החנות שממנה נשלח הזר למשפחת אלבג: "ההזמנה היתה מוזרה אבל השולח התעקש - חשבנו שהוא יודע מה הוא עושה"

גלגל האבל נשלח למשפחתה של החטופה מחנות הפרחים "פרחי חן" ברמת גן • בעל החנות סיפר ל"ישראל היום": "ההזמנה עוררה חשד - לא מקובל לשלוח בארץ זרים כאלה" • עוד סיפר: "המזמין דרש שהזר יישלח ב-4 באפריל" • אומידי אומר כי אין להם דרך לזהות מהיכן נעשתה ההזמנה • "אם נעשה תשלום, אנחנו מחוייבים לבצע אותה"

לירי אלבג לצד זר האבל ולוגו החנות שממנה נשלח הגלגל. צילום: יוסי זליגר

זר פרחי האבל שנשלח למשפחת אלבג, לכאורה כביטוי של אבל על רציחת בתם לירי ב-7 באוקטובר, הגיע מחנות הפרחים "פרחי חן" שברמת גן. לאור זאת, פנינו אל בעל החנות יעקב אומידי כדי לברר כיצד הוזמן הזר ואם ניתן לזהות את מקור ההזמנה הזו.

"אני שומעת את לירי קוראת לי: 'אמא! הצילו! הוא פוגע בי": שירה אלבג בכיכר החטופים // מטה משפחות החטופים והנעדרים

"הזמנת זר מהחנות היא אפשרית בשתי דרכים עיקריות", מסביר אומידי. "אפשר להתקשר ולבקש שיישלח זר או להזמין דרך האתר שלנו שהוא זמין ברשת לכל דורש". בנוגע לזר למשפחת אלבג, מספר אומידי כי ההזמנה היתה ברשת וכי היה תהליך שלם לאישור השליחה הזו.

"ב-2 באפריל הגיעה ההזמנה של הזר למשפחת אלבג, היה מדובר בזר פרחים עגול של אבל. ההזמנה הזו מייד עוררה אצלנו שאלה כי בארץ לא מקובל לשלוח זרים כאלו. לכן עשינו כמה פעולות להבין במה מדובר. התקשרנו למספר טלפון של מי שאמר לקבל את הזר, כאן המספר שהשולח נתן לנו היה שגוי, לכן ניסינו להתקשר אל המספר של מזמין הזר אבל גם הוא היה מספר שגוי. בשלב הזה ראינו שיש מייל בהזמנה שמאפשר לשלוח שאלה דרך המייל אל המזמין. לכן פנינו אליו ושאלנו אם הוא בטוח שהוא רוצה לשלוח זר כזה".

גלגל האבל שנשלח למשפחת אלבג, צילום: ללא

אחרי הפנייה של בעל החנות, חזר המזמין אל אומידי ואישר את ההזמנה. "יום אחרי ששלחנו את השאלה אל המזמין הוא חזר אלינו והשיב שהוא אכן עומד על כך שהזר הזה יישלח. הוא ביקש שהזר יישלח ב-4 באפריל, כפי שנכתב בהזמנה".

"מדובר באדם ששילם על ההזמנה הזו ולכן ברגע שהוא אישר אותה אז לא היתה לנו אפשרות שלא לעשות את ההוראה הזו. לכן כתבנו בפתק את מה שהשולח רצה ושלחנו את הזר כפי שביקש, לא יכולנו לדעת שיש כאן בקשה ומטרה זדונית מאחורי המעשה הזה" מסביר בעל החנות".

ניתן כעת לחזור אחורה ולזהות מהיכן נעשתה ההזמנה?

"אנחנו כחנות לא יכולים לעשות את זה", מסביר אומידי. "אלינו מגיעה הזמנה ואנחנו מחוייבים לבצע אותה אם נעשה תשלום ואם האדם משיב לנו שאכן זו בקשתו ולא מדובר בטעות. מעבר לזה לנו כחנות פרחים אין הרבה מה לעשות ואין לנו את הידע איך לזהות מי המבקש ומה הוא באמת רוצה".

מוקדם יותר פורסם כי שב"כ מעריך שאיראן אחראית לשליחת פרחים לבית משפחתה של החטופה לירי אלבג, עם מכתב ניחומים על מותה - שלא הוכרז ושלא פורסמו עדויות המצביעות עליו. הזר נשלח לבית המשפחה בסוף השבוע, ובמכתב המצורף נכתב: "יהי זכרה ברוך. שהמדינה היא החשובה ביותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר