"רואים שהיא חווה קשיים ועינויים": אימה של החטופה דורון שטיינברכר מגיבה לסרטון חמאס

סימונה שטיינברכר מדברת בכאב על הוידאו הקצר בו נראית בתה שנחטפה מכפר עזה: "אני מוטרפת מדאגה, היא נראית חיוורת, עיניים שקועות, כמו בשואה" • עוד היא מעלה את החשש הגדול כי דורון תיכנס להריון בשבי: "הזמן מאד משמעותי, ככל שיוציאו אותה מהר יותר כך נוכל לדאוג להפלה" • היא מדגישה בנוסף כי "היא צריכה לקחת תרופות, אין לנו שום אימות שבאמת קיבלה אותן"

מימין לשמאל: דניאלה גלבוע, דורון שטיינברכר וקרינה ארייב, בסרטון חמאס. צילום: ללא

דורון שטיינברכר בת ה-30 נחטפה מביתה בכפר עזה ב-7 באוקטובר, כשמחבלי חמאס משכו אותה מתחת למיטה. היא נוטלת תרופה כרונית מדי יום ומאז החטיפה לא לקחה אותה ובשל כך נמצאת בסכנת חיים.

"שעון החול שלהן הולך ואוזל" : אחיות החטופות במסיבת עיתונאים // משה בן שמחון

בסוף השבוע האחרון פרסם הארגון סרטון תעמולה ובו נראות שלוש חטופות ישראליות: קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ודורון שטייכנבר. בסרטון פונות השלושה למצלמה ודורשות את שחרורן מהשבי.

סימונה שטיינברכר, אימה של דורון, משוחחת איתנו ומגיבה לסרטון: "אני מעודדת מאות החיים החיים הראשון, אך מוטרפת מדאגה. היא נראית לא טוב. חיוורת, עיניים שקועות, כמו בשואה. רזה. אנחנו יודעים את התנאים שם. זה מעבר ל'אין מים, אין תזונה, אין שינה'. רואים שהיא חווה קשיים ועינויים. אני מאד דואגת לה. החשש הגדול שלנו זה מאונס והתעללות מינית שהן חוות כנשים. חייבים להוציא אותן מהתופת כמה שיותר מהר".

היא מעלה את החשש הגדול כי בתה תיכנס בשבי להריון: "החשש שלנו שהן ייכנסו להריון. הזמן מאד משמעותי במצב כזה. ככל שיוציאו אותן מהר יותר כך נוכל לדאוג להפלה. בנוסף, היא צריכה לקחת תרופות. אין לנו שום אימות שבאמת הן קיבלו את התרופות מהצלב האדום. אנחנו כהורים וכאימהות לנשים שנחטפו, אנחנו זועקות את הזעקה שלנו בתקווה שישמעו אותנו".

"אני לא אתן לאף אחד להפקיר את אחותי שוב". ימית אשכנזי, אחותה של דורון שטיינברכר, צילום: גדעון מרקוביץ'

האם הלכת להפגין בכרם שלום נגד כניסת משאיות של סיוע הומינטרי?

"לא הלכתי להפגנה, אבל המשפחות שזועקות והגיעו לכרם הם אנשים של משפחות חטופים שעושות הכל לטובת יקיריהם".

האם יש פרוטוקול לטיפול בנשים שחזרו מהשבי לאחר זמן ממושך ויש חשש שעברו אונס והתעללות מינית? שאולי נכנסו להריון? הממשלה הציגה לכם משהו כזה?

"אני מדברת איתך כאימא מוטרפת מדאגה ששומעת עדויות שנכנסים עם הבנות לשירותים, למקלחות, אונסים אותן. אנחנו הלכנו כאימהות לשדולה של הכנסת שהייתה ביום שני בשבוע שעבר, וזעקנו בכל הכוח שיש דחיפות קריטית שיפעלו כמה שיותר מהר להוציא אותן. כל יום הוא קריטי".

משפחתה של דורון שטיינברכר מחוץ למרפאת החיות שבה עבדה, צילום: ללא

את מנסה להעביר לה מסרים דרך התקשורת?

"אנחנו משתדלים לפנות אליה בכל דרך אפשרית. לומר לה שתהיה חזקה, שאנחנו אוהבים אותה, ושהופכים את העולם כדי שתחזור כמה שיותר מהר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר