"כמפתח משחקים אני נאלץ לחבוש שני כובעים: כובע האמן וכובעו של איש העסקים", כתב היזם והממציא חיים שפיר בספרו "המשחק האנושי".
שפיר, שמאחוריו למעלה מ-40 שנות של פיתוח משחקים ועיסוק יומיומי ביזמות, הוא אחד ממציאי המשחקים המצליחים בעולם והאיש שהמציא בין היתר את טאקי, רייס, לוגי ופיקולו.
הוא הגיע לאולפן "ישראל היום" לשיחה על יזמות והמצאת משחקים, סיפר גם על התמודדות עם הפסד והשפלה, ענה לשאלה מהו ההבדל בין מזל לבין גורל וגם הסביר כיצד - לדעתו - ניתן להגיע לקץ הסכסוך עם הפלשתינים.
בראיון לשיר זיו מספר שפיר, בין היתר, על הזינוק במכירות משחקי קופסה בימי המלחמה. "המפלט שלנו מהמציאות שבחוץ הייתה המציאות המוקטנת והמחברת שיש לנו במשחקי קופסה", הוא אומר, ומסביר מה ההבדל המהותי בין משחקי מחשב ואפליקציות לבין משחקי קופסה.
"הרעיונות באים מבחוץ להיות ממציא זה להיות קשוב למה שקורה", אמר בתשובה לשאלה איך ממציא משחקים מתחיל פרויקט. "כמעט כל משחק הגיע מאירוע, מטעות, מאינטרקציה, מהשפעה חיצונית.
"אני לא רוצה שאנשים יקנו את הקופסה, אני רוצה שאנשים יקנו את החוויה המובטחת להם", הוא מחייך.
בראיון מתייחס שפיר מתייחס לחשיבות המשחק המשפחתי, מדבר על מקור ההשראה שלו, סטיב ג'ובס, וגם עונה על שאלות בנוגע לחוקי הטאקי ואפילו מדגים משחק באולפן. צפו בפרק המלא כאן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו