אחותו של אלעד קציר: "ניתן היה להציל אותו לו עסקה היתה קורית בזמן"

כרמית פלטי ספיר כתבה על הבשורה הקשה שקיבלה המשפחה ומתחה ביקורת על הממשלה • "במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה, יהיה לאלעד קבר" • על פי מידע שהתקבל מצה"ל, אלעד נרצח כבר בחודש ינואר • בקיבוץ ניר עוז הספידו אותו: "היה איש של צחוק, חיבוק ושמחה, סבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים"

כרמית לצד צילום אחיה. צילום: מישל דוט קום

"הבן שלי שואל אותי כל יום מתי אלעד חוזר, ואני לא יודעת איך לספר לו שאין לי מושג אם הוא חי או מת ומה עובר על אנשים בשבי", כך סיפרה בראיון ל"ישראל היום" שפורסם לפני חודשיים כרמית פלטי קציר, אחותו של אלעד קציר מניר עוז, שגופתו חולצה הלילה (שבת) בעזה.

אלעד קציר על רקע ביתו בקיבוץ ניר עוז, צילום: ללא

הבוקר, פירסמה פלטי קציר פוסט בפייסבוק, ובו סיפרה על הבשורות הקשות שקיבלה משפחתו של אלעד: "אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי... במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר".

"דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה, שאכן היתה כזו... דובר צה"ל לא יספר לכם שלרוה"מ, לקבינט ולצה"ל אין מושג איפה מוחזקים מרבית החטופים, החיים והנרצחים. הוא גם לא יספר לכם שאין להם שום דרך לשמור על החטופים, גם כשהם יודעים איפה הם", מתחה כמרית ביקורת על התנהלות המדינה בנושא החטופים בעזה.

"ראש הממשלה, קבינט המלחמה וחברי הקואליציה, תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה", כתבה עוד. "יש לכם עוד 133 חטופים לפדות, עולמות להציל. אלעדי - יהי זכרך צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. לא ככה הסיפור שלך ושלנו היה צריך להסתיים. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך".

הפוסט של כרמית פלטי קציר, צילום: מתוך פייסבוק

"ישראל הפקירה אותו פעמיים"

קציר (47), רכז ההשקיה של קיבוץ ניר עוז ואיש אדמה בנשמתו, נחטף לעזה ב-7 באוקטובר ומאז פורסמו שני תיעודים שלו משם. הוריו חנה ורמי קציר שהו בדירתם באותה שבת שחורה. רמי נרצח וחנה נחטפה. היא שוחררה כעבור 48 יום, בפעימה הראשונה של עסקת החטופים.

"אני מרגישה שנתניהו ויתר על אח שלי ועל כל החטופים", אמרה כרמית בראיון שנערך אתה בפברואר. "ישראל הפקירה אותם ב־7 באוקטובר, והיא מפקירה אותם שוב ושוב מאז. אין על זה סליחה. המשמעות של אי קידום עסקה להחזרת החטופים אומרת שברמה הערכית והמוסרית, אזרחים לא יכולים לסמוך על המדינה שתגן עליהם אם יקרה להם משהו. אם המדינה לא דואגת עכשיו ל־136 החטופים, היא לא תעשה זאת בעתיד עבור אף אחד".

באותו ראיון היא סיפרה כי היא מרגישה קרובי החטופים הפכו למטרה. "יש אלימות כלפי המשפחות שנלחמות על חיי יקיריהן... יש גורמים בממשלה ובכנסת שמנסים לפלג בינינו. שאם נקדם עסקה אז חיילים מתו לשווא, שעסקה פירושה הפקרת ביטחון ישראל. אלה טענות מסיתות, דמגוגיות ושקריות. אומרים לנו שהטבח ב־7 באוקטובר קרה בגלל שסינוואר שוחרר בעסקת שליט. זה פשוט לא נכון. הוא שוחרר ב־2011. למדינת ישראל היו 12 שנה לטפל בו, לחסל אותו, לא לטפח אותו".

"למי שאומר ששחרור מחבלים יסכן את המדינה, אני אומרת שהמדינה צריכה לדאוג שלא יהיה פה טבח נוסף על ידי הגנה עלינו, דרך גופי הביטחון ודרך הסדר מדיני. אל תפילו את האחריות על החטופים", אמרה באותו ראיון.

היום כתבה פלטי קציר בפייסבוק: "אלעד נחטף מביתו בניר עוז חי ושלם וצולם פעמיים מתוך השבי, ניתן היה להציל אותו לו עסקה היתה קורית בזמן".

עוד כתבה. "המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים ולכן זה לא קרה. הוא אולי יוכר כנפגע פעולות איבה, אבל המונח המדויק הוא 'נפגע פעולות הפקרה'. הוא הופקר פעמיים: ב-7.10 והופקר 183 ימים בשבי, בהם ניתן היה להחזירו בחיים".

"סבל עינויי גוף ונשמה במשך חודשים"

מדוברות קיבוץ ניר עוז נמסר: "קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של אלעד קציר בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. על פי המידע שהתקבל מצה״ל, אלעד נרצח בשבי בחודש ינואר וגופתו הושבה היום לישראל במהלך מבצע צבאי".

"אלעד היה איש של צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. אהוב במיוחד על ילדי הקיבוץ, חבריו ותושביו", הוסיפו. "יהי זכרו ברוך".

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר