"חיוך תמידי נסוך על פניו": הותר לפרסום שמו של רס״ן איליי לוי שנהרג בדרום הרצועה

רס"ן לוי בן ה-24 היה מפקד פלוגה בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים ונהרג בחא יונס מפגיעת נ"ט • הלווייתו תתקיים מחר ב-13:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול • בתל אביב קראו לתושבים ללוות אותו בדרכו האחרונה עם שרשרת דגלים אנושית

רס״ן איליי לוי נהרג בדרום הרצועה. צילום: אי.אף.פי/דובר צה"ל

הותר לפרסום: רס״ן איליי לוי, בן 24 מתל אביב, מפקד פלוגה בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נהרג מפגיעת נ"ט על בית בחאן יונס. הוא הותיר אחריו הורים, אחיות ובת זוג. באירוע שבו אלפסי נפל נהרגו גם סמג"ד ב' בגדוד רס״ן דוד נתי אלפסי ומפקד המחלקה סרן אייל מבורך טויטו.

מג"ד 202 משוחח עם לוחמיו, 10 באוקטובר 2023 // דובר צה"ל

באמצע נובמבר התראיין לוי מתוך הרצועה לחדשות 12 ואמר: "אנחנו מבינים שהמחבלים משתמשים בתשתיות אזרחיות בשביל לכסות את עצמם ולהסתיר את עצמם", אמר אז. "הם מסתתרים למטה, מגיחים מדי פעם. אנחנו לא רואים אותם הרבה, הם לגמרי בורחים ולא רואים אותם. יכול להיות שהם בורחים בהסוואה של כל מיני תשתיות הומניטריות וצירים הומניטריים. רואים הרבה כלי נשק והרבה ציוד צבאי זרוק. אבל אני בטוח שיש פה הרבה מחבלים"

"אין מה לעשות חוץ מלהיות חכמים"

עוד סיפר: "יש לנו חיכוך איתם מדי פעם .אני בטוח שיש פה כאלה שעדיין נשארים עם האתגר התת-קרקעי. אין מה לעשות חוץ מלהיות חכמים ולהכיר את האיום. מאז שבעה באוקטובר לא חזרתי הביתה".

לוי היא בוגר בוגר תיכון אליאנס ובוגר של תנועת חמש אצבעות. בעמוד הפייסבוק של התנועה נכתב: "איליי היה בחור מדהים, שבחר תמיד לתת את המעבר ולעשות למען הקבוצה וחבריו. נזכור אותך וננציח את דרכך לעד".

איליי לוי, שנפל ברצועה, צילום: ללא קרדיט

בית הספר אליאנס: "קהילת אליאנס כואבת על נפילתו של קצין הצנחנים, רב סרן איליי לוי ז״ל. איליי האהוב היה ידוע בבדיחותיו, צנוע ומנומס וחיוך תמידי נסוך על פניו. איליי, בנם של רענן ואילנית, שירת כמפקד פלוגה בגדוד 202 נפל בקרב בחאן יונס. בשם כל תלמידי אליאנס בעבר ובהווה ובשם צוות בית הספר, אנו שולחים את תנחומינו למשפחת לוי ולמשפחות הנופלים כולם. נחנך את דור העתיד כך שמותם לא יהיה לשווא".

ורדה כגן, לשעבר מנהלת ביה"ס אליאנס, אמרה: "הכרתי את איליי יותר משלוש שנים. בחור באמת מקסים ביותר, עם רוח נעורים, חברותי. הוא היה בחור מאוד חכם שלמד בכיתה הריאלית. מוכשר. מאוד ערכי ואהוב. אחותו עדיין לומדת בתיכון. נער מקסים וחייכן- כמו בתמונה. הלב נחמץ על החיים הצעירים שנקטעו באיבם. הלב דואב וממאן להאמין. ראיתי את השם שלו ואמרתי 'מה. לא יכול להיות׳. אנחנו נאלצים ללכת להלוויה במקום לחתונה שלו".

הלווייתו תתקיים מחר ב-13:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. בתל אביב קראו לתושבים ללוות אותו בדרכו האחרונה עם שרשרת דגלים אנושית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר