"מול הרוע - בחרו אחרת": אות חסידי אומות העולם הוענקו למשפחות של מצילי יהודים

הטקס התקיים בהאג בהשתתפות הנשיא הרצוג, כחלק מפתיחת מוזיאון השואה באמסטרדם • שלושה קרובי משפחה של זוגות שהצילו יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה, קיבלו את האות בשמם

הענקת אות חסידי אומות העולם בהאג. צילום: ללא

אות חסידי אומות העולם הוענקו היום (שני) לשלוש משפחות של מצילי יהודים בתקופת השואה. את האותות העניקו יו"ר יד ושם, דני דיין, ושגריר ישראל בהולנד, מודי אפרים, בטקס שנערך בהאג.

הטקס התקיים לרגל חנוכת מוזיאון השואה באמסטרדם. בפתיחת המוזיאון נכחו מלך הולנד, ראש ממשלת הולנד, נשיא אוסטריה, נשיאת הבונדסראט בגרמניה ונשיא המדינה יצחק הרצוג.

מלך הולנד, וילם אלכסנדר, לצד נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו״ר יד ושם דני דיין, צילום: ללא

בין מקבלי האות היה יוהן אולן, נכדם של הזוג רולינה ויוהנס אולן, אשר החביאו אצלם זוג יהודים שמשפחתם נרצחו, ונכדתם של יאן ורעייתו אבלטיה הנדריקס-ארדמה שהחביאו יהודים בביתם וסייעו להסתיר קבוצה של יהודים ביערות ליד ולטה. בנוסף אליהם את האות על מעשיהם של ווילהלמינה ויוהנס ברוס, קיבלה ביתה של הנרייט הן – יהודיה שהציל והסתיר הזוג בביתם יותר מחצי שנה.

יו"ר יד ושם דני דיין, צילום: ללא

בטקס אמר דיין כי "ברגעים כאלו בהם אני ניצב מול משפחות של אנשים שמול הרוע בחרו אחרת והיוו קרן אור בתוך אפלה גדולה, אני מתמלא תקווה ומבקש להודות לכל אחת ואחד מבני משפחותיכם על האומץ ועל המוסר הפנימי, ולאחל שצעדים מעין אלו הם שיובילו את דרכה של האנושות כולה"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר