אלפים הפגינו נגד הממשלה בת"א: נתיבי איילון נחסמו לתנועה, שבעה מוחים נעצרו

לאחר התנהלותה הקשה של המשטרה בהפגנה בשבוע שעבר, המונים הגיעו סמוך לקריה • בתיעוד חריג נצפה רכב נוסע בפראות במשך מאות מטרים כשעל מכסה המנוע יושב מפגין • "הם מפלים בין דם לדם, מקדמים את חוק ההשתמטות - בזמן שאנחנו נפצעים ונהרגים", נאם קצין מילואים שנפצע בעזה

אלפים הפגינו נגד הממשלה בתל אביב // צילום: משה בן שמחון

על רקע הביקורת הקשה שספגה המשטרה בעקבות התנהלותה במהלך הפגנת המחאה נגד הממשלה, שהתקיימה בשבוע שעבר ברחוב קפלן ובנתיבי איילון, נערכה הערב (מוצ"ש) הפגנה נגד הממשלה בתל אביב. במהלכה, נעצרו שבעה מפגינים ליד קניון עזריאלי. המוחים חסמו את איילון. בתיעוד מטורף נצפה כלי רכב נוסע בפראות כשעל מכסה המנוע אחד המפגינים אשר מבקש ממנו לעצור ולתת לו לרדת. 

תיעוד מטורף מאיילון: רכב נסע בפראות עם מפגין על מכסה המנוע // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מהמשטרה נמסר: "בהמשך לסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, אודות מפגין שניסה לחסום את כביש 20 ונראה יושב על מכסה מנוע של רכב תוך כדי נסיעה באיילון, המשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות המקרה".

"ממשלת דמים"

אלפים הגיעו הערב לקפלן וקראו להקדמת הבחירות: "1,500 ישראלים מתים - הדם על הידיים של ממשלת הדמים", זעקו המפגינים.

חלק מהמהפגינים ירדו לנתיבי איילון כדי לחסום את התנועה. במהלך החסימה התרחש אירוע מסוכן, שרק בזמל לא הסתיים בפציעה חמורה אאף גרוע מכך. אחד המפגינים ניסה לעצור רכב שנסע בכביש ועלה על מכסה המנוע שלו. הנהג המשיך לנסוע כשהמפגין שוכב על הרכב למרחק של כמה מאות מטרים.

ההפגנה בקפלן, צילום: רויטרס

אור שנייברג, קצין מילואים שנפצע בלחימה בחאן יונס, נאם בהפגנה: "הם (השרים) מוכנים להמשיך את הקרבות ולמלא עוד ועוד אלונקות, כדי להיאחז לנצח בשלטון... הם מפלים בין דם לדם, מקדמים את חוק ההשתמטות - בזמן שאנחנו נפצעים ונהרגים".

הח״כ לשעבר יאיר גולן נשא דברים: "אם לא נתעשת, הממשלה האיומה הזאת תמסמס את כל ההישגים הצבאיים…רדו כבר מהגדר לכל הרוחות, אין מקום רע יותר מלשבת ביציע, אין מקום מסוכן יותר מלשבת רגל פה ורגל שם. הגיע הזמן לבחירות עכשיו ומייד".

בנוסף, במהלך ההפגנה משפחות חטופים חסמו את הכניסה לקריה.

המשטרה עוצרת מפגין בת"א, צילום: AP

פחות עצורים

כאמור, המשטרה עצרה כשבעה מפגינים הערב, שליש ממספר העצורים באותו מקום בשבוע שעבר. אז, כוחות המשטרה כוח רב בניסיון לרסן את המפגינים, כולל הפעלת שתי מכת"זיות (לראשונה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל) ועצרו 21 מפגינים, שכולם שוחררו עוד באותו לילה ללא כל תנאים מגבילים.

גם בני משפחה של חטופים ישראלים בעזה נקלעו לעימותים האלימים, בהם החטופה-המשוחררת אילנה גריצ׳בסקי, וקרובי משפחה של החטוף מתן צנגאוקר (בן זוגה של אילנה), שנפגעו מהמכת"זית.

מפגינה בתל אביב, הערב, צילום: AFP

במהלך העימותים בקפלן, תועד אחד הפרשים כשהוא מצליף בחוזקה בראשו של מפגין שהתמוטט על המדרכה. אותו פרש נקרא לחקירת מח"ש במהלך השבוע.

הפגנה נגד הממשלה, ת"א, צילום: רויטרס

איזון בין חופש מחאה לחופש תנועה

כלקח מאירועי השבת הקודמת, המשטרה אישרה לארגוני המחאה להפגין ברחוב קפלן בת"א, סמוך למתחם שרונה, והודיעה כי תסגור עבורם את הרחובות הסמוכים, זאת במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

לקראת המחאה המתוכננת, המשטרה נערכת בכוחות גדולים, כולל פרשים ומכת"זיות וכן רכב לעצורים.

הפגנה נגד הממשלה, רחוב קפלן ת"א, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר