חריג: ניסו להבריח שוהים בלתי חוקיים באמבולנס - ונתפסו במחסום | צפו בתיעוד

אמבולנס ישראלי נעצר במחסום "עופר" שבכביש 443 כאשר בתוכו שמונה פלשתיניים שוהים בלתי חוקיים • הנהג, ישראלי תושב ירושלים ועוזרו התחזו לאנשי רפואה בזמן ששיקרו לכוחות מג"ב במחסום כי "הם בדרך לאירוע מציל חיים" • מעסיקתו של הנהג: "המומים, הוא פוטר לאלתר"

תיעוד רגעי מעצר האמבולנס על ידי כוחות המשטרה// דוברות המשטרה

אמבולנס ישראלי פרטי שמקורו בצפון ובו שמונה פלשתיניים שוהים בלתי חוקיים נעצר הלילה (בין שבת לראשון) במחסום "עופר" שעל כביש 433, כאשר הוא ניסה להיכנס לשטח ישראל.

צוות הלוחמים שפעל אותה העת במעבר, קיבל לפני כן דיווח מנהג שראה את החשודים עולים לרכב זמן מה לפני כן. הכוחות חשדו כי גרסתם של נהג האמבולנס ועוזרו שהיו לבושים כאנשי רפואה, לפיה "הם בדרך לאירוע מציל חיים" היא שקרית. לאחר בדיקה התגלה כי אכן לא היו דוברי אמת, ובאמבולנס נתפסו שמונה שוהים בלתי חוקיים. 

הנהג, אזרח ישראלי המתגורר בירושלים ו-8 השוהים, תושבי שטחי השומרון, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.

חברת "אמבולנס חדרה" אשר העסיקה את הנהג אמרה כי הוא פוטר לאלתר. "לתדהמתה של חב' אמבולנס חדרה, עובד משירותיה מעל באמון החברה", נכתב בתגובה, "חדרה גייסה את העובד לשרותייה, לאחר שקיבלה המלצות חמות מ'איחוד ההצלה' ולאחר שהעובד הצטייד כנדרש בתעודת יושר. מדובר בעובד שעבד ימים בלבד בחברה, החברה המומה ורואה את מעשי העובד בחומרה רבה ומשתפת פעולה עם גופי החקירה תוך שהעובד פוטר לאלתר ותוך שהחברה תמצה את הדין עם כל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא ישנו".

מארגון הפרמדיקים נמסר בתגובה: ״ארגון הפרמדיקים רואה בחומרה רבה את האירוע ואת השלכותיו. לצערנו על אף פניותינו הרבות, משרד הבריאות נמנע מהסדרה ופיקוח על מסלולי ההכשרה וההסמכה של העוסקים בתחום והמצב מאפשר לגורמים שונים לפעול ללא פיקוח ובקרה, תוך סיכון לפגיעה ממשית בבריאות הציבור".

אנו קוראים למשרד הבריאות לפעול לאלתר ולקבוע בחקיקה תנאי סף לעיסוק ברפואה דחופה בצורה שתבטיח סטנדרט מקצועי הולם״.

שר הבריאות אוריאל בוסו  (ש"ס) אמר בתגובה לאירוע: "‏אני רואה בחומרה רבה את האירוע בו השתמשו באמבולנס פרטי להברחת שוהים בלתי חוקיים. רכב הצלה צריך לשמש אך רק למטרה אחת - הצלת חיים. כל שימוש אחר מהווה פגיעה בבריאות הציבור. דרשתי לשלול את רשיון האמבלונס של הנהג ושל חברת האמבולנסים, כמו כן אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כלל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו".

השתתפה בהכנת הידיעה: מיטל יסעור בית-אור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר