמל ארמיאס מקוריאו ז"ל// איליה יגורוב

מאות חברים, בני משפחה, חברי קהילה ותושבים הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי בבאר שבע כדי לחלוק כבוד לסמל ארמיאס מקוריאו ז"ל, שנפל בצפון רצועת עזה ביום שישי. מקוריאו, בן 19 תושב העיר, לחם בחטיבת הנח"ל ונפל כתוצאה מפיצוץ מטען בשכונת זייתון. 

הלוויתו של סמל ארמיאס מקוריאו ז"ל, צילום: דודו גרינשפן

"אח שלי, הנשמה שלי, דם מדמי - לעמוד פה ולהקריא את ההספד שלך זה לא משהו שחשבתי שאעשה ועוד בגיל כל כך מוקדם" ספד לו אחיו איינאו בקול חנוק. "כל מי שנמצא פה יודע מה הקשר שלי ושלך. מעבר לזה שאתה אח שלי אתה גם החבר הכי טוב. כל כך הרבה אנשים באו לפה לתת לך כבוד אחרון על כל כמה שעשית בשבילי ובשבילם. אם ישאלו מי אתה, כולם יגידו חבר אמת שתומך בכל מי שסביבו, עם החיוך המשגע שלך היית נוגע בכל אחד ואחד. אח שלי, אני אוהב אותך. אני יודע שנפלת עם חיוך וגאווה, מבלי לראות אותך, פשוט כי זה מי שאתה. תמיד נאמן לעקרונות של המשפחה, אח שלי, נוח משכבך בשלום, אנחנו ניפגש, תבוא לבקר אותי בחלומות, אל תשאיר אותי לבד".

לוויתו של סמל ארמיאס מקוריאו ז"ל, צילום: דודו גרינשפן

עדי נגר, המחנכת שלו במקיף אמית באר שבע: "כל כך קשה לעמוד כאן ולהספיד אותך תלמיד יקר שלי. הכינו אותי למגוון סיטואציות בתור מחנכת, בכזו לא חשבתי שאתמודד. עיניים טובות, נשמה טובה. תמיד היית זורק משפט שגרם לכולם לעלות חיוך. אילו זכרונות מתוקים השארת לנו, דיברנו עליך בגאווה, בתור גיבור לאומי. אתה מודל לחיקוי עבור כולנו. איזה כיבוד הורים היה לך, כל כך היה לך חשוב לשמח את ההורים, לא אשכח איך היית פונה אליי בסוף כל שיעור להתקשר לאבא לספר שהיית ילד טוב, כדי לשמח אותו. היום כולנו נלמד ממך".

הלוויתו של סמל ארמיאס מקוריאו ז"ל, צילום: דודו גרינשפן

בשם צבא ההגנה לישראל ספד אלוף משנה עודד בר מעוז, "אנחנו עומדים כאן היום כואבים את האובדן הנורא. אחד מטובי בניה. התגייסת על מנת להיות לוחם מקצועי ומיומן מתוך תחושת שליחות. אירמיאס, מפקדך מספרים שהייתה לוחם מוביל וכריזמטי, אין משימה שלא הצלחת לעמוד בה. אחריות מנהיגות ורצינות. חבריך מספרים: אדם חייכן ואופטימי, דוחף את הקבוצה תמיד.
מפקד המחלקה שלך דניאל שנפצע קשה התעקש לכתוב לך: 'ידעת מה חשוב באמת, היית הצמד שלי באותה התקרית, הלכת אחרי. ארמיאס היית אמור ללכת לקורס מכים, היית המתאים ביותר'".

ראש עיריית באר שבע רוביק דניילוביץ', "אבא דגו, אמא הינייט, אחים ומשפחה. קהילה יקרה.
אירמיאס ילד שלנו, ילד גיבור ציוני, ילד של ההורים שכך הסיפורים עליו מלאים טוב לב ענווה צניעות, כיבוד הורים ואהבת המשפחה. משפיל פנים, נותן כבוד. רק לפני כמה חודשים ליוויתי אותך ואת חבריך בסיום הלימודים במקיף עמית. ואתה בחרת להיות לוחם. הקרבת את עצמך למען עצמך ולמען עם ישראל".

עוד סיפר: "יש פה סיפור שמבטאת את שותפות הגורל. אירמיאס שייך לקהילה המפוארת של בית ישראל. אירמיאס, זכית להגיע לציון ולראות את ירושלים. אתה כמו הקהילה וכמו הלוחמות והלוחמים מבינים שאתם נלחמתם על הקיום של המדינה שלנו. העיר באר שבע אבילה. העיר באר שבע כואבת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר