קיבוץ בארי הודיע: החטופים יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי נרצחו בשבי

חמאס פרסם השבוע סרטונים שבהם נראו השניים • יוסי נחטף מקיבוץ בארי יחד עם אופיר אנגל ששוחרר בעסקת החטופים • איתי הגיע לבארי לחגוג את החג עם הוריו - ולא ידע כי זו תהיה הפעם האחרונה שבה הם יתראו

סבירסקי ושרעבי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחות

קיבוץ בארי הודיע הערב (שלישי) על הירצחם בשבי של שני החטופים יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי. גופותיהם מוחזקות בידי חמאס. זאת לאחר שדובר צה"ל הודיע אתמול כי יש חשש כבד לחייהם, וכי בניגוד לטענת חמאס בסרטונים שפורסמו הם לא נפגעו כתוצאה מפיצוץ של חיל האוויר.

בני משפחת שרעבי בבארי // צילום ארכיון: נועם (דבול) דביר

"בצער רב אנו מודיעים על מותו של בני, בעלי, אבינו ואחינו היקר", נכתב במודעת האבל שהפיצה משפחת שרעבי. השבעה תיערך במושב כפר הרי"ף.

משפחת שרעבי קיוותה לסוף אחר

"החלום שלי הוא שאבא שלי יחזור הביתה" אמרה אורן שרעבי (13), בתו של יוסי שרעבי, שנחטף לעזה מול עיניה – בראיון שהעניקה ל"ישראל היום" חודש לאחר שבעה באוקטובר. הערב קיבלה המשפחה את ההודעה כי האב נרצח בשבי.

המשפחה, שכוללת את האימא נירה והבנות אורן, יובל ואופיר, ניצלה מהטבח הנורא בבארי, אך נאלצה לצפות באב המשפחה נחטף. אחיו של יוסי, אלי שרעבי, נחטף גם הוא לעזה ולא ידוע מה מצבו. אשתו ליאן ז"ל ובנותיו יהל ונויה ז"ל נרצחו.

המשפחה כולה קיוותה שלסיפור הזה יהיה סוף אחר. לאחרונה הן חזרו לבקר בבארי ועל הבית מתנוססת תמונתו של האב. באותה שבת כשהחלה מתקפת הטילים שהתה המשפחה בממ"ד יחד עם אופיר אנגל, בן הזוג של יובל שרעבי. כך תיארה זאת אורן: "אחרי האזעקה, שמענו מרחוק יריות. בשלב מסוים התחילו לרשום בקבוצות הווטסאפ של הקיבוץ שיש מחבלים. פתאום שמענו מחוץ לבית אנשים שמדברים ערבית ויריות קרובות. אבא שלי החזיק מבפנים את דלת הממ"ד, ושמענו את המחבלים נכנסים לתוך הבית".

אלי, שרון ויוסי שרעבי, צילום: באדיבות המשפחה

"בשלב מסוים הם פרצו את הממ"ד, אני והאחיות שלי שכבנו מתחת לשמיכות, וההורים שלי גוננו עלינו ליד הדלת. הם שאלו מי נמצא מתחת לשמיכות, ואבא שלי צעק שיעזבו אותנו. המחבלים אמרו לנו לצאת, והצעידו אותנו אל מחוץ לבית, מכוונים אלינו נשקים. כל הזמן הזה המחבלים כיוונו אלינו נשקים והובילו אותנו למדשאה בשכונה אחרת בקיבוץ. הם לקחו אותנו לכביש, שם חיכה רכב שחור. המחבל אמר לאבא שלי ולבן הזוג של אחותי לעלות לרכב. לקחו רק את הגברים ונסעו משם בטיל. יותר לא ראינו את אבא שלי". על הגעגוע לאביה סיפרה בזמנו: "תמיד יש תקווה שכל החטופים יחזרו בשלום, ובהם אבא שלי. אני מקווה שאפשר יהיה לשמוח בקרוב, ושנישאר אופטימיים".

סבירסקי ביקש מהחטופים שחזרו שימסרו ממנו אות חיים לאחותו

כששהה בשבי ביקש איתי סבירסקי (38), בן קיבוץ בארי שהתגורר בתל אביב, דבר אחד מהחטופים שחזרו - ליצור קשר עם אחותו מרב ולמסור לה שהוא בחיים ושיעשו הכל כדי לשחרר אותו.

איתי סבירסקי, צילום: ללא

איתי היה בוגר פסיכולוגיה וכלכלה. קצת לפני שנחטף התחיל לאמן בשיטת סאטיה. הוא התגורר בתל אביב ובאותה שבת של הטבח הגיע לקיבוץ בארי כדי לפגוש את הוריו - בלי לדעת שזו תהיה פגישתם האחרונה. ההורים מתגוררים בנפרד ושניהם נרצחו. איתי היה יחד עם אימו אורית ז"ל (70) כשהמחבלים נכנסו אל החדר. השניים היו מתחת לשמיכה, המחבלים ירו עליהם, רצחו את האם וככל הנראה פצעו את איתי. באותו הזמן בבית אחר בקיבוץ נרצח אביו רפי סבירסקי ז"ל. סבתו של איתי אביבה סלע בת ה-97, ממקימי בארי, ניצלה בנס, אבל המטפלת שלה גרייסי שליוותה אותה והגנה עליה נרצחה.

המשפחה מספרת על איתי שהיה בחור רגיש, חכם וצנוע. בכמה ראיונות לתקשורת אמרה אחותו מרב כי היא מחכה לו שישוב הביתה: "הוא יחזור, אני לא רואה מצב שהוא לא חוזר. אין לי שום פריבילגיה לחשוב ככה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר