ראש עיריית חיפה ביטל את מינויו של תומך חמאס לסגנו

יונה יהב שתחילה תמך ואף הגן על המינוי - חזר בו מהחלטתו • כוכבי הרשת יוסף חדאד ויבגני זרובינסקי, שהם גם תושבי חיפה, עוררו סערה ברשתות • לאחר מכן, פוליטיקאים כגון השר בן גביר וח"כ עודד פורר תקפו בחריפות את המינוי • לבסוף, הלחץ עשה את שלו - ויו"ר חד"ש רג'א זעאתרה, לא יקבל את תפקיד הסגן

רג'א זעאתרה בהפגנה פרו-פלשתינית (ארכיון). צילום: הרצי שפירא

הביקורת החריפה עשתה את שלה, ולאחר הלחצים שהופנו כלפי עיריית חיפה, יונה יהב החליט הערב (שני) לבטל את מינויו של יו"ר חדש, רג'א זעאתרה, לסגנו המיועד, כפי שפורסם מוקדם יותר היום ב"ישראל היום". אם חד״ש תסרב להחליפו היא תישאר באופוזיציה.

לפני ההחלטה, התקיימה שיחה בין ראש העיר יונה יהב לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ, שסיעתו מהווה חלק מהקואליציה המיועדת. 

רא העיר יונה יהב ביטל את החלטתו, צילום: גביש מדיה

לפני שביטל את המינוי, התבטא ראש העירייה, יונה יהב, בעד בחירת זעאתרה לסגנו: "סיעת חד"ש מצטרפת לקואליציה רחבה של סיעות אשר רואות את טובתם של חיפה ותושביה. חיפה תמיד הייתה בית ליהודים וערבים, לחמש דתות ומגוון קהילות".

סערה ברשתות ולחץ ציבורי

הסערה פרצה כאשר החלו להתפרסם אמירות מהעבר של זעאתרה שהתבטא בעד חמאס וסרב לכנותו ארגון טרור, אלא להפך. כשנשאל אם החמאס הוא ארגון טרור, השיב: "לא, כמובן שלא. חמאס הוא חלק לגיטימי מהעם הפלשתיני". נוסף על כך, בעבר כינה את העיתונאי צבי יחזקאלי - "דעאש - סניף ישראל".

אמירותיו אלו עוררו זעם ציבורי, שכן אדם כזה שטוען כי חמאס ארגון לגיטימי, עשוי היה לשאת במשרה ציבורית במדינת ישראל.

כוכב הרשת ותושב העיר חיפה, יוסף חדאד, התבטא בחריפות בחשבון הטוויטר שלו נגד המינוי של יו"ר חד"ש, ובעצם הצית את המאבק נגד המינוי: "לא למדנו כלום! חברים תושבי העיר חיפה, רציתי שתדעו שאתמול מונה לכם סגן ראש עיר אנטי ישראלי, יו"ר חד"ש רג'א זעאתרה, אדם שמזהה עצמו כפלשתינייני וקורא לי ולצבי יחזקאלי דאעש, ולא מגנה את חמאס ולא קורא לו ארגון טרור!!

""אדם שפועל נגד האינטרסים של מדינת ישראל, שמסית וקרא לכל ערביי ישראל בצבא לזרוק את הנשק והמדים, הוא מביא לעיר שהיא סמל של שותפות רק דם רע ובדלנות. איך אחרי 7 באוקטובר לא למדנו כלום ואנחנו נותנים לשותף של איימן עודה ועופר כסיף תפקיד, כוח וכבוד בעיר חשובה כזו שאיבדה את טובי בניה, איך לעזאזל?!?"

רג'א זעאתרה. המינוי בוטל, צילום: מישל דוט קום

גם השר בן גביר תקף והוסיף לחץ נגד המינוי: ״אסור למנות את תומך חיזבאללה ו-BDS רג׳א זעאתרה לסגן ראש עיריית חיפה, מקומו בלבנון עם חבריו ולא בקואליציה של עיר במדינת ישראל. החלטת הציונות הדתית והליכוד להצטרף לקואליציה עימו חמורה ומטופשת - ראש עיריית חיפה צריך להתבייש בהחלטה הזו ולא לחגוג אותה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר