שר החוץ בתגובה לעיוות הנתונים על האלימות ביו"ש: "דבר חמור, אדרוש מהאו"ם תשובות"

המועצה האזורית שומרון, בשיתוף עם ארגונים נוספים, הוציאה דו"ח החוקר את הקמפיין "אלימות המתנחלים" שממומן בידי האיחוד האירופי וארגוני שמאל קיצוני • הדו"ח חשף כי בין האירועים שהוצגו, היו גם אירועי טרור של פלשתינים נגד ישראלים ביו"ש

שר החוץ אלי כהן, מתיישבים ביו"ש (ארכיון) . צילום: מארקס ישראל סלם

"מדובר בקמפיין אנטי ישראלי": שר החוץ אלי כהן התייחס הבוקר (שני) בחריפות לחשיפת מועצת שומרון על הקמפיין "אלימות המתנחלים" של האו"ם, שהציג לעולם מצג של עלייה בפשיעה לאומנית יהודית ביו"ש מאז ה-7 באוקטובר, אך למעשה התברר שכלל בתוכו גם אירועי טרור נגד ישראלים ביו"ש. "הקמפיין האנטי ישראלי 'אלימות המתנחלים' שקרי מנותק מהמציאות", אמר כהן. 

עימותים ביו"ש: הצתה ויידוי אבנים לעבר מתיישבים (ארכיון)

אמש הוציאה המועצה האזורית שומרון, בשיתוף עם ארגונים נוספים, דו"ח החוקר את הקמפיין, הממומן בידי האיחוד האירופי וארגוני שמאל קיצוני. הדו"ח חושף כי פיגועי טרור נגד ישראלים מוצגים באתר האו"ם ובאמצעי תקשורת בינלאומיים כ"אלימות מתנחלים". הדו"ח מראה כי נתונים שהוצגו לכל העולם כעלייה בפשיעה לאומנית יהודית ביו"ש מאז ה 7 באוקטובר, למעשה כוללים בתוכם גם אירועי טרור נגד ישראלים ביו"ש.

ראש המועצה האזורית שומרון הציג את הנתונים הבוקר לשר החוץ אלי כהן. שר החוץ הזדעזע מהדברים ואמר: "החשיפה שהעביר לי ראש מועצת שומרון היא חשובה ביותר. אם אכן הדברים נכונים זה דבר חמור. אני אדרוש תשובות מהאו"ם וכן אנחה את משרד החוץ להעביר את נתוני הדו"ח לשגרירים שלנו ברחבי העולם כדי שיוכלו לעשות בו שימוש ולהזים את עלילת הדם הזו.  מדובר בקמפיין אנטי ישראלי, שקרי, ומנותק מהמציאות. שכל מטרתו היא הכפשת אוכלוסייה שלמה. כמדינת חוק נמשיך לטפל בכל מקרה נקודתי במקביל לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"קמפיין אנטישמי", יוסי דגן, צילום: אורן בן חקון

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "אני מודה לשר על כך שהוא נכנס לנושא הקמפיין המסית כנגד האוכלוסייה הכי תורמת ושומרת חוק במדינת ישראל. הדו"ח הזה הוא הוכחה חד משמעית לכך שקמפיין 'אלימות המתנחלים' הוא קמפיין אנטישמי לכל דבר ועניין, שמטרתו לפגוע במדינת ישראל. הקמפיין השקרי שנולד בעקבות כך מביא להחלטות חמורות של הממשל האמריקני בהם הקריאה לא לאשר ויזה לתושבי יו"ש החשודים בחיכוך עם האוכלוסייה הפלשתינית, החלטה שלא נעשתה אפילו נגד רוצחים ואנסים מרחבי העולם. ההחלטה להציג כל מקרי אלימות ביהודה ושומרון כנגד מתיישבים ביו"ש כ'אלימות מתנחלים' היא הפרה בוטה של כל קוד אתי.

אנו דורשים מאתר האו"ם למחוק את הנתונים השקריים ולפרסם התנצלות ברורה. אנו דורשים כי הנתונים על מספר אירועי הטרור ביו"ש של פלשתינים כלפי ישראלים, פי 5 יותר אירועי טרור נגד ישראלים ופי 31 יותר אירועי טרור חמורים - יפורסמו באתר האו"ם ויגונו. אנו מצפים לתגובתו המיידית של מזכ"ל האו"ם למעשה הנפשע הזה, וכן מנשיא ארה"ב יחד עם מזכיר החוץ לחזור בהם מהדברים הקשים שאמרו נגד האוכלוסייה היהודית ביו"ש".

יוסי דגן ואלי כהן, צילום: שש

כזכור, נתונים שנאספו גם במשטרה וגם בצה"ל מלמדים כי בחודש השני של המלחמה חלה צניחה במספר "האירועים הלאומניים" מצד ישראלים ביו"ש. לפי נתוני המשטרה, מדובר בחודש שני ברציפות שבו יש ירידה של כ־50% באירועים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר על כ־50 תקריות בממוצע בחודש, לעומת מספר כפול באותם החודשים אשתקד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר