אמה של נעמה לוי שנחטפה על ידי חמאס: "למענה אל תפסיקו לדרוש את מה שנכון - אל תפסיקו לומר את שמה"

בערב גאלה של "ישראל היום" לרגל יום האישה הבינלאומי, נאמה ד"ר איילת לוי שחר, אמה של נעמה שנחטפה ב-7 באוקטובר מבסיס נחל עוז • "כולנו ראינו אותה נגררת אל חלקו האחורי של הג'יפ - לבושה פיג'מה, אזוקה ומדממת" • עוד אמרה: "בחודש מרץ מציינים הישגים ועדיין ישנן 19 בנות, כולל חמש נערות, שמוחזקות בשבי"

אנחנו חייבים להיות הקול של נעמה: הנאום המרגש של איילת לוי שחר, אימה של נעמה לוי החטופה בעזה // צילום: משה בן שמחון, שמואל בוכריס

לרגל יום האישה הבינלאומי התקיים הערב (רביעי) באולם הפדרציה בתל אביב, ערב גאלה בהנחיית פובליציסטית ועורכת מדור הדעות ב"ישראל היום", מוריה קור ובמעמד רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, מו"ל "ישראל היום" ד"ר מרים אדלסון והיזמית ואשת העסקים יסמין לוקץ', משקיעת הון־סיכון ומייסדת "ICON" ו־"Code for Israel".

נעמה לוי ב-7 באוקטובר מובלת לטנדר מחבל חמאס, צילום: רשתות חברתיות

אמה של נעמה לוי, שנחטפה ב-7 באוקטובר מבסיס נחל עוז, ד"ר איילת לוי שחר, נאמה מעל במת הגאלה, סיפרה על חייה בחמשת החודשים האחרונים ועל החזון שלה לעולם שוויוני וצודק יותר.

"חסרת אונים מול רגעים של אימה וטרור"

"שמי איילת ואני אימה של נעמה לוי בת ה־19, אני גם אימא של עמית בן 21, מיכלי בת 16 ועומרי בן 11.5," אמרה בפתח דבריה.

"את נעמה שלי כולכם מכירים. ראיתם את סרטון החטיפה של הילדה שלי, ואולי כמוני הסטתם מבטכם בכאב, אבל ראיתם אותה נגררת בשיער הארוך והיפה בחלקו האחורי של ג׳יפ בעזה לבושה בפיג'מה, אזוקה, מדממת, פצועה, יחפה ומפוחדת אלו רגעים איומים שהפכו את נעמה לבת של כולנו, מ־7 באוקטובר נעמה מוחזקת בידי מחבלי חמאס חמישה חודשים, 152 ימים ו־152 לילות".

ד"ר איילת לוי שחר, אימה של נעמה שחטופה בעזה, צילום: קוקו

"אני, כאימא, חסרת אונים מול הרגעים האלו של אימה וטרור, ואני יודעת שכולם, במיוחד כאן באולם, אימהות רבות חולקות עמי. אני אימא וליבי מרוסק".

"ימיי ולילותיי רדופים בשל היעדרה של נעמה. סיוטיה הם סיוטיי. ואני מדברת כאן אתכן כי אנחנו חייבות להיות הקול שלה, הקול שנעלם, של נערה צעירה המוחזקת חמישה חודשים בידי חמאס פצועה ופגועה ופגיעה. אף אימא, אף הורה לא צריך אפילו לדמיין את התחושות ואת האכזריות הזו".

הבת של כולנו

"סרטון אחד ונורא שאין לו קשר לנעמה של לפני 7 באוקטובר, הפך את נעמה לבת של כולנו. כל סרטון קודם של נעמה לפני הבוקר ההוא, היו בו אושר, צחוק ואופטימיות. רוקדת עם חברותיה, צוחקת עם אחיה ואחותה, מדברת על שלום במסגרת משלחת ארגון שוחר שלום, משחקת עם ילדי פליטים בגן שבו התנדבה".

הכנס לרגל יום האישה של "ישראל היום, צילום: גדעון מרקוביץ

"נעמה היא ספורטאית שקטה ונחושה, מלאת חמלה ורגש. נערה אופטימית, שחלמה להפוך את העולם למקום טוב יותר. נערה שמאמינה בטוב בבני אדם, בו גם אני עדיין מאמינה".

"מרץ הוא חודש האישה הבינלאומי שבו מציינים הישגים של נשים ברחבי העולם. ועדיין, 19 נשים, כולל חמש נערות וביניהן בתי האהובה נעמה, מוחזקות בשבי. ואני שואלת: איפה הקהילה הבינלאומית? איפה העולם? איך אפשר לציין חודש שבו חוגגים נשים כאשר נשים מוחזקות בשבי על ידי ארגון טרור וחוות את הבלתי יתואר?"

"נעמה אמורה להיות על הבמה הזו במקומי, להציג את החזון שלה לעולם שוויוני וצודק. למענה, לנעמה, אל תפסיקו לדרוש את מה שנכון. אל תפסיקו לומר את שמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר