"הם המכשול שלנו בדרך לניצחון": עיר אוהלים והשכמה לדרעי

מפגינים הגיעו הבוקר לביתו של אריה דרעי על מנת להזכיר לו את "שרשרת חטאיו" • רבבות מפגינים הרעידו את רחבת המשכן בקריאה להחלפת הממשלה • עימותים פרצו אתמול בין תומכי תנועת "אחים לנשק" לבין תושבי שכונת מאה שערים

מפגינים נגד הממשלה מול ביתו של אריה דרעי

יממה של הפגנות: במסגרת אירועי המחאות בירושלים, מפגינים ובהם מילואימניקים ומילואימניקיות, הגיעו הבוקר (שני)  לביתו של יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי בירושלים וקראו" ״עד כאן! - גיוס לכולם!״. אמש, רבבות מפגינים פקדו את הבירה והקימו "עיר אוהלים" מחוץ למשכן הכנסת ואף התעמתו עם תושבי מאה שערים.

מפגינים מחוץ לביתו של אריה דרעי, הבוקר., צילום: דובי עופר

הבוקר, התקיים מיצג בסימן ״עד שתתפזר״, המציע למבקרים להתפעל ממזוודות הנמצאות בדרכן ליעד אטרקטיבי אליו יטוסו חברי הכנסת. על כל מזוודה, תג שם חברי הכנסת והיעד בו ישתזפו בחוף הים. המיצג מציע למבקרים לצעוד על השטיח האדום ולהצטלם ליד חברי הכנסת שבמטוס. 

מיצג ״עד שתתפזר״,

״באנו להזכיר לדרעי את שרשרת חטאיו הבלתי נסלחים" המשיכו המפגינים מחוץ לביתו של דרעי: "את תמיכתו בהפיכה המשטרית, את ניסיונותיו להכשיר את ההשתמטות, להעביר את חוק הג'ובים לרבני שכונות, להגדיל את המימון לישיבות המשתמטים, ואת המשך תמיכתו בנתניהו, האחראי והאשם הראשי בטבח ה-7 באוקטובר, בהפקרת ישובי הדרום והצפון, ובהקרבת החטופים״.

עוד נמסר מהמפגינים: ״בזמן שטובי הבנים והבנות נלחמים בעזה, נדרשות עזות מצח וחוסר אחריות קיצוניים כדי לקדם חוק השתמטות משירות. לא נאפשר אפליה בין דם לדם. לא נאפשר מצב של "אדונים ומשרתים". דרעי והעסקונה החרדית צריכים לדעת שעידן האפליה הסתיים. באנו לביתו כדי להבהיר זאת באופן שאינו משתמע לשני פנים. עד כאן! שירות לכולם״.

המשך המחאות, היום,

אמש, התרחשה הפגנת ענק מחוץ למשכן הכנסת בבירה. המפגינים, ובראשם מובילי המחאה העבירו מסרים חדים וברורים לממשלה ולכנסת, מספר ימים לפני יציאתם לפגרה: "מי שמפקיר את החטופים ומרסק את המדינה זו ממשלת נתניהו והכהניסטים, הם ורק הם. הם המכשול שלנו בדרך לניצחון, הם המכשול שלנו בדרך לאחדות, הם המכשול שלנו בדרך לשיקום וריפוי. והם ילכו רק אם גם אתם תצאו מהבית. אז בואו, אנחנו כאן עד רביעי לפחות, תעלו לאוטו ותצטרפו״. אמר משה רדמן, ממובילי המחאה.

פעילי אחים לנשק מפגינים במאה שערים (ארכיון), צילום: יונתן זינדל/פלאש90

נדב זלצברגר, ממובילי דורשינוי: ״מאסנו בלחכות שתקום הנהגה לישראל. הגענו לכנסת כדי להביא בעצמינו הנהגה ראויה. אנחנו לא מחכים לנתניהו, לגלנט, לגנץ, או לאיזנקוט. אנחנו דור השינוי, ואנחנו לא נשקוט עד שיחזרו החטופים ועד שיכריזו על מועד לבחירות. המאהל מחוץ לכנסת הוא רק ההתחלה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר