"אם לא דואגים לנו, ניקח את גורלנו בידינו": משפחות נרצחי ה"נובה" בהצהרה לתקשורת

כ-384 ממבלי מסיבת ה"נובה" נרצחו בטבח בעת שעשרות מחבלים פרצו לעבר המתחם ופתחו בירי • בני משפחות הנרצחים הגיעו למתחם ברעים על מנת לדרוש מהממשלה: "לקדם מתווים שיסייעו לשיקום המשפחות"

מיצג פסטיבל נובה: עדויות אילמות לאסון

חצי שנה לטבח ה-7 באוקטובר: נציגי משפחות נרצחי מסיבת הנובה ומסיבת הפסיידאק שנערכה בסמוך, בהן נרצחו כ-400 מבלים, קיימו הבוקר מסיבת עיתונאים. האירוע נערך בשל ציון העובדה שלמרות שחלפה חצי שנה בדיוק מאז אירע הטבח הנורא, לא קיבלו בני המשפחה מענים וסעדים המאפשרים להם להמשיך בחייהם.

משפחות נרצחי הנובה בחניון רעים - חצי שנה לאחר הטבח, צילום: ללא קרדיט

המשפחות דורשות ממשרדי הממשלה, מקבלי ההחלטות ושאר מוסדות המדינה להתחיל לקדם מתווים שיסייעו לשיקומם. בין הדוברים במסיבת העיתונאים, ארז צרפתי, שבתו סרן רון צרפתי נרצחה במסיבת הנובה, שמעון בוסקילה שבו ירדן נרצח במסיבת הנובה וסתו קיפר ואחותה של סביון חן קיפר שנרצחה במסיבת הפסיידאק.

 

תמונות נרצחים וחטופים ממסיבת נובה במקום המסיבה ליד קיבוץ רעים, צילום: לירון מולדובן

"לא מתכוונים להמתין יותר לאף אחד - אם לא דואגים לנו, לוקחים את גורלנו לידינו" 

ארז צרפתי, אביו של רון ז"ל סיפר על רגעי האי וודאות: במשך שעות התכתבנו איתם והתחננו שישלחו מיקום וימצאו מקום מחבוא. עד שלא ענו לנו יותר. עד שניתק קו החיים מהם אלינו". ארז המשיך ודיבר על הימים שלאחר מכן: "כולנו היינו צמודים לרשתות החברתיות ולערוצי התקשורת. חיפשנו תמונות, סרטונים ופיסות בד. גם לפי איברי הגוף הכרותים. יד,רגל או ראש של היקירים. רשימות הניצולים הגיעו אבל יקירינו לא נמצאו בהם...אפילו השטן לא מסוגל לעשות את זה. לראות את הילד שלך, ביתך,  או את ההורה שלך נרצח לנגד עיניך בלייב באמצעי התקשורת".

רון צרפתי ז"ל, צילום: .

שמעון בוסקילה, אביו של ירדן בוסקילה ז"ל מסכם חצי שנה של סיוט: "מנסים לאסוף את רסיסי החיים. על ההנהגה לקחת אחריות על מצבנו ולתת לנו פיצוי ראשוני. לא שיש סכום שיחזיר את הילדים, או את חיינו".  

ירדן בוסקילה ז"ל,

סתיו קיפר, אחותה של סביון שנרצחה במתחם בביקורת נוקבת: "המחדלים בלתי נתפסים, הזוועות שחווינו, והלא נודע האינסופי גרמו לנזקים ישירים ועקיפים למשפחות. התא המשפחתי נחרב, המארג המשפחתי היה ואיננו. המשפחות נדרשות לבנות הכל מחדש, וכל אחד מבני המשפחה חווה טראומה וקשיי תפקוד משלו. ציפינו שבעקבות מכלול האירועים ההיסטורי יורחבו זכויותינו בכל הרבדים".

סביון קיפר, צילום: ללא קרדיט

"להקים יד ושם 2"

אביו של רון יהודאי סיפר דורש מהממשלה וחוזר לרגעי האימה: "רון הוא בין הנרצחים האחרונים באירוע, ונרצח במכולת האשפה יחד עם עוד צעירים. משום מה המכולה פונתה וממשיכה לשמש כמכולת אשפה כשגם ילדינו בה. אנחנו דורשים העלאת תקציב ההנצחה למשפחות כדי שנוכל להנציח אותם כראוי. זהו אבל לאומי. אנו דורשים מהמדינה להקים יד ושם 2, אתר לאומי שהציבור יוכל לבוא ולהכיר את הנרצחים לשמוע את הקולות ולראות את הסרטונים ולחוש את האימה שכולנו חשים מאז. אנחנו מבקשים מהציבור היקר שהתגייס למענינו, להמשיך לזכור אותם איתנו. כשאתם חוזרים לשגרת חייכם, תזכרו את האנשים הנפלאים שאיבדנו".

רון יהודאי ז"ל., צילום: .

ב-7 באוקטובר פתח חמאס במתקפת פתע של טילים ובחדירה של אלפי מחבלים לשטח ישראל. עשרות מהם נכנסו  למתחם פסטיבל נובה, מסיבת טבע שנמשכה מליל שישי ליד קיבוץ רעים. 384 מהמשתתפים במסיבה נרצחו, ו-43 נחטפו אל רצועת עזה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר