"להשתמט זה חילול השם": אלפים הפגינו בת"א למען שוויון בנטל

במקביל לפגישת ראש הממשלה ובכירי הקואליציה, מאות התכנסו בתל אביב • נין של מנהיג חרדי בכיר בעבר: "במהלך החודשים ששירתתי בעזה היו לצידי לוחמים שניצלו כל דקה פנויה ללימוד תורה" • איש הציבור יא-יא פינק הקריא את המספר של גלנט - וקרא למשתתפים להתקשר אליו

הפגנה בכיכר הבימה הקוראת לשוויון בנטל // צילום: משה בן שמחון

תחת הכותרת "חרדים לצה"ל" אלפים התכנסו הערב (שישי) מאות בני אדם ברחבת הבימה בקריאה לגיוס מלא לכל הצעירים במדינת ישראל.

הפעיל החברתי יא-יא פינק ביקש מהקהל להוציא את הטלפונים והכתיב להם את מספר הטלפון האישי של שר הביטחון. הוא אומר להם לבקש מגלנט שלא ימכור אותם ולא ימכור את ביטחון ישראל. "הם חטפו לנו את היהדות והמציאו יהדות חדשה. מי שגר בתל אביב ובבאר שבע הוא לא פחות יהודי ממי שגר בבני ברק ובמאה שערים", אמר פינק. 

מפעיל לחץ על גלנט. יא-יא פינק (משמאל) בהפגנה למען שוויון בנטל בת"א, צילום: גדעון מרקוביץ'

יהודה לופיאן, נין של הרב אלה לופיאן, אחד המנהיגים הגדולים של הציבור החרדי בעבר, אמר: "גם אני למדתי בישיבה שנה וחצי. במהלך החודשים ששירתתי בעזה היו לצידי לוחמים שניצלו כל דקה פנויה ללימוד תורה. בין קרב למנוחה. להשתמט בתירוץ של לימוד תורה משירות למען המדינה זה חילול השם". 

יהודה לופיאן, נין של ר' אלה לופיאן, בקריאה לשוויון בנטל: "להשתמט בתירוץ של לימוד תורה זה חילול השם" // צילום: אחים לנשק

עמרי רונן. ממובילי אחים לנשק: "ממשלת ישראל מתכננת להעביר חוק השתמטות על ראשי נאמניה הגדולים ביותר. עוד פילוג. עוד שיסוע. חזרתי כעת מ-135 ימי מילואים. ראיתי את הזוועות בניר עוז במו עיני. לשר גלנט אנחנו מוסרים מכאן. המשוואה היא לא הארכת השירות שלנו ודחיית שירות לחרדים. אנחנו רוצים את החרדים בצבא עכשיו. נמאס לנו מתרגילים. לחרדים אני אומר: אף אחד לא רוצה לשנות אתכם. אנחנו צריכים את העזרה שלכם. תלמדו תורה ותפעילו כיפת ברזל. תלמדו ותצאו למבצעים חשאים. גם וגם. לא יהיה מצב שיהיה מי שיאמר: 'נמות ולא נתגייס. ויש כאלה שמתגייסים ומתים'."

במקביל, אמורה להיערך הערב פגישה משולשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר הביטחון גלנט לדון בקידום החקיקה. האפשרות המסתמנת היא דחייה בסוגיה עד יולי 2024, במקביל ללו"ז חקיקה מוסדר. 

הלחץ הציבורי נמשך. הפגנה למען השוויון בנטל בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'
יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, צילום: גדעון מרקוביץ'

מהמשטרה נמסר לקראת ההפגנה כי "כל הפרת סדר וחסימת ציר ראשי, פוגעת משמעותית בחופש התנועה של אזרחי ישראל ומאלצת את המשטרה להפנות כוחות גדולים שעוסקים בפעילות אבטחה, להפסקת העבירה, פינוי המפגינים והשבת הסדר על כנו".

השתתף בהכנת הידיעה: אבי כהן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר