"חלק מהלב שלי הלך איתך היום": רס"ם (במיל') עקיבא יסינסקי הובא למנוחות

יסינסקי היה אחד מששת ההרוגים בתקרית הקשה של פיצוץ המשאית בשכונת אל בורייג' • אישתו ספדה לו: "הייתה לנו אהבה גדולה עשר שנים, עטפת אותי בחום ואהבה ודאגת לי להכל" • חברו לצוות נפרד: "אני עומד פה ומצדיע לך בשם כל הצוות, אתה גיבור"

הספדן של אשתו של הלוחם רס״ם (במיל׳) עקיבא נסינסקי ושל אחייניתו בלוויה \ משה בן שמחון

רס״ם (מיל׳) עקיבא יסינסקי בן 35, מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173 בחטיבת ׳עציוני׳ (6), שנפל אמש בקרב במרכז רצועת עזה, הובא למנוחות בבית העלמין בקרית שאול. בהלווייתו נכחו השר בני גנץ וח"כ אופיר אקוניס אשר חלקו לו כבוד אחרון.

רס"ם (במיל') יסינסקי ז"ל, מהנדס בהכשרתו, נפל בתקרית בה משאית שהעבירה חומר נפץ להריסת מנהרות בשכונת אל בורייג' במרכז הרצועה התפוצצה. יחד איתו נפלו עוד חמישה לוחמים.

בחודש אוקטובר האחרון, סיים את לימודי התואר בהנדסת מכונות. הוא עלה לפני 21 שנים לישראל מאוקראינה, התגייר ושינה את שמו. אמש, עם היוודעות הבשורה המרה, סיפרו עליו אשתו וחבריו כי הוא היה אדם ציוני שלחם בעבר במבצע "עופרת יצוקה", במבצע "עמוד ענן" ובמבצע "צוק איתן". למרות ששירת בצפון בתחילת המלחמה, הוא ומחלקתו התנדבו לעבור ללחימה בעזה.

רס"ם (במיל') עקיבא יסינסקי, צילום: דובר צה"ל
אלמנתו של רס"ם (במיל') עקיבא יסינסקי סופדת לו, צילום: גדעון מרקוביץ

אולגה אשתו ספדה לו: "הלב שלי נשבר. חלק ממנו הולך איתך היום עקיבא, היית אדם מיוחד וטוב לב. הייתה לנו אהבה גדולה עשר שנים, עטפת אותי בחום ואהבה ודאגת לי להכל. ב-7 באוקטובר יצאת למילואים בלי לחכות לצאת השבת, כי מדובר היה בפיקוח נפש. עקיבא היה ציוני והאמין בארץ ישראל. מאז 'צוק איתן' הוא לחם בכל המלחמות מתוך אמונה שזו הארץ המובטחת. הוא אמר 'רק שלא יעצרו אותנו עכשיו כי השבעה באוקטובר יחזור שוב רק באסון גדול יותר'. רצינו להקים בית בישראל ולהביא ילדים. צר לי שלא הספקנו. עקיבא, יקר שלי. תודה שהגנת עלינו בגופך, אני אוהבת אותך גיבור שלי".

אלמנתו של רס"ם (במיל') עקיבא יסינסקי סופדת לו

אחייניתו של רס"ם (במיל') עקיבא ז"ל ספדה לו בבכי: "היית בשבילי יותר מהדוד שלי, היית לי כאח. תמיד תהיה הגאווה שלי. אני לא מכירה את החיים שלי בלעדיך. בגיל 14 עלית לארץ ולא ידעתי מה לעשות בלעדיך, אחרי כמה חודשים גם אני עליתי ארצה בעקבותיך. אני לא יודעת אעשה בלעדיך, אתה העוגן שלנו, ואני אוהבת אותך".

סטלה ומיכאל חברי משפחתו של רס"ם (במיל') עקיבא ז"ל ספדו לו כך: "עקיבא אני יודע שאתה פה איתנו.  בגיל 14 נפגשנו לראשונה ומאז היינו יחד. בבקשה תגיד שאתה כאן וכל זה טעות. תשמור עלינו למעלה... אנחנו מודים לך על החברות איתך. תמיד פעלת למען החברים שלך ולמען המדינה. אתמול נפלו השמיים בעבורינו."

משפחתו של רס"ם (במיל') עקיבא יסינסקי ז"ל וחבריו בהלוויתו, צילום: גדעון מרקוביץ'

חברו מהשירות הצבאי של רס"ם (במיל') עקיבא ז"ל, מתן רוזיו, אמר בדברי הספדו: "כל מי שישרת איתך זכה. תמיד ידעתי שיש לי את הגב שלך. זר לא יבין מי היית בשבילי, ובשביל יתר החברים בצוות. לא היה כמוך ולא יהיו. אני עומד פה ומצדיע לך בשם כל הצוות, גם בשם הפצועים שלא יכלו להגיע. אתה גיבור ישראל. אני אוהב אותך, אתה אגדה, עוד בחייך היית".

חברויו של עקיבא ז"ל חולקים עמו כבוד אחרון בהלוויתו, צילום: גדעון מרקוביץ'

הרב של רמת גן, אהרון כץ, ספד לו: "היית מוכן להילחם על המדינה וגם למסור את נפשך. תמשיך ללוות אותנו, להאיר לנו. אנחנו בעיר רמת גן מבטיחים לזכור אותך ולהזכיר אותך. מבטיחים לקרוא עליך קדיש בימי הזיכרון שלך. אתה אבן חשובה בבניית ארץ ישראל ואהבת ישראל".

בדברי ההספד אמר הרב ישראל יונרייס: "עקיבא, את שמך בחרת על שם רבי עקיבא. גם הוא נלחם מול בני עוולה ונספה. היית אהוב על כולם. עקיבא זה שם של הקרבה מתוך אהבת המשפחה, העם והארץ. בגיל צעיר צלחת אתגרים כמו עלייה לארץ, לימוד שפה חדשה, לימודי תורה. לא הרמת ידיים. חלק לא קטן ממעלותיך הם בזכות משפחתך. אנחנו מרכינים ראש בפניהם ובפניך. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר