"למה הוא בקבר ולא אני?": רס"ר (מיל') זיו חן, שנפל בעזה, מובא כעת למנוחות

אלפים הגיעו לבית העלמין הצבאי בכפר סבא ללוות את זיו, לוחם מילואים בגדוד 630 בחטיבה הדרומית בדרכו האחרונה • הוא נהרג יחד עם שני לוחמים נוספים כתוצאה מפיצוץ מטען בתוך מבנה ממולכד • דודו דני: "היה אדם משכמו ומעלה, מלאך משמים, רק בשבוע שעבר הוא ואשתו בישרו לנו שהם בהריון"

זיו חן. צילום: דובר צה"ל

רס"ל במיל' זיו חן (27) מכפר סבא, אחד משלושת לוחמי גדוד המילואים 630 שנהרגו אתמול מפיצוץ מטען באזור חאן יונס, מובא כעת למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בעירו כפר סבא. חן הוא הנופל התשיעי של ישיבת ההסדר ירוחם במלחמה בעזה. הוא הותיר אחריו את רעייתו הלל ואת הוריו אברהם ורוזה וכן את אחיו, אור ושתי אחיות.

משפחתו של רס"ל במיל' זיו חן שנפל בקרבות בעזה, צילום: ללא קרדיט

אמו אמרה בבכי בעת הקבורה: "למה הוא שמה? למה אני לא שמה?

רעיתו, הלל, מיררה בבכי: "מה אומרים? כמו מלאך הלכת לישון. זכיתי באוצר במשך שנה ושבעה חודשים. הנשמה של החצי שלי היא פה והיא תהיה איתי לנצח. היא בעורקים של עם ישראל. עם ישראל הולך לטוב בתוך כל הכאב והסבל והחורבן. עם ישראל מתקדם. צריך לראות את הטוב. יש קודש. אנחנו אחד עם הקדוש ברוך הוא, אנחנו אחד עם השני, עם הארץ המדממת הזו".

"הקודש יופיע וצריך להתאמץ ולראות אותו. האיש שלי אהב את עם ישראל. האמין בעם הזה. אני מבקשת להגיד תודה, להכיר את הטוב על שנה ושבעה חודשים של זכות. על אהבה גדולה. הזכות שהיתה לי לעשות אותך שמח, להקים לך בית. אני הלל שלך לנצח ואתה זיו שלי לנצח".

רעיתו של רס"ל במיל' זיו חן שנפל בקרבות בעזה, צילום: ללא קרדיט

אחיו של זיו, אור, ספד לו: "זיו שלנו. היית בשבילי מצפן. היית אש יוקדת של אמת. היית בעל מקסים להלל. היא הצליחה להוציא ממך כ"כ הרבה אהבה ורגישות. היית דוד מושלם לילדים שלי, הם כ"כ אהבו אותך. אני יודע שאם היה מסר אחד שהיית יכול להעביר לנו זה: 'הגענו לכאן ולא לאוגנדה מסיבה מסוימת. אנחנו נהיה כאן עד לגאולה השלמה. אבל רק אם נזכור שאנחנו יחד בסירה הזו. אסור שנתנתק מתורת ישראל, עם ישראל, מדינת ישראל'. זה מה שזיו היה אומר לנו. זו היתה צוואתו".

אימו של רס"ל במיל' זיו חן, צילום: ללא קרדיט

אוריה חצרוני, חמיו של זיו: "אין לי מילים למעמד הקשה הזה. זיו היה אוצר שקיבלנו. זיו מסר את נשמתו על קידוש השם. זיו רוצה שנתחזק ונתמלא עוצמות ואמונה. זו מלחמת קודש. מלחמה לסילוק הרוע מהעולם. יהיה רצון שהקב"ה יתן לנו כוח להתאחד. ביחד נלחם וננצח. זיו בן יקר שלנו אנחנו לא נפרדים. אתה איתנו תמיד. נפיץ את הזיו והחן שלך".

דודו דני ספד לו מוקדם יותר הבוקר: "ביום ראשון הקרוב הוא היה אמור לחגוג שנה של נישואים. אשתו בהיריון עכשיו ולפני שבוע וחצי הם סיפרו לבני המשפחה. זה אסון גדול מאוד", אמר, והוסיף: "הוא היה מלאך משמיים. הוא היה ילד עילוי. בגיל 18 כבר היה מלמד בישיבה.

שלוויייתו של רס"ל במיל' זיו חן, שנפל בקרבות בעזה, צילום: ללא קרדיט

"הוא עשה צבא, לימודים, הכל. היה איש של נתינה, איש בעל ידע עצום בלתי יתואר, עילוי של ממש. היה אדם משכמו ומעלה ואי אפשר להסביר את זה. הוא היה מלח הארץ. אחי שבור ורצוץ עכשיו. נפל עולמם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר