מתפללים לשובו: יום הולדת שנה בשבי לכפיר ביבס

משפחתו של כפיר ממשיכה לעשות כל שביכולתה כדי שישוב אליה, ותוכל לחגוג לו באמת

כפיר ביבס. צילום: באדיבות

כפיר ביבס מציין היום (חמישי) יום הולדת שנה בשבי חמאס. תינוק שרבע מחייו חטוף ומוחזק בתת־תנאים. הילד הג'ינג'י, שתמונתו בחיק אמו יחד עם אחיו אריאל הפכו לסמל החטופים.

יום הולדת שנה מלווה תמיד בהתרגשות גדולה ובעוגה מתוקה. לא זה המצב של כפיר ואחיו בעזה. משפחתו של כפיר עושה הכל רק כדי שישוב אליה, ותוכל לחגוג לו באמת. לרגל יום הולדתו הראשון הם בנו לו אלבום, כמו לכל הילדים שרק רוצים להיות חופשיים.

כפיר ביבס בן שנה: משפחתו שרה "היום יום הולדת" בכיכר החטופים // שמואל בוכריס

 התינוק הג'ינג'י שנכנס לכולנו ללב הפך בעל כורחו לסמל של המלחמה הזאת ולטרגדיה הנוראה של החטופים בעזה - ועדיין שבוי עם משפחתו; אחיו אריאל, אמו שירה ואביו ירדן, שנחטפו ב־7 באוקטובר. לפני כמה ימים, בתאריך העברי של יום הולדתו, משפחתו שרה לו בכיכר החטופים "היום יום הולדת", בתקווה שיחזור במהרה.

כמו כן, שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן ציין מעל בימת האו״ם את יום הולדתו של התינוק כפיר ביבס שמלאה לו שנה בעודו מוחזק בשבי החמאס והציג עוגת יום הולדת עם דמותו ואמר ״אני מאחל לך מכאן כפיר שבשנה הבאה תחגוג את יום הולדתך עם משפחתך״. 

"מאחל לך שבשנה הבאה תחגוג את יום הולדתך עם משפחתך״, השגריר ארדן מציין את יום הולדתו של כפיר ביבס על בימת האו"ם // UNTV

לציון יום הולדתו, התנועה למאבק באנטישמיות, "אמנים למען ישראל" והארגון "Israel-is" מארגנים תערוכת אמנות בברלין תחת השם המצמרר "מברשות לחופש: מחווה אמנותית לבן ערובה בן שנה", שתושק היום בהשתתפות אמנים ישראלים בתחומים שונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר