אוטובוס קו 379, שיצא מבאר שבע לאילת, התהפך היום (שני) בכביש 90 בערבה, סמוך למושב עין יהב. הכביש נחסם לתנועה מצומת חצבה לצומת מנוחה בשני הכיוונים. צוותי רפואה של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לכ-17 פצועים בדרגות שונות, בהם פצועים קשה.
ממד"א נמסר כי החובשים והפרמדיקים של הארגון העניקו טיפול רפואי ופינו במסוקים של מד"א-הצלה אייר וצה"ל לבתי החולים 16 פצועים במצב בינוני וקל, בהם: שלושה לבית החולים שערי צדק, שניים לבית החולים בלינסון, שניים לבית החולים שיבא בתל השומר ותשעה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
רמת הבטיחות בענף בשפל
כוחות משטרה שהגיעו למקום, יחד עם בוחני תנועה ומסוק משטרתי, הגיעו לזירה ופתחו בבדירת נסיבות האירוע.
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית הגיבו לאירוע בנגד ומסרו: "פעם אחר פעם אנו רואים תאונות דרכים שיכלו להימנע לו רמת הבטיחות בענף הייתה משתפרת ונהגי האוטובוסים היו מקבלים הדרכות ראוית ובכך היו נוהגים בבטיחות המירבית".
עוד הוסיפו כי "תאונות הדרכים הקטלניות בהן מעורבים אוטובוסים גדלה משנה לשנה. הדרך לצמצם אותן הוא רק דרך הכשרות מסודרות לנהגים והסדרת רמת הבטיחות בענף. הכתובת זועקת על הקיר ואם לא יתבצע שינוי דרסטי אנו נמשיך ונראה תאונות דרכים קשות מעין אלה".
חובש רפואת חירום במד"א, שמחה אליה הרמס, סיפר: "כשהגעתי לזירה ראיתי אוטובוס הפוך על הצד, כשלצידו כ-15 פצועים חלקם שכבו, וחלקם התהלכו. ביצענו בדיקות רפואיות בכדי להעריך את מצבם, ונתנו להם טיפול רפואי ראשוני. הם פונו לבתי החולים באמבולנסים של מד"א ומסוקים של מד"א וצה"ל".
עמותת אור ירוק: "דרושה רפורמה מלאה"
מאגד נמסר: ״התאונה התרחשה במהלך נסיעה של קו 379 מאילת לבאר שבע באזור עין יהב. משטרת ישראל פתחה בחקירה. אגד מסייעת לחקירה ומעבירה את כל המידע. במקביל החל תחקיר פנימי בחברה. אגד מצרה על הפגיעה בנוסעים ומאחלת החלמה מהירה לפצועים״.
בעקבות תאונת הדרכים הקשה, עמותת אור ירוק מסרה: "647 אוטובוסים היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2023, כך על פי עמותת אור ירוק, כאשר 37 מהם היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות שבהן נהרג אדם אחד לפחות. שיעור ההרוגים בתאונות במעורבות אוטובוס ביחס לנסועה גבוה פי שישה בקירוב משיעור ההרוגים ביחס לנסועת רכב פרטי. שיעור הפצועים קשה גבוה פי חמישה".
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אני שולח איחולי החלמה לפצועים. אוטובוסים מעורבים בתאונות דרכים בשיעור גבוה מחלקם בנסועה. קיים מחסור גדול בנהגים ואלו שעובדים נאלצים לעיתים לנהוג שעות רבות על הכביש, בעייפות ולעיתים גם בכלי רכב לא תקינים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקיים רפורמה מלאה בענף הרכב הכבד, לגייס עוד נהגים ולוודא כי הם לא עובדים מעל המותר בחוק. במקביל כביש 90 ממשיך לסכן את הנוסעים בו בכל יום ולכן חייבים לשפר את התשתית בכביש הערבה כדי להפוך את המקטע האדום הזה לקטע כביש בטוח״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו