"לקחו לי את הדבר הכי חשוב לי בעולם": עלמה אור בת ה-13 גילתה שאימה נרצחה רק כששוחררה מהשבי

רק כששבה משבי החמאס נודע לעלמה אור מקיבוץ בארי כי אמה יונת נרצחה, ואביה דרור עדיין שבוי • "לא הספקתי להיפרד ממך כמו שצריך, אני לא מאמינה שאני בכלל מדברת עלייך בלשון עבר", כתבה לאימה בטקסט כואב, ארבעה חודשים לאחר אותה השבת השחורה

נעם ועלמה אור בעת שחרורם. צילום: רויטרס

עלמה אור בת ה-13 נחטפה ב-7 באוקטובר לרצועת עזה מקיבוץ בארי ביחד עם אחיה נעם בן ה-16, שם הם הוחזקו בשבי החמאס במשך 50 ימים, במהלכם היא לא ידעה מה עלה בגורל הוריה.

יונתן צייגן מדבר על אמו ויויאן שנחטפה לעזה

רק כששבה מהשבי גילתה שאימה יונת נרצחה. אביה כאמור עוד נמצא בשבי החמאס, והם נאבקים ומייחלים לבואו. כעת, ארבעה חודשים אחרי השבת השחורה, היא כותבת לאימה בפעם הראשונה.

"אמא, ארבעה חודשים שלא דיברתי עלייך בכלל, ארבעה חודשים שניסיתי לא להזכיר אותך, ארבעה חודשים שניסיתי להדחיק הכול, ארבעה חודשים שלא האמנתי, ארבעה חודשים מאז שלקחו לי את הדבר הכי חשוב לי בעולם".

"אמא, ארבעה חודשים שלא דיברתי עלייך בכלל". עלמה אור בפוסט לאימה, צילום: מתוך אינסטגרם

"אמא, אני לא מאמינה שאת לא פה. עד עכשיו לא יכולתי לדבר עלייך. שמרתי הכול רק לעצמי והדחקתי. אמא אני שמחה שהספקנו להגיד אחת לשנייה 'אני אוהבת אותך' באותו היום, אבל לא הספקתי להיפרד ממך כמו שצריך".

היא מתארת בכאב את השוק ממותה של אימה: "אמא, כמה חלמתי עלייך, אני כל כך מתגעגעת אלייך. אני לא מאמינה שאני בכלל מדברת עלייך בלשון עבר. הדבר שכל החיים שלי כל כך פחדתי ממנו הגיע ביום אחד. ידעתי שיבוא יום שלא תהיי פה יותר, אבל לא חשבתי שזה יהיה היום".

הריסות קיבוץ בארי (ארכיון), צילום: משה שי

"עכשיו אני רק מקווה שאת איכשהו תראי את כל זה מלמעלה ותחייכי. אני מקווה שאת שם עם שאר החברים שלך, ושלי", היא חותמת את המכתב.

כזכור, ארבעה מבני משפחת אור נחטפו מביתם בבארי לעזה בשבת השחורה. דרור בן ה-48, אב המשפחה, שני ילדיו, נעם ועלמה, ויחד איתם נחטף גם בן דודם, ליאם אור, שנחטף מקיבוץ רעים. בבוקר הטבח המחבלים פרצו לביתם, שרפו אותו עד אפר והוציאו אותם בברוטליות החוצה.

דרור אור, אביה של עלמה שנמצא עדיין בשבי החמאס, צילום: פרטי

בני המשפחה נלחמו שעות, עד שהוכנעו. יונת נרצחה, דרור, נעם ועלמה חטופים בשבי החמאס. יהלי הבן הבכור של דרור ויונת שהיה באותה השבת מחוץ לקיבוץ, ניצל מהתופת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר