המשטרה: לא תתאפשר הפגנה בצומת קפלן בת"א בסופ"ש

בניגוד לשבוע שעבר, המשטרה מסרה כי לא תאפשר לקיים את ההפגנה הקוראת להכריז על בחירות במקום המבוקש • המשטרה אישרה אזור קטן יותר במעלה רחוב קפלן בעיר וטוענת: "אין לכם מספיק אנשים" • במטה המאבק טוענים כי מדובר בניסיון לדכא את המחאה • מנכ"ל "מטה המאבק - חופשי בארצנו": "יש גורמים שהתרחבות המחאה מאיימת על הישרדותם הפוליטית"

ההפגנה. צילום: קוקו

משטרת ישראל העבירה היום (רביעי) למבקשי אישור ההפגנה מטעם ארגון "חופשי בארצנו" מסרים כי היא לא תאשר את קיום הפגנת "בחירות עכשיו" הקבועה של מוצאי שבת בצומת קפלן (כיכר הדמוקרטיה) בתל אביב בסוף השבוע.

עשרות אלפים בהפגנה נגד הממשלה בתל אביב // צילום: משה בן שמחון

המשטרה רמזה כי תאפשר את ההפגנה רק במעלה רחוב קפלן הצר, שאין ביכולתו להכיל את כמות המפגינים.

"מנסים להשתיק את המחאה"

מארגני המחאה מסרו כי הם רואים בצעד "פגיעה בזכות הדמוקרטית למחות", וטענו כי מדובר "בניסיון פוליטי לדכא את המחאה באמצעות המשטרה". לדבריהם: "החלטת המשטרה המסתמנת יש בה כדי לנסות ולהשתיק את המחאה, במקום לאפשר ולהגן עליה".

ההפגנה הגדולה ביותר בירושלים מאז פרוץ המלחמה, צילום: רויטרס

מנכ"ל "מטה המאבק - חופשי בארצנו", ערן שוורץ, מסר בתגובה: "אנו רואים בזה ניסיון פסול להגביל את חופש המחאה ולהרחיק אותה מהעין הציבורית. על המשטרה מוטלת החובה לאפשר לאזרחים להשמיע את קולם בכל מקום, ולהבטיח את ביטחונם. אין ספק שיש כאן גורמים שהתרחבות המחאה מאיימת על הישרדותם הפוליטית והם פועלים על מנת להחליש את המאבק".

"לא ניכנע לתכתיבים, ובפרט כאשר התרחבות המחאה מחייבת את קיומה בצומת קפלן הגדול, בדיוק כפי שהוכח במוצאי שבת האחרון", אמר. "אנו קוראים למשטרה לחזור בה ולאפשר למחאה להתקיים בבטחה ובכך להגן על קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטיה".

ההפגנה בתל אביב במוצאי החג, צילום: רויטרס

ממשטרת ישראל נמסר כי הבקשה לקיום המחאה אושרה על ידי המשטרה במתחם קפלן 22, בהתאם לתנאים שנקבעו על בסיס אירועי העבר וכחלק משמירה על שלומו ובטחונו של הציבור.

משטרת ישראל: "לא נאפשר הפרות סדר מכל סוג"

"נציין כי בשבת האחרונה הוגשה בקשה לקיום מחאה בהשתתפות 60 אלף מוחים. בתיאום עם המארגנים איפשרנו את מיקום המחאה בצומת קפלן. אולם בפועל הגיעה כמות פחותה באופן משמעותי ממה שהציגו המארגנים, והכמות כמעט ולא עלתה על הכמויות מהשבועות האחרונים. לאור זאת, והרצון לאזן בין חופש התנועה ופגיעה מינימלית בשגרת החיים לבין חופש המחאה, אישרנו בתאום עם המארגנים את המחאה בקפלן 22".

תיעוד של המשטרה: השלכת הלפידים הבוערים לעבר השוטרים בהפגנה בירושלים // דוברות המשטרה

בנוגע להפגנה בירושלים מסרו מהמשטרה כי מארגני המחאה לא עמדו בתנאים בשבת האחרונה וההפגנה הפכה להפרת הסדר הציבורי, תוך עימותים עם השוטרים בליווי הדלקת מדורות על צירים ראשיים.

"אנו רואים בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ונאפשר את המחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק," אמרו במשטרה. "יחד עם זאת לא נאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר