"היה רווק עם המון ילדים": משפחתו וחבריו של אלעד קציר נפרדים בכאב

אלעד קציר מהיישוב ניר עוז, נחטף לשבי יחד עם אימו חנה, ששוחררה בעסקת החטופים • היום הודיע דובר צה"ל כי גופתו הוחזרה לישראל במבצע צבאי • אחותו כרמית: "היה קיבוצניק בנשמה, חבר בהמון צוותים, תמיד מתנדב ומנחה" • חברו שחר: "חשבנו שיש על מי לסמוך והתבדינו - ואתה שילמת בחייך"

אלעד קציר. צילום: באדיבות המשפחה

"במציאות שיצרו לנו, גם זו נחמה": אלעד קציר מקיבוץ ניר עוז נחטף לעזה ונרצח בשבי חמאס. גופתו הושבה לישראל במבצע צבאי - כך הודיע היום (שבת) דובר צה"ל. בשבעה באוקטובר נחטף אלעד (47) מהקיבוץ יחד עם אימו חנה (77) ששוחררה מאוחר יותר בעסקת שחרור חטופים. אביו רמי נרצח באותה השבת.

משפחות החטופים בהצהרה בקריה: "נתניהו הוא המכשול, נפעל להחלפתו המיידית" (ארכיון) // משה בן שמחון

אלעד נולד בקיבוץ ניר עוז שבעוטף. כשגדל החליט להמשיך להתגורר בקיבוץ, גם כשאחיותיו כרמית ואביטל החליטו לעזוב. במשך חודש לא ידעו האחיות מה עלה בגורלו של אחיהן – האם הוא נעדר, נרצח או נחטף. רק כעבור חודש הם קיבלו את ההודעה על הימצאו של אחיהם בעזה.

אלעד עבד כרכז השקייה בשדות של הקיבוץ של "הדוד משה", שם מגדלים ירקות וחיטה למשק וליצוא לאירופה. הוא אהב כדורגל ובעיקר את קבוצת מכבי חיפה. שבוע לאחר שנחטף הוא היה אמור לטוס למסיבת רווקים של חבר ולהגיע לאחד המשחקים של מכבי חיפה.

כרמית עם תמונתו של אחיה גלעד קציר, צילום: מישל דוט קום

אחותו כרמית סיפרה עליו בראיון ל"ישראל היום" שהיה קיבוצניק בנשמה. "אלעד היה חבר בהמון צוותים, מארגן אירועים קהילתיים, תמיד מתנדב ומנחה. הוא תמיד עסק בחקלאות. היינו באים כל שבת שנייה והוא היה לוקח את האחיינים לטיול בשדות, מראה להם מה גדל ומה קוטפים. הוא היה רווק עם המון ילדים, אחייניו הביולוגיים ודוד של כבוד להרבה ילדים מהקיבוץ".

הבוקר היא פרסמה את הבשורה הקשה כי אחיה כבר אינו בין החיים. "אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי... במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר". בהמשך ביקרה את התנהלות הממשלה. "לרה"מ, לקבינט ולצה"ל אין מושג איפה מוחזקים מרבית החטופים, החיים והנרצחים. ראש הממשלה, קבינט המלחמה וחברי הקואליציה, תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה".

צעדת משפחות החטופים (ארכיון), צילום: REUTERS

לאחר ההודעה על החזרת גופתו פרסם חברו שחר והב מכתב סליחה על כך שהופקר. "כולנו הופקרנו, ננטשנו. חשבנו שיש על מי לסמוך והתבדינו. מאז אוקטובר ועד היום, ולא נראה כאילו יש נחמה באופק. מיום ליום זה רק הולך ומחמיר, ואתה שילמת בחייך. לצערנו היד עוד נטויה. ראינו אותו בסרטונים מהשבי, עובר שטיפת מוח על ידי החמאס. 'מדינת ישראל לא דואגת לכם', 'נתניהו השאיר אתכם למות'. מפה לשם נראה שאולי הם צודקים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר