ליווי של מנטורים ומענק כספי: מיזם חדש מסייע למשרתי מילואים עצמאים ובעלי עסקים קטנים

מי שחברו לטובת התכנית הם הסוכנות היהודית, "אחים ואחיות לעסק" וגופים נוספים • התכנית מעניקה ליווי עסקי בראשות מנטורים, בשילוב עם מענק כספי • הזכאים לסיוע - המילואימניקים עצמם, בני ובנות הזוג • דורון אלמוג: "הם זינקו כדי להגן על כולנו, חייבים לעמוד לצידם"

דואגים לבעלי עסקים שבמילואים . צילום: GettyImages

10 אחוזים ממשרתי המילואים - עצמאים: החמ"ל האזרחי "אחים ואחיות לעסק", הסוכנות היהודית וגופים נוספים, חברו יחד למיזם משותף: "עוטף לעסק למילואים". מטרת המיזם היא לתת מעטפת סיוע עסקי וכלכלי לעסקים הקטנים של חיילי המילואים, על מנת לתמוך בחזרה ובהמשך פעילות העסקים.

כידוע, 300 אלף חיילי מילואים התייצבו לדגל מאז 7 באוקטובר. על פי הערכות, כעשרה אחוזים מהם עצמאים: חלקם בעלי עסקים קטנים, חלקם השהו את פעילותם העסקית וחלקם אף נאלצו לסגור את עסקיהם לחלוטין, כשמלמעלה מרחפת עננה של סבב המילואים הבא.

חיילי מילואים ברצועת עזה (ארכיון), צילום: מיכה בריקמן

התכנית "עוטף לעסק למילואים" מופעלת על ידי מתנדבים (מנטורים), שהם בעלי מקצוע בתחומים שונים - כאשר מטרת העל היא לסייע למנהל העסק להתמודד עם מכלול הסוגיות הכרוכות בניהול עסק במצבי משבר ובתכנון פעילותו בהמשך.

מי זכאי לסיוע?

עסק קטן בבעלות חייל המילואים העובד בעסק, או עסר הנמצא בבעלות בני הזוג ואחד מהם משרת במילואים, בעלי מחזור שנתי של בין 200 אלף למיליון שקלים.

"המשבר הגדול ביותר שידעה המדינה". יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (במיל') דורון אלמוג, צילום: דוד סאלם

התכניות ייפרסו על פני כמה שבועות על מנת לאפשר גם לחיילים שנמצאים כרגע בפעילות מבצעית את ההזדמנות להגיש בקשה ולקבל תמיכה.

יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל' דורון אלמוג: ״כמו בימי הקמת המדינה, גם כעת, במשבר הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה, הדור הצעיר שכולל ברובו אנשי ונשות מילואים, נלחמים ומסכנים את חייהם כל דקה. הם נקראו לדגל ללא היסוס, וזינקו ראשונה להגן על כולנו. חייבים לסייע להם ולעמוד לצידם בשעה הקשה הזו. אנחנו כאן, כדי להגיד להם ולהן - לא תצעדו לבד! אנחנו איתכם!"

איל נוה, צילום: אלדד רפאלי

איל נוה, ממובילי החמ"ל האזרחי: "אנחנו מצדיעים ללוחמים והלוחמות שהשתחררו אחרי חודשים ארוכים בחזית, ולחיילנו שומרי ישראל. המשימה הלאומית שלנו בדרך לריפוי היא בראש ובראשונה המילואימניקים שעזבו הכל ויצאו להגן על הבית. ביחד עם פרויקט אחים תומכים במילואים לעזרה בבית וליווי משפטי ואנושי של מילואימניקים שחברות העזו לפטר אותם, אנחנו נעשה ככל יכולתנו בעבור כוחותינו. כלכלה ישראלית כחול – לבן ומשק מתפקד, חיוני לחוסן הלאומי וקריטי בדרך לשיקום החברה. יחד נעשה כאן ישראל טובה יותר, שראויה לאנשי המילואים שיצאו להגן עלינו."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר