דניאל אלוני, ששוחררה משבי החמאס, בצעדה לשחרור החטופים: "עברנו טרור פסיכולוגי"

בהשתתפות שורדי השבי ומשפחות החטופים, צעדת ״מתאחדים לשחרור החטופים״ מעזה לירושלים יצאה היום לדרך • יגיל יעקב, בן 13, שורד השבי: ״רק בזכות האחדות של עם ישראל נוכל להחזיר את כל החטופים הביתה • שני גורן: "כל יום הוא נצח"

צעדת ״מתאחדים לשחרור החטופים״. קרדיט: מטה משפחות החטופים

צעדת ״מתאחדים לשחרור החטופים״ מעזה לירושלים יצאה היום (רביעי) לדרך. בסופה, שורדי שבי ומשפחות החטופים מסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת. דניאל אלוני, ששוחררה משבי החמאס: ״בשבי עברנו טרור פסיכולוגי, נאמר לנו שויתרו עלינו. השאלה המפחידה ביותר שעברה בראשי בימי השבי הייתה: האם אני הולכת להיות רון ארד הבאה?״. הצעדה סיימה את יום הראשון בקריית גת, משפחות החטופים קורות לציבור להצטרך להמשך הצעדה.

"עברנו טרור פסיכולוגי", דניאל אלוני (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

יגיל יעקב, בן 13, ששוחרר משבי החמאס: ״רק בזכות האחדות של עם ישראל נוכל להחזיר את כל החטופים הביתה. אני מבקש מכם תמשיכו להיות מאוחדים״. שני גורן, ששוחרה משבי החמאס: ״אני עומדת מולכם כאן היום ואני עדיין לא מאמינה שעברו שלושה חודשים מאז והם עדיין לא איתנו. אני יודעת להגיד בצער ובעצב שכל יום הוא נצח, כל שעה שם היא אינסוף אכזרי, מדינת ישראל צריכה להחזיר אותם״.

יגיל יעקב אמר בדמעות: "רק בעזרת האחדות של עם ישראל נוכל להחזיר את כולם הביתה" / מטה המשפחות

הדס קלדרון, אמא של ארז וסהר ששוחררו מהשבי אך אביהם עופר קלדרון מוחזק עדיין בעזה: ״אני חוזרת על עצמי כמו תקליט שבור וברגעים קריטיים שעסקה עומדת על הפרק אין עסקה מופקרת יש הפקרת חטופים. איזה עתיד ואיזו תקווה יש לנו. הפיתרון הוא מדיני ולא רק צבאי. מדוע החטופים צריכים להתנצל? סליחה שנחטפנו? סליחה שאנחנו מאיימים על בטחון המדינה? סליחה שאנחנו מזכירים לכם את השבעה באוקטובר. התבלבלתם. אין דבר כזה עסקה מופקרת, רק הבטחון שלהם הופקר ובגדול".

מדוע החטופים צריכים להתנצל?, הדס קלדרון (ארכיון), צילום: קוקו

אבירם דהרי, ראש עיריית קרית גת: ״כלל יסודי בעם ישראל לדורותיו שנקרא כל ישראל ערבים זה לזה, זה הבסיס הקיומי של עם ישראל לנצח נצחים. ולחשוב על זה ש 134 חטופים שלנו נמצאים בשבי, בתנאים לא אנושיים זה בלתי נתפס. זה כאן, מעבר לגבול. לא רחוק. במדינה איתנה שלא מצליחה להשיב אותם. פדיון שבויים זו אחת המצוות העילאיות של ישראל. יש על כך דגש מיוחד״. 

עדן וסילי, חברתה הטובה של החטופה עמית אסתר בוסקילה: ״עמית בסה״כ יצאה לרקוד ועד היום לא שבה לביתה. עמית הבחורה הכי שמחה שיצא לכם להכיר, חייכנית מלאת חום ואהבה. הזמן שלה נעצר, שהיא לא יכולה לצחוק מתי שהיא רוצה, או לרקוד כשהיא רוצה. כל אחד ממשיך את החיים שלו כפי שהיו קודם, אבל משפחות שלמות נמחקו, משפחות שלמות מחכות ליקירים להם, והלב נשבר פעם אחר פעם. נרעיד את המדינה עד שהם יחזרו הביתה בשלום לחיק משפחותיהם". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר