תקדים: הוגשה בקשה לחילוט רכבו של חשוד בהברחת נשקים מירדן - בעקבות תיקון חוק חדש

לאחרונה נכנס לתוקפו תיקון חוק המאפשר לחלט רכוש של אדם שהורשע בעבירות נשק, בדומה לחילוט שנעשה במסגרת עבירות סמים • פרקליט מחוז דרום הגיש בקשה לתפוס את רכב הב.מ.וו של בת זוגו של אבו רקייק, שיש נגדו כתב אישום מאוגוסט האחרון בגין הברחת כלי נשק, ובמידה ותהיה הרשעה - גם לחלט אותו • זאת הפעם הראשונה שנעשה שימוש בכלי הזה

חילוט רכבים (אילוסטרציה). צילום: דוברות המשטרה

בסוף מרץ האחרון, נכנס לתוקפו תיקון חוק המאפשר לחלט רכוש של אדם שהורשע בעבירות נשק, בדומה לחילוט שנעשה במסגרת עבירות סמים. היום (רביעי) הגיש עו"ד דניאל גלעד מפרקליטות מחוז דרום בקשה לחילוט רכבה של בת זוגו של וודיע אבו רקייק, החשוד בהברחת נשקים מירדן. זאת הפעם הראשונה שנעשה שימוש בכלי הזה.

סוחרי סמים הבריחו קוקאין בתוך בובות "מיניונים" (ארכיון)

במהלך אוגוסט 2023, הוגש כתב אישום כנגד וודיע אבו רקייק בן ה-45 מתל שבע, ואחרים, זאת לאחר שהבריחו לארץ מירדן 30 אקדחים, 59 מחסניות, 28 אמצעי פלסטיק לטעינת כדורים, 8 תוספות לידית אחיזה ו-4 מברשות לניקוי אקדח.

במקביל, הגיש עו"ד ארז פדן, פרקליט מחוז דרום, בקשה במסגרתה ביקש לתפוס את רכב הב.מ.וו של בת זוגו של אבו רקייק, מורה במשרד החינוך שנוסעת באוטו שמאות אלפי שקלים, ובמידה ותהיה הרשעה - גם לחלט אותו. 

במסגרת הבקשה צוין כי הרכב, שנרכש לאחרונה, רשום על שמה של בלסאם עמרנה, אך מראיות שונות עולה כי היא בת זוגו של אבו רקייק וכי הוא זה המשתמש ברכב. לאור האמור, מדובר ברכוש של אבו רקייק או של בת זוגו, או רכוש שרכישתו מומנה על ידי אבו רקייק ,ולכן במידה וימצא אשם יש לחלט את הרכב.

תחמושת שנתפסה (אילוסטרציה), צילום: דוברות צה"ל

עוד צוין בבקשה כי "רשויות המדינה נאבקות בנחישות כנגד תופעת הנשק הבלתי חוקי, ובפרט בסוחרי נשק. חילוט רכוש שמקורו בעבירות אלו, כאשר מטרת הסוחרים הינה מטרה כלכלית, מהווה כלי משמעותי במלחמה בתופעה, מפחית את סיכויי הרווח הגבוהים, מעלה את הסיכון שבביצוע העבירות, ומסייע במיגור התופעה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר